fot. TikTok
Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w treściach publikowanych przez twórców w mediach społecznościowych stało się już codziennością. TikTok chce jednak, by udostępniane materiały były przejrzyste oraz aby przy ich produkcji wykorzystywano odpowiedzialne praktyki. W związku z tym w aplikacji udostępnione zostanie narzędzie służące do oznaczania przez twórców treści wygenerowanych przez AI. Dodatkowo rozpoczną się testy automatycznego oznaczania tego rodzaju materiałów.
Zobacz również
Dzięki nowej funkcji TikTok chce przyczynić się do zmniejszenia dezorientacji oraz wprowadzania użytkowników w błąd. Twórcy będą mogli wykorzystać etykietę zarówno do materiałów, które w całości zostały wygenerowane przez AI, jak również tych, w których sztuczną inteligencję wykorzystano jedynie częściowo.
TikTok na początku 2023 roku wprowadził także zasady dotyczące mediów syntetycznych, które zawarł w swoich „Wytycznych dla społeczności”. Zgodnie z nimi, twórcy powinni oznaczać materiały, w których wykorzystano AI, a jednocześnie treści zawierają realistyczne obrazy, dźwięki czy wideo. Zastosowanie nowych oznaczeń przez twórcę, będzie oznaczało przestrzeganie wspomnianych zasad.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
fot. TikTok
Słuchaj podcastu NowyMarketing
TikTok ma jednak świadomość, że oznaczanie treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję samodzielnie przez twórców nie zawsze może zdać egzaminu, dlatego rozpoczyna testowanie automatycznego oznaczania. Wszelkie materiały, które według aplikacji były edytowane lub utworzone przy użyciu AI, zostaną oznakowane specjalną etykietą.
Ponadto, wszelkie efekty dostępne w aplikacji, a wykorzystujące sztuczną inteligencję, będą zawierały w nazwie „AI”.
PS Nowe narzędzie od Google. SynthID pomoże w oznaczaniu grafik generowanych przez AI
Google uruchomiło wersję beta nowego narzędzia o nazwie SynthID. Ma ono służyć do oznaczania i identyfikacji obrazów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.
PS2 AI wygenerowała dzieła sztuki na podstawie emocji towarzyszących premierze Audi
Kanadyjski oddział Audi użył sztuczną inteligencję, by zwizualizować emocje towarzyszące premierze nowego Audi Q8 Sportback e-tron. Do ich zobrazowania wykorzystano czujniki biometryczne.