68,3% marketerów czerpię wiedzę z blogów branżowych – wynika z raportu „Jak marketerzy pozyskują wiedzę” przygotowanego przez More Bananas. Najbardziej wartościowe źródła wiedzy według ankietowanych to również: webinary, grupy dyskusyjne, portale internetowe i profile marek osobistych w social mediach.
– Możemy wyróżnić trzy typy osób. Tych, którzy kumulują wiedzę i gromadzą ją np. w aplikacjach. Osoby, które zawsze wiedzą, od kogo wiedzę uzyskać, jeśli jest im ona potrzebna oraz tych, którzy swoją wiedzę sprzedają i przekonują do niej innych. Pytanie, które się nasuwa, to jakie są ich źródła wiedzy? – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.
Zobacz również
Z raportu wynika, że aż 68,3% ankietowanych znajduje wiedzę na blogach, 54,2% słuchając webinarów, a 51,7% szuka informacji na grupach dyskusyjnych. Co ciekawe 50% badanych pozytywnie wypowiada się o pozyskiwaniu wiedzy na portalach branżowych i w social mediach.
– 90% respondentów zadeklarowało, że wiedzę najczęściej czerpie z Facebooka, 74,2% z LinkedIna, a 58,3% z YouTube’a – dodaje Anna Ledwoń-Blacha.
Raport „Jak marketerzy pozyskują wiedzę” został opracowany przez Annę Ledwoń-Blachę. Można go bezpłatnie pobrać na stronie More Bananas: morebananas.pl/jak-marketerzy-pozyskuja-wiedze-raport
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Patronem medialnym publikacji zostali NowyMarketing, Medialna Perspektywa i CrashMondays.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport powstał w oparciu o wyniki badania ilościowego prowadzonego techniką CAWI (respondent proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej). Dane były zbierane dobrowolnie, bez gratyfikacji dla respondentów. W badaniu wzięło udział 120 osób w wieku od 18 do 54 lat. Grupa ta była zróżnicowana pod względem wykształcenia, zatrudnienia i zakresu obowiązków zawodowych.