Pixar to amerykańska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, która powstała jeszcze w latach siedemdziesiątych XX wieku, a w 2006 roku ostatecznie weszła w skład korporacji The Walt Disney Company. Pierwszym filmem Pixara było Toy Story, i co ważne, był to pierwszy w historii film pełnometrażowy stworzony całkowicie przy użyciu techniki komputerowej. Dziś studio ma na koncie ponad 30 Oscarów i takie przeboje jak Gdzie jest Nemo?, Auta, Ratatuj, WALL-E, czy Odlot. Ed Cutmull, jako jeden ze współzałożycieli, związany jest z Pixarem od samego początku.
Kilka tygodni temu do księgarni trafiła książka “Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji” napisania przez Eda Catmulla, wspólnie z dziennikarką Amy Wallace, w której autor postanowił podzielić się z czytelnikami swoim doświadczeniem zawodowym oraz sposobami na zarządzanie ludźmi, firmą, procesami i pomysłami w środowisku, w którym przenikają się sztuka, technologia, innowacja i kreatywność.
Zobacz również
Konstrukcja książki jest bardzo prosta, i jest to niewątpliwie jej zaletą. Catmull opowiada chronologicznie historię swoje kariery zawodowej, powstania Pixara i jego dalszego rozwoju, pozwalając zajrzeć nam za kulisy i pokazując mechanizmy, które wprawiły, i nadal wprawiają, to wszystko w ruch. I to już powinna być wystarczająca rekomendacja, by sięgnąć po tę pozycję – jeśli człowiek, który od blisko 40 lat prowadzi jedną z najbardziej kreatywnych (i dochodowych) firm świata postanawia opowiedzieć o swojej pracy, ja zamieniam się w słuch.
Nie spodziewajcie się jednak gotowych recept – co prawda autor zebrał w rozdziale na końcu książki kilka zasad, którymi kieruje się w swojej pracy, ale są one jakby tylko skrótowym podsumowanie wszystkich wniosków, które wynikają z przedstawionej wcześniej historii. A historia ta jest naprawdę wciągająca – losy Catmulla i Pixara wiążą się z rewolucją w kinie (Catmull jest pionierem animacji komputerowej, który jeszcze przed stworzeniem Pixara pracował przy efektach specjalnych do Gwiezdnych Wojen), współpracą ze Stevem Jobsem (to właśnie Jobs w 1986 roku uwierzył w potencjał firmy i Cutmulla, inwestując w przedsięwzięcie 10 mln $) i okresem rozkwitu Doliny Krzemowej (Cutmall jest jest doktorem informatyki, który studiował wspólnie m.in. z Johnem Warnockiem – twórcą Adobe).
Mam wrażenie, że Kreatywność S.A. jest książką opowiedzianą szczerze. Cutmall nie szczędzi nam szczegółów, przyznaje się do błędów, pokazuje drogi, którymi doszedł do swoich wniosków, a w końcu dzieli się dobrymi radami. Amy Wallace z kolei sprawiła, że całość czyta się naprawdę dobrze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kreatywność S.A. to pozycja, którą na pewno można polecić tym wszystkim, którzy na co dzień pracują w środowisku kreatywnym. Jeśli szukacie inspiracji i chcecie zobaczyć, jak kreatywność w swoich współpracownikach wzbudzają najlepsi, sięgnijcie koniecznie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Książka „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji” została nam przekazana przez wydawnictwo MT Biznes. Wydawnictwo nie ingerowało w treść powyższego tekstu.
Jeśli zainteresowała Cię ta książką, możesz ją nabyć tutaj >