„Jak Polacy odbierają działania kandydatów i komitetów wyborczych” [BADANIE]

„Jak Polacy odbierają działania kandydatów i komitetów wyborczych” [BADANIE]
Wybory samorządowe już za 7 kwietnia br., a kampania wyborcza na finiszu. Jak wygląda zaangażowanie obywateli w nadchodzące wybory? Według badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Pollster, 79% respondentów rozważa udział w głosowaniu (z czego 55% zdecydowanie rozważa), co pokazuje silne poczucie obywatelskiej odpowiedzialności oraz zainteresowanie lokalną polityką.
O autorze
1 min czytania 2024-04-04

65% badanych zetknęło się z materiałami lub działaniami wyborczymi, co świadczy o intensywnej kampanii prowadzonej przez komitety wyborcze. Z odpowiedzi respondentów wynika, że najbardziej pomocne w przekazywaniu informacji o wyborach okazały się być billboardy i bannery w miejscach publicznych (32%), ulotki wyborcze (26%), a także osobisty kontakt z kandydatami (13%)  oraz posty na mediach społecznościowych (13%).

– Te wyniki podkreślają znaczenie bezpośredniego kontaktu z wyborcami oraz efektywne wykorzystanie przestrzeni publicznej i mediów społecznościowych w kampanii wyborczej – komentuje Rafał Rybnik, Marketing Manager w Instytucie Badań Pollster oraz konsultant ds. marketingu politycznego

– Choć reklama zewnętrzna i drukowane ulotki niektórym wydają się przeżytkiem, szczególnie w dobie mediów społecznościowych, to dla wielu wyborców te bardziej tradycyjne materiały i działania wciąż są głównym źródłem informacji o kandydatach – dodaje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O badaniu:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Informacje pochodzą z badania realizowanego w dniach 20-21.03.2024 roku metodą CAWI na próbie 1072, reprezentatywnej dla obywateli Polski w wieku 18+. Maksymalny błąd oszacowania wyniósł około 3%.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.