65% badanych zetknęło się z materiałami lub działaniami wyborczymi, co świadczy o intensywnej kampanii prowadzonej przez komitety wyborcze. Z odpowiedzi respondentów wynika, że najbardziej pomocne w przekazywaniu informacji o wyborach okazały się być billboardy i bannery w miejscach publicznych (32%), ulotki wyborcze (26%), a także osobisty kontakt z kandydatami (13%) oraz posty na mediach społecznościowych (13%).
Zobacz również
– Te wyniki podkreślają znaczenie bezpośredniego kontaktu z wyborcami oraz efektywne wykorzystanie przestrzeni publicznej i mediów społecznościowych w kampanii wyborczej – komentuje Rafał Rybnik, Marketing Manager w Instytucie Badań Pollster oraz konsultant ds. marketingu politycznego.
– Choć reklama zewnętrzna i drukowane ulotki niektórym wydają się przeżytkiem, szczególnie w dobie mediów społecznościowych, to dla wielu wyborców te bardziej tradycyjne materiały i działania wciąż są głównym źródłem informacji o kandydatach – dodaje.
O badaniu:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Informacje pochodzą z badania realizowanego w dniach 20-21.03.2024 roku metodą CAWI na próbie 1072, reprezentatywnej dla obywateli Polski w wieku 18+. Maksymalny błąd oszacowania wyniósł około 3%.
Zdjęcia: mat. pras.