Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Wydawcy chętnie przyjmują content sponsorowany tworzony przez specjalistów, jeśli są to wyczerpujące materiały dopasowane do profilu medium. Jaki jest sens tworzenia treści, które z założenia powinny być oznaczone jako promowane?
O autorze
2 min czytania 2016-09-01

Warto podkreślić, że takie artykuły stanowią niezastąpioną alternatywę nachalnej reklamy displayowej i automatycznych mailingów. Koniecznie należy zadbać o to, żeby okazały się wartościowe dla odbiorcy – jak każda inna treść. Jak to zrobić? Radzi Karolina Malczewska, redaktor i content designer z Contented by They.pl.

Dobry artykuł sponsorowany jest: 

  • Dopasowany do potencjalnego odbiorcy – z myślą o przyszłym kliencie należy dopasować język (słownictwo, środki stylistyczne), a przede wszystkim sprofilować treść, dobrać argumenty. Warto zadać sobie pytania: jakim budżetem dysponuje potencjalny użytkownik, jak wygląda jego codzienność, z jakich przedmiotów korzysta, czego oczekuje od nabytych produktów, gdzie będzie ich używać?
  • Merytoryczny i pełen przydatnych treści – w branży wnętrzarskiej to mogą być porady aranżacyjne – wskazówki jak udekorować dom, jak urządzić problematyczne przestrzenie, chociażby łazienkę na poddaszu, szczegółowe informacje na temat nowych technologii stosowanych do wyrobu mebli, pomysły.
  • Inspirujący – zachęcający do działania, np. podróży w nowe zakątki kraju, zmian w wystroju wnętrz, stylu życia z użyciem konkretnych przedmiotów, zadbania o zdrowie z użyciem suplementów, sprzętu sportowego.
  • Zamieszczony u wartościowego wydawcy, w medium, dzięki któremu ma szansę trafić do potencjalnego odbiorcy. W przypadku małego producenta mebli to będą raczej lokalne gazety i branżowe serwisy internetowe. Tekst musi znaleźć się tam, gdzie klienci będą poszukiwać informacji na interesujący ich temat, i być dopasowany do profilu wybranego portalu.  Tekst o nowych technologiach w serwisie kobiecym na pewno odniesie większy skutek, jeżeli zostanie osadzony w lifestyle’owym kontekście.
  • Wyczerpującą odpowiedzią – powinien starannie tłumaczyć, jak rozwiązać dany problem, i rozwiewać wątpliwości odbiorcy. Może doradzać, jak wybrać najlepsze płytki ceramiczne do wnętrza, na jakie ich parametry zwrócić uwagę, jak zadbać o samochód przed zimą, jak zamontować okna albo gdzie najlepiej wybrać się w podróż na długi weekend.
  • Przemawiający językiem korzyści – musi w ramach obiektywnej narracji zachęcać, budować pozytywny obraz produktu, a dzięki temu naturalnie wywoływać chęć zakupu.
  • Wiarygodny – nadmierne eksponowanie zalet firmy lub produktu sugeruje nieobiektywne, sprzedażowe podejście autora, a tego dobrze unikać w artykule sponsorowanym. Wszystkie przytaczane walory należy uzasadnić argumentami, przywołać kontekst odnoszący się do rzeczywistości otaczającej czytelnika. Jeżeli coś jest przedstawiane jako najlepsze, to na pewno znajdzie się garść dowodów, które udowodnią podkreślane korzyści.
  • Opatrzony materiałem wizualnym – starannie dobrane zdjęcia wysokiej jakości obrazujące najlepsze strony produktu, przykuwające wzrok infografiki z danymi lub filmy instruktażowe zwiększają szanse na to, że czytelnik zainteresuje się podmiotem przedstawianym w materiale promocyjnym

.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj