Płatności odroczone to już absolutny must have w sklepie internetowym. Pokochały je miliony kupujących w sieci. Należy jednak pamiętać, że samo udostępnienie płatności odroczonych w sklepie to nie wszystko. Aby uzyskać maksimum możliwości i dobrze wykorzystać potencjał sprzedażowy drzemiący w rozwiązaniach BNPL (buy now, pay later), trzeba postawić na odpowiednią komunikację i pozycjonowanie usługi w sklepie. Jak zatem dobrze wdrożyć płatności PayPo, by docelowo sprzedawać więcej?
Jak dobrze komunikować o płatnościach odroczonych PayPo w sklepie online?
Wdrożenie płatności odroczonych to jedna z najlepszych inwestycji w e-commerce w ostatnim czasie. Sklep zyskuje nowych, lojalnych klientów, którzy kupują więcej i częściej. Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał tego rozwiązania i zmaksymalizować swoje zyski, należy pamiętać o odpowiedniej komunikacji o PayPo na swojej stronie oraz w innych kanałach marketingowych, którymi dysponujesz. Jakie formy komunikacji, gdzie i w jaki sposób warto wykorzystać?
Zobacz również
Pozycjonowanie w koszyku
Po wdrożeniu, PayPo pojawi się jako opcja płatności dostępna w Twoim sklepie internetowym. Klient będzie mógł ją wybrać w koszyku zakupowym, finalizując swoje zamówienie. W tym miejscu nie mamy dużo przestrzeni, aby podać więcej szczegółów na temat tego, jak działa ta forma płatności. Nie jest to też do końca wskazane, gdyż wszystkie kroki na ścieżce zakupowej klienta powinny być przejrzyste i rzeczowe. Warto jednak odpowiednio zapozycjonować usługę i aktywnie wykorzystywać tutaj nie tylko nazwę “PayPo” czy logotyp, ale również sformułowanie – “Kup teraz, zapłać za 30 dni”. Dzięki temu klient od razu wie, na czym polega ta opcja płatności i jest świadomy głównego benefitu, czyli odroczenia płatności na 30 dni.
Karta produktu – postaw na to miejsce, a zyskasz najwięcej
Karta produktu to najlepsze miejsce, aby komunikować o możliwości skorzystania z płatności odroczonych. Warto zastosować na niej alternatywne CTA “Kup teraz, zapłać za 30 dni”, najlepiej w formie badge. Dzięki temu, już przeglądając produkty i jeszcze przed dodaniem ich do koszyka, klienci są świadomi tego, że mogą zapłacić za ten towar później. Ten prosty trik działa na kupujących bardzo motywująco i zachęcająco. Widząc tę opcję płatności na karcie produktu, szybciej i łatwiej decydują się oni na zakup towarów, nawet tych droższych lub z półki premium.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Efekty zastosowania badgu na karcie produktu widać praktycznie od razu. Przykładowo jeden partnerów PayPo, po udostępnieniu CTA “Kup teraz, zapłać za 30 dni” na karcie produktu, zanotował wzrost transakcji z PayPo aż o 87% tylko w przeciągu 1,5 miesiąca.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
EXTRA TIP: Gotowy badge i inne materiały marketingowe otrzymasz od PayPo po wdrożeniu. Będziesz mógł z nich skorzystać i zaimplementować je na swojej stronie.
Kanały social media i kampanie płatne
Cokolwiek sprzedajesz nie możesz zapominać o sile mediów społecznościowych oraz kampanii płatnych. Jeśli zdecydujesz się na wdrożenie płatności odroczonych w swoim sklepie, to obowiązkowo poinformuj o tym swoich fanów na Facebooku i Instagramie. Przygotuj grafikę, która będzie zawierała logotyp PayPo i najlepiej hasło “Kup teraz, zapłać za 30 dni”. W treści postu natomiast wyjaśnij dokładnie, krok po kroku, jak działają płatności odroczone. Pamiętaj dodatkowo, że o możliwości płacenia za pośrednictwem PayPo w sklepie warto przypominać klientom regularnie.
Informacje o płatnościach odroczonych z CTA “Kup teraz, zapłać za 30 dni” używaj też w kreacjach reklamowych. Umieszczenie na materiałach reklamowych informacji o możliwości zapłacenia z PayPo później, zwiększa ich współczynnik klikalności. Według danych partnerów PayPo, CTR w takim przypadku jest średnio aż 3 razywyższe w porównaniu do tych samych materiałów bez informacji o możliwości zapłacenia później.
Bannery na stronie głównej i podstronach
Wprowadzając opcję płatności odroczonej nie zapominaj też o tym, aby poinformować o tym na stronie sklepu. Podstawowym miejscem, w którym powinieneś poinformować o dostępności PayPo w swoim sklepie jest zakładka lub podstrona przedstawiająca “Dostępne metody płatności”. To, co ważne podanie tylko nazwy firmy i pokazanie logotypu to trochę za mało. Przestrzeń na takiej podstronie warto wykorzystać, aby szczegółowo opisać, krok po kroku, jak działa opcja płatności odroczonych oraz jakie płyną z niej korzyści dla kupującego. To tutaj klient powinien dowiedzieć się, że jest to sprawdzona i bezpieczna forma zapłaty za zakupy.
Nie zapominaj też o stronie głównej, bo to od niej często Twoi klienci zaczynają zakupy. Wykorzystaj bannery promocyjne w headerze strony, na których przedstawisz opcję “Kup teraz, zapłać za 30 dni”. Warto z niej przekierować do dedykowanego landig page dla usługi PayPo lub innej podstrony, na której krok po kroku tłumaczysz, jak działa ta metoda płatności. Podobne bannery możesz wykorzystywać również na podstronach kategorii produktów – wszystko zależy od tego, jak zbudowany jest Twój sklep.
EXTRA TIP: Do opisu płatności możesz skorzystać z gotowych materiałów od PayPo i zaimplementować za pomocą kodu html na swojej stronie dedykowany usłudze landing page, na którym znajdują się wszystkie niezbędne dla klientów informacje. Kod znajdziesz na tej stronie.
E-mail marketing i automatyzacja
Wprowadzając nowość w sklepie, zawsze warto poinformować o niej stałych klientów, zapisanych na newsletter. Podobnie jest w przypadku płatności odroczonych PayPo. Jeśli wdrożysz je w swoim sklepie, to wyślij do substrykentów mail, w której przedstawiasz nową formę płatności i poinformujesz ich, jak ona działa.
Standardowa komunikacji mailowa, to jednak nie wszystko. Informację o dostępności opcji płatności odroczonych warto również wykorzystać do ratowania porzuconych koszyków. Aż 42% klientów opuszcza Twój koszyk zakupy z powodu braku pieniędzy na koncie, a 22% nie finalizuje transakcji, gdyż sprawdza stan konta lub możliwości swojego budżetu. Wysłana im w odpowiednim momencie komunikacja o możliwości odroczenia płatności, bez dodatkowych kosztów o 30 dni, może wpłynąć na to, że powrócą oni do zakupów, pomimo innych wydatków. Z danych partnerów PayPo wynika, że komunikując o płatnościach odroczonych na odpowiednim etapie ścieżki zakupowej, potrafią odzyskać nawet 15-20% porzuconych wcześniej koszyków.
Czasami bywa też tak, że klient potrzebuje czasu do namysłu lub ma jakieś wątpliwości. Wtedy ogląda towar wiele razy lub nie finalizuje transakcji w koszyku od razu po dodaniu do niego produktu. W takich momentach również warto wysłać mu informację o możliwości skorzystania z płatności odroczonych. Zyskując możliwość zobaczenia, sprawdzenia, czy przymierzenia produktu jeszcze przed zapłatą, klient czuje się bezpieczniej i szybciej podejmuje decyzję o finalizacji transakcji. Wbrew pozorom to bardzo istotna kwestia, gdyż wciąż dla 64% kupujących ważnajest możliwość obejrzenia wybranych towarów „na żywo” przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie online.
EXTRA TIP: Jeśli wdrożyłeś płatności odroczone PayPo, to poproś o dodanie logotypu sklepu do podstrony “Dostępne sklepy”. Dzięki temu Twój sklep dołączy do ekosystemu zakupowego PayPo i będzie dostępny na liście partnerów firmy. To ważne, gdyż duża część klientów PayPo rozpoczyna swoje zakupy właśnie do tej podstrony, aby sprawdzić gdzie mogą skorzystać z tej opcji płatności.
Podsumowanie
Wdrożenie płatności odroczonych PayPo pomoże Ci zyskać nowych klientów i sprzedawać więcej. Jeśli zastosujesz się dodatkowo do tych kilku rad powyżej i odpowiednio przygotujesz również komunikację odnośnie tej metody płatności, to już w przeciągu kilku miesięcy zaobserwujesz efekty, które realnie wpłyną na Twoje zyski.
__________________________________________
Jak w tych niepewnych czasach związanych z licznymi kryzysami gospodarczymi zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie i zadbać o to, aby konsumenci chcieli z Tobą zostać?
Na to pytanie odpowiedź znajdziesz w niniejszej publikacji poświęconej polskiemu rynkowi e-commerce. Przybliży Ci ona m.in jakie są obecnie trendy w sprzedaży internetowej i na które z nich koniecznie warto zwrócić uwagę.
POBIERZ E-BOOKA
AUTOR: Edyta Szymanowska, head of content marketing w firmie PayPo
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Od 9 lat związana z branżą e-commerce. Odpowiada za komunikację marki PayPo, edukację klientów i popularyzację nowoczesnych usług płatniczych w Polsce. Wcześniej pracowała m.in. w serwisie Furgonetka.pl i spółkach grupy Integer.pl. Mól książkowy. Prywatnie fanka horrorów, dobrego fantasy i pieszych wędrówek.
Materiał powstał we współpracy z PayPo