Jak krakowska agencja BLUEXPERIENCE stworzyła unikatową Strefę Marki Blum, czyli serce polskiego oddziału firmy [CASE STUDY]

Jak krakowska agencja BLUEXPERIENCE stworzyła unikatową Strefę Marki Blum, czyli serce polskiego oddziału firmy [CASE STUDY]
W interaktywnej Strefie Marki Blum, stworzonej przez krakowską agencję BLUEXPERIENCE, można za pomocą jednocześnie wielu zmysłów zapoznać się z charakterem marki, poznać jej niemal 80-letnią historię i sprawdzić, jak będzie wyglądać współpraca z zespołem Blum Polska. Zaprojektowano uniwersalną przestrzeń, z której informacje mogą czerpać partnerzy biznesowi, podwykonawcy, a nawet potencjalni pracownicy. Jak osiągnięto taki efekt?
O autorze
3 min czytania 2024-09-16

Główna siedziba firmy Blum Polska została rozbudowana o Strefę Marki, czyli miejsce, w którym w ciągu kilkunastu minut przedstawiciele różnorodnych grup odbiorców mogą poznać wieloletnią historię brandu.

Połączona z showroomem, interaktywna Strefa Marki pozwala jej przedstawicielom zaplanować i przeprowadzić długofalowy, drobiazgowy i pogłębiony proces pracy z klientem. W ten sposób możliwe staje się osiągnięcie ponadczasowych efektów oczekiwanych przez przedstawicieli różnych grup odbiorców.

– Stworzyliśmy wielowymiarową Strefę, w której spotykają się wartości, ludzie i emocje. Połączyliśmy język projektowania wnętrz, multimedia i emocje sceniczne. Strefa stała się miejscem, gdzie technologia, różnorodne faktury oraz przestrzenne bryły tworzą unikalne doświadczenie. Obserwujemy, co dzieje się w obszarze marketingu doświadczeń i jestem przekonany, że nie tylko odzwierciedliliśmy trendy, ale wyznaczyliśmy nowy kierunek dla wielu innych marek, które myślą o tego typu działaniach – tłumaczy projektant Adam Nyk z ICONYK.

Obejrzyj poniższy klip i przekonaj się, jak wygląda Strefa Marki Blum od środka:

– Wierząc, że marka powinna komunikować się na poziomie emocjonalnym i od pierwszego kontaktu z nią budować zaufanie u odbiorcy, opowiedzieliśmy o Blum właśnie z perspektywy człowieka i emocji, a nie produktu. Podczas projektowania odpowiadaliśmy na potrzeby zespołu: stworzyliśmy otwartą przestrzeń, na którą można mieć wpływ poprzez dotyk, która zmienia się w zależności od akcji podejmowanych przez zwiedzających, która posiada kilka scenariuszy jej doświadczania. Dodatkowo jest to miejsce spotkań klientów z pracownikami oraz przestrzeń do organizacji ważnych wydarzeń, z możliwością emitowania ich online – tłumaczy Krzysztof Paradowski z agencji BLUEXPERIENCE, która odpowiadała za całościowe wdrożenie projektu.

– Chcieliśmy, aby strefa była funkcjonalnym narzędziem komunikacyjnym. Z jednej strony otwartym, ale zarazem intymnym, wpływającym na emocje. Podczas projektowania sporo czasu poświęciliśmy na zapoznanie się z codziennymi obowiązkami członków zespołu Blum Polska, architektów, stolarzy. A to wszystko po to, by pod względem treści i komunikatów Strefa była kompletna i odpowiadała na realne pytania, które są najczęściej zadawane. Uważamy, że poprzez takie podejście jesteśmy w stanie budować lojalność wobec marki Blum już od pierwszego spotkania z nią. Goście Strefy doceniają wysiłek oraz zaangażowanie, które włożono w jej zaprojektowanie, co wiąże się z pozytywnymi emocjami, które zostają z nimi na długo – dodaje Michał Zalewski z Dobrze Powiedziane, który odpowiadał za warstwę narracyjną i komunikacyjną w czasie projektowania Strefy.

– W procesie kreatywnym kierowaliśmy się też ponadczasowością, użytecznością i elastycznością. Dlaczego? By stworzyć przestrzeń, która jest punktem styku z marką. Powstało miejsce, w którym goście mogą poczuć jej ducha. Na co dzień bowiem rozwiązania marki Blum są niemalże niezauważalne, ponieważ są tak dobrze zaprojektowane. Podobnie działaliśmy w przypadku Strefy – jest intuicyjna i bez problemu można się w niej odnaleźć – zauważa architekt Grzegorz Pniok, właściciel Studia Hauslab.

Współpraca BLUEXPERIENCE z klientem rozpoczyna się od kilkudniowych warsztatów będących okazją do poznania lepiej zarówno brandu, jak i oferowanych przez niego produktów. Na tej podstawie stworzony został wstępny obraz marki Blum, będący podstawą dalszych działań. Po dwóch tygodniach agencja przedstawiła koncepcję dalszej pracy, której poszczególne etapy planowane były na platformie Miro. Zaangażowanie, otwartość i autentyczność pracowników firmy Blum pozwoliły na wspólne tworzenie projektu.

Więcej o pracy nad projektem agencji BLUEXPERIENCE i współpracy z klientem dowiesz się z wideo case study:

Strefa Marki Blum wyróżniona Złotą Nagrodą MUSE Awards

Wysokie zaawansowanie technologiczne, w tym interaktywność stworzonego w siedzibie Centrum Doświadczeń marki Blum, zostały dostrzeżone przez jury konkursu MUSE Creative Awards. Ponad 40-osobowe jury w szczególności doceniło fakt, że Strefa szczegółowo opisuje trzy dekady obecności Blum na polskim rynku, a także innowacyjność, jakość i doskonałość wzornictwa meblarskiego brandu. W rezultacie Strefa Marki Blum została wyróżniona Złotą Nagrodą MUSE Awards w kategorii „Doświadczalne i immersyjne – doświadczenie wystawowe”.

Otwarcie Strefy Marki motorem do rozwoju

Komunikacja firmy Blum opiera się na wysokiej jakości i zgodności z prowadzonymi na co dzień działaniami i założeniami. To właśnie te cechy w połączeniu z innowacyjnością projektu, jakim jest Strefa Marki, sprawiły, że po zakończeniu prac i otwarciu na potrzeby użytkowników do agencji zgłosili się kolejni klienci, chcący podążać w podobną stronę, jeśli chodzi o budowanie doświadczeń z marką.

Zdjęcia: mat. pras.

Artykuł powstał we współpracy z agencją BLUEXPERIENCE