Jak zagwarantować sobie ciepły kąt w sercu potencjalnych klientów i sprawić, żebyśmy mocno polubili się nawzajem?
Budowanie społeczności wokół marki
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, pewnie dość często zastanawiasz się, co zrobić, aby krok po kroku budować zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki. Nie wystarczy regularna obecność w sieci, nie wystarczą szokujące kampanie. Dzisiaj liczą się relacje, emocje i doświadczenia. Co wyróżni Twoją firmę? Co sprawi, że ludzie kupią Twój produkt dlatego, że lubią Twoją markę, nawet gdy znajdą inną, lepszą ofertę? Wystarczy im pokazać, jak łatwo spełnić ich marzenia.
Zobacz również
Budżet przeznaczony na wzmacnianie wizerunku marki na rynku można wydać na nieskończenie wiele sposobów. Stawiając na nietypową formę komunikacji, ryzykujemy, ale w długim okresie możemy liczyć na lepsze wyniki. Warto pokazać i dać potencjalnym odbiorcom wartość dodaną. Konsumenci są znudzeni i mają dość przeciętnych marek. Nie wystarczy sam produkt. Trzeba opowiedzieć jego historię, dać się dotknąć, poczuć. Stworzyć usługę, która jest zgodna z przekonaniami i gustem odbiorcy. Wyjść naprzeciw klientowi i pozwolić mu samemu ocenić oferowany produkt. Tak w Katalogu Marzeń powstały nietypowe akcje marketingowe #ChcęToPrzeżyć i #MaratonMarzeń.
#ChcęToPrzeżyć — daj coś od siebie, dostaniesz w zamian o wiele więcej
Zaczęło się w 2017 roku od akcji #ChcęToPrzeżyć, w której uczestnicy mogli stać się testerami marzeń i na własnej skórze testować ofertę Katalogu Marzeń. Swoje przygody relacjonują w mediach społecznościowych, wywołując prawdziwą burzę oznaczeń i poleceń. Najbardziej aktywne osoby mogą testować kolejne, droższe atrakcje z oferty firmy i tak dochodzą do finału, w którym skaczą ze spadochronem lub latają balonem.
Pierwsza edycja objęła 100 osób na terenie Warszawy, trzecia już ponad 700 w całej Polsce. Tak swoje małe i duże marzenia spełniło już ponad 3000 osób. Zwycięzca otrzymuje kilka tysięcy złotych do wydania na spełnianie kolejnych marzeń w serwisie. Kampania #ChcęToPrzeżyć realizowana przez Katalog Marzeń przy udziale z agencji On Board Think Kong w 2019 roku zdobyła nagrodę „Best Social Media Campaign” w kategorii Leisure w międzynarodowym konkursie Internet Advertising Competition (IAC) Awards.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dla firm z sektora MŚP badania typu Top of Mind są trudno osiągalne i mało skuteczne ze względu na skalę działania, dlatego trudno policzalne wskaźniki, jak rozpoznawalność, świadomość marki i stopień zaangażowania jej społeczności mierzą wewnętrznymi kryteriami. Wyniki kampanii #ChcęToPrzeżyć przekraczają najśmielsze oczekiwania, dlatego kolejna edycja na 2021 r. jest już planowana. III edycja #ChcęToPrzeżyć w liczbach:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- wzrost ruchu według Google Analytics ze źródła social media w okresie trwania kampanii o 120% w stosunku rok do roku,
- wzrost liczby zamówień klasyfikowanych jako „brandowe” o 52% rok do roku w okresie trwania kampanii.
Źródło danych: Google Analytics oraz Google Search Console.
#MaratonMarzeń, czyli wyścig o spełnione marzenia
Czwarta edycja #ChcęToPrzeżyć zaplanowana na lato 2020 musiała zostać przełożona ze względu na pandemię. Wtedy pojawiła się informacja o nowej akcji #MaratonMarzeń. Główna nagroda to 10000 zł na realizację dowolnego marzenia. Tym razem firma nie obliguje do spełniania marzeń ze swojej oferty, a zwycięzca może zrobić z wygraną co mu się podoba (o ile to legalne ;)). Każdy z 11 finalistów ma swojego mentora, osobę doświadczoną w danej branży. Wspólnie pracują nad planem realizacji swojego marzenia. Najlepszy z nich zgarnie nagrodę główną.
Dodatkowo w ramach Maratonu uczestnicy otrzymują ogrom wiedzy, która przybliża ich do osiągnięcia celu, na przykład w trakcie webinarów z zakresu zarządzania projektami i motywacji, czy w formie e-booków o tym, jak pozyskiwać finansowanie marzeń. Materiały te są dostępne dla wszystkich zainteresowanych za darmo w sieci: maratonmarzen.pl oraz na oficjalnej stronie organizatora https://katalogmarzen.pl/.
W ten sposób Katalog Marzeń wypełnia założoną misję i realizuje cel: świadome budowanie zaangażowanej społeczności. Udowadnia ona, że naprawdę spełnia marzenia i warto obserwować ją na co dzień.
Każdy ma wpływ na werdykt Maratonu Marzeń
Wszyscy mogą mieć wpływ na to, kto ostatecznie wygra Maraton Marzeń. Do ścisłego finału wchodzą trzy projekty. Jeden wskazuje publiczność w głosowaniu internetowym, pozostałe Katalog Marzeń oraz mentorzy biorący udział w projekcie.
Uczestnicy akcji #MaratonMarzeń, ich projekty i mentorzy:
- Terapia sercem: Anna Zoll, mentor Szymon Reich
- Serial o matkach: Agata Michalak i Anna Szanciło, mentorka Anna Nagler
- Bieg po Murze Chińskim: Krzysztof Jukiewicz, mentor Krzysztof Żuk
- Wydanie książki: Karolina Zawiasa, mentor Piotr Sałata
- Spot dla Fundacji DKMS: Konrad Ludian, mentorka Karolina Adamska-Woźniak
- Kreska&Frez, Warsztaty stolarskie: Zuza Habura, mentorka Joanna Borucka
- Warsztat wikliniarski: Katarzyna Nejman, mentorka Joanna Borucka
- Ultramaraton w Australii: Patrycja Bereznowska, mentor Marek Wikiera
- Reportaż o Ludziach Syberii: Karolina Kaczyńska-Piwko, mentor Jerzy Kruk
- Zdobycie szczytu Aconcagua: Katarzyna Janisz, mentorka: Miłka Raulin
- Pieszo-biegowo-kajakowa podróż dookoła Polski: Jeremiasz Merkel, mentor Tomasz Kozłowski
Zbudowanie zaangażowanej społeczności to ogromne wyzwanie i nieustająca praca. Jak zatrzymać obecnych odbiorców? Jak przyciągnąć nowych? Codziennie spełniając ich marzenia. Nawet jeśli sami wcześniej nie wiedzą, że je mają. 😉