Podobnie jednak jak w przypadku nowego pracownika, który potrzebuje czasu na wdrożenie się i poznanie kultury organizacyjnej firmy, także i strona internetowa potrzebuje czasu, aby w pełni spełniać swoje funkcje. Co możesz zrobić, żeby zachęcić użytkowników do odwiedzania Twojej witryny?
Znaczenie ruchu w witrynie
Ruch na stronie jest ważnym wskaźnikiem oraz siłą napędową rozwoju firmy. Może Ci pomóc:
Zobacz również
- Zbierać informację o odbiorcach i ich potrzebach,
- Zwiększać liczbę konwersji i zdobywać nowych klientów,
- Podejmować świadome decyzje dotyczące rozwoju firmy,
- Poprawić widoczność marki w wyszukiwarkach.
Jak pozyskać więcej odwiedzających na stronę internetową?
Na świecie jest 1,24 miliarda stron internetowych. To duża konkurencja. Pamiętaj jednak, że nie kierujesz swojej oferty do wszystkich e-użytkowników. Twoim celem jest przyciągnięcie do Twojej witryny jak największej liczby osób z wybranej grupy docelowej. Poniżej kilka prostych sposobów zwiększania ruchu na stronie:
1. Zoptymalizuj swoją stronę
Optymalizacja witryny internetowej powinna dotyczyć dwóch obszarów:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
On-page – działania na stronie, które ułatwiają robotom Google wyświetlanie i zrozumienie strony. Praca powinna być skoncentrowana na 5 kluczowych obszarach:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- adres URL strony,
- tytuł strony,
- meta tagi,
- atrybuty alt obrazków,
- linkowanie wewnętrzne,
- unikalne treści.
Umieszczając słowa kluczowe w „strategicznych” obszarach, przekazujesz informację o Twojej stronie do wyszukiwarki.
Off-page – działania poza witryną, które powinny być skupione wokół budowaniu linków przychodzących do Twojej strony internetowej. Dlaczego jest to tak ważne? Google odbiera linki przychodzące jako „oddane głosy” na publikowane przez Ciebie treści. Im jest ich więcej, tym bardziej ranga Twojej witryny wzrasta.
Prowadzenie optymalizacji na stronie, jak i poza nią, zwiększa pozycję Twojej strony w rankingach Google dla wybranych słów kluczowych, które są istotne dla Twojej firmy. Działania te pomagają generować leady sprzedażowe, ponieważ wskazują potencjalnym klientom drogę do Twojej oferty.
2. Twórz wartościowy content
Nie bez przyczyny mówi się, że „content is the king”. Król musi posiadać jednak odpowiednie atrybuty. Zamiast berła i korony – kontekst i język korzyści. Tworząc treści promujące Twoją markę, pamiętaj, że po drugiej stronie stoją użytkownicy, których podróż zakupowa trwa. Jedni dopiero szukają produktu czy usługi, który mógłby rozwiązać ich problem, inni znaleźli już rozwiązanie i planują dokonanie zakupu, a kolejni już finalizują transakcję. Musisz towarzyszyć im na każdym z tych etapów. W jaki sposób?
- Stosuj na stronie CTA oraz formularze zapisu, które zachęcają odbiorców do pozostawienia danych.
- Spraw, by strona internetowa była centrum spotkań z klientami – dziel się wiedzą na blogu i w mediach społecznościowych.
- Nasycaj tworzone treści słowami kluczowymi, angażuj użytkowników chwytliwymi nagłówkami.
Zawsze buduj przekaz oparty na języku korzyści i kontekście. Pokaż swoim odbiorcom, w jaki sposób Twój produkt czy usługa rozwiązują ich problemy.
3. Bądź aktywny w social mediach
Czy wiesz, że firmy, które mają od 501 do 1000 fanów na Facebooku, pozyskują 4 razy więcej leadów sprzedażowych, a przedsiębiorstwa posiadające ponad 1000 fanów, są w stanie pozyskać nawet 12 razy więcej klientów? Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Clickray i Hubspot.
Media społecznościowe sprzyjają podtrzymywaniu relacji z klientami i prowadzenie z nimi ciągłego dialogu. Są obecnie najważniejszym czynnikiem napędzającym ruch internetowy na całym świecie. Wiesz, co to oznacza? Jeśli chcesz przyciągać ruch do swojej witryny, musisz zdobyć społeczność. Zastanów się nad uruchomieniem strony na Facebooku czy profilu firmowego na LinkedIn. Możesz udostępniać w tych serwisach linki do swojego bloga, wiadomości firmowych i ofert specjalnych.
4. Reklamuj się
Jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększania natężenia ruchu w witrynie są płatne kampanie reklamowe. Istnieje kilka rodzajów ukierunkowanych reklam online, które wyświetlają materiały promocyjne użytkownikom aktywnie szukającym konkretnych produktów i usług. Google AdWords i doubleclick, Facebook Ads – możliwości jest wiele. Dzięki tym działaniom możesz precyzyjnie kierować reklamy do dotychczasowych klientów lub osób, które niedawno odwiedziły Twoją stronę.
5. Analizuj i ulepszaj
Używaj linków śledzących dla prowadzonych kampanii marketingowych i regularnie sprawdzaj dane dotyczące analityki Twojej strony internetowej. Umożliwi Ci to określenie, które strategie i typy treści działają, które wymagają poprawy, a na które nie powinieneś tracić już więcej czasu.
Do dzieła – zwiększ ruch w swojej witrynie!
Obecnie wiele firm przechodzi do świata online. Może się wydawać, że zachęcenie użytkowników do odwiedzenia właśnie Twojej witryny jest sporym wyzwaniem. Na szczęście istnieje wiele sposobów na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej. Wybierając rozwiązania dla swojej firmy pamiętaj o kompleksowym zarządzaniu strategią cyfrową Twojej marki — od tworzenia strony internetowej, która pasuje do Twojej wizji i potrzeb biznesowych, aż do dotarcia do jak największej ilości, najcenniejszych odbiorców.