Jak korzystać ze sztucznej inteligencji?

Jak korzystać ze sztucznej inteligencji?
Sztuczna inteligencja (SI) ma ogromny wpływ na marketing, ale również na nasze codziennie życie i zmienia tym samym sposób, w jaki przedsiębiorstwa prowadzą swoje kampanie i interakcje z klientami.
O autorze
3 min czytania 2023-06-12

Wiele rozwiązań było wykorzystywanych już wcześniej, ale nie były nazywane mianem sztucznej inteligencji np. algorytmy analizujące dane dotyczące zachowań klientów i na tej podstawie dostarczane były rekomendacje produktów i usług. Na przykład, gdy klient przegląda sklep internetowy, algorytmy mogą proponować mu produkty, które są dla niego najbardziej interesujące. Ponadto, mogą targetować treści marketingowe i reklamowe do odpowiednio dobranego odbiorcy.

Dzięki SI możemy personalizować, dostosowywać i analizować ogromne ilości danych na temat swoich klientów. Na podstawie tych danych można tworzyć bardziej personalizowane i dopasowane do odbiorcy kampanie marketingowe. SI może analizować preferencje klientów, zachowania zakupowe i inne czynniki, aby dostarczać spersonalizowane treści i oferty. Już nie trzeba mieć całego działu do analiz danych.

Kolejne wsparcie SI otrzymają social media marketerzy, pojawiło się mnóstwo aplikacji i programów do automatyzacji prowadzenia kampanii w SM. Sztuczna inteligencja może tworzyć treści, planować kampanie social mediowe, monitorować media społecznościowe, generować wpisy i posty, analizować dane czy zarządzać kampaniami reklamowymi.

Już od dłuższego czasu mamy do czynienia z chat botami, SI rozwija się również w kwestii obsługi klienta. Chatboty są w stanie udzielać szybkich odpowiedzi na pytania klientów, rozwiązywać proste problemy i obsługiwać transakcje. Dzięki temu firmy mogą zapewniać lepszą obsługę klienta, nawet wtedy, gdy nie ma dostępnych pracowników.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Obecnie najgłośniejszym narzędziem SI jest Chat GPT, umożliwia on nie tylko generowanie tekstów, postów, pisania wypracowań, generowania streszczeń książek, ale również przygotowuje kody do tworzenia całych prezentacji w Power Point, czy kodów VBA w excelu. Jego możliwości wciąż zadziwiają i zakres jego działania będzie się wciąż rozwijać.

Poniżej przedstawię 3 narzędzia SI, oprócz znanego wszystkim Chatu GPT, które pozwolą na ułatwienie działań marketingowych, ale również zaoszczędzenie pieniędzy w codziennym życiu:


Słuchaj podcastu NowyMarketing

1. CANVA – to prosty program graficzny, która ułatwia robienia grafik; plakatów, postów, relacji, filmików itd. Dodatkowo możesz stworzyć tutaj logotyp i cały brand book dla swojej firmy. Wykorzystując SI stworzysz w kilka sekund np. Mockupy czy transformację zdjęć z opisu. Jest to program, dzięki któremu mając małą firmę nie będziesz musiał zatrudniać grafika a wiele działa wykonasz sam. Obok przykład jak można wykorzystać program. Zrobienie logotypu i mockapów zajęło mi około 25 minut. Wystarczy, że stworzysz jedną grafikę, w której tworzeniu pomagają Ci gotowe szablony, dodajesz swój tekst i SI w Canvie tworzy mock upy. Są dwie wersję programu; jedna bezpłatna z różnymi ograniczeniami oraz plan Canva Pro, który kosztuje $119,99 rocznie lub $12,99 miesięcznie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2. SECTA AI – to program dzięki, któremu nie musisz iść do fotografa, aby mieć całą serię zdjęć z różnych planów zdjęciowych. Jeżeli chcesz zmienić swoje zdjęcie profilowe na Linkedinie albo na innych programach społecznościowych – ten program jest dla Ciebie. Wystarczy, że wrzucisz kilka swoich zdjęć ,,selfie” wykonanych pod różnym kątem, załadujesz w aplikacji i dosłownie po kilku sekundach otrzymujesz około 300 zdjęć na różnym tle, w różnych strojach, nawet w różnych okularach! Nam cały proces zajął jakieś 30 min. Taka sesja zdjęciowa wykonana przez sztuczną inteligencję kosztuje $49. Poniżej efekty:

3. DALL.E – jest to program do tworzenia zdjęć z Twojego opisu. Ułatwia tworzenie grafik na konta społecznościowe, strony internetowe, do prezentacji czy nawet do kampanii marketingowych. Wystarczy, że wpiszesz opis tego co chcesz aby znalazło się na zdjęciu a dostajesz kilka grafik, które prezentują dokładnie to o co prosiłeś. Nie zawsze otrzymasz zadowalający efekt, ale warto spróbować – wszystko zależy czego szukasz. Z tej opcji możesz korzystać już od $15.

Programów i możliwości jest dużo dużo więcej! Sztuczna inteligencja to przyszłość naszej pracy i życia codziennego. Należy się z nią oswoić i nauczyć wykorzystywać. Pojawiają się pytania czy nie zastąpi wielu zawodów, ale ja zadałabym pytanie czy nie zabierze pracy tym, którzy nie nauczą się z niej korzystać? Bo w zasadzie jaką masz pewność, że w dużej mierze ten artykuł nie został napisany przez SI?

O autorce:

Kasia Majewska – od lat związana z marketingiem. Prowadziła kampanie w wielu firmach, od ośrodków kultury przez korporacje po mniejsze polskie firmy. Absolwentka Politechniki Warszawskiej oraz Mediolańskiej Szkoły Biznesowej – Politecnico di Milano gdzie zdobyła dyplom MBA. Kształciła się z zakresu marketingu w Oxford College of Marketing otrzymując certyfikat Diploma in Professional Marketing.

Artykuł sponsorowany