Jak tworzyć treści promocyjne z AI? Webinar Case Study

Jak tworzyć treści promocyjne z AI? Webinar Case Study
Ciąg logiczny jest całkiem prosty: aby webinary działały, musisz zgromadzić jak najwięcej uczestników. Aby było to możliwe, musisz przygotować sporo treści. A aby maksymalnie uprościć sobie pracę, możesz skorzystać z AI.
O autorze
7 min czytania 2013-11-22

Narzędzia wykorzystujące potencjał zaawansowanych modeli językowych to bez wątpienia najważniejszy trend ostatnich miesięcy, i to nie tylko w świecie marketingu. W naszej branży zmieniły naprawdę sporo, a jednym z głównych obszarów jest oczywiście tworzenie treści. Brzmi jak coś, co może przydać się podczas promocji webinaru? Jak najbardziej. Poniżej podzielę się z Tobą kilkoma sprawdzonymi protipami, które mogą bardzo usprawnić przygotowania do wydarzenia.

Kim jesteśmy i dokąd zmierzamy?

Najpierw krótkie wprowadzenie do naszego hipotetycznego scenariusza:

Jestem właścicielem biura rachunkowego Księgowex. To niewielka działalność, wobec czego marketingiem zajmuję się samodzielnie i nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym temacie. Jak każdy przedsiębiorca, potrzebuję leadów. W artykule na blogu ClickMeeting przeczytałem, że webinar to lead magnet idealny, więc czemu by nie spróbować? W końcu mam wszystko, czego potrzebuję:

  • Ekspercką wiedzę: webinar poprowadzi moja najlepsza księgowa – Milena Nowak.
  • Określoną grupę odbiorców: chcę dotrzeć do przedsiębiorców, którzy potrzebują obsługi księgowej.
  • Platformę do webinarów: skorzystałem z miesięcznego darmowego okresu próbnego ClickMeeting i przekonałem się, że w ramach pakietu znajdę wszystko, czego potrzebuję do generowania leadów.

Założenie jest więc proste. Robimy bezpłatny webinar „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów”. Zaciekawieni przedsiębiorcy rejestrują się na niego, zostawiając w zamian swoje dane kontaktowe wraz ze zgodami na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Po zakończeniu webinaru idziemy za ciosem i kontaktujemy się z nimi, tym razem oferując im nasze usługi. Aha, zaprosimy też naszych aktualnych klientów, niech poczują się dopieszczeni i przypomną sobie, że płacą za ekspercką wiedzę. Brzmi jak plan? Jak najbardziej, więc idźmy dalej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Treści promujące wydarzenie: tego będziemy potrzebować

Podstawowe pytanie brzmi: skąd przedsiębiorcy mają się dowiedzieć o moim wydarzeniu? Nie obejdzie się bez promocji. W tym celu skorzystamy z kilku kanałów, jednak najpierw będą nam potrzebne treści. Wobec tego trzeba będzie przygotować:

  • Mailing z zaproszeniem: tak się składa, że mamy pewną bazę adresów – to subskrybenci naszego bloga oraz aktualni i byli klienci, którzy zostawili zgody marketingowe.
  • Post na Facebooka i LI: prowadzę nasze media społecznościowe. Wrzucę tam posty z zapowiedzią webinaru. Oczywiście płatna promocja nie zaszkodzi.
  • Tekst na kreację: żeby było ładniej, zrobię grafiki w Canvie. Do tego przyda mi się krótki, informacyjny tekst.
  • Reklama Google Ads: dlaczego nie spróbować przy okazji reklamy w wynikach wyszukiwania?
  • Mail z podziękowaniem i nagraniem webinaru: po zakończeniu wydarzenia do uczestników i osób, które zarejestrowały się, ale nie były z nami na żywo, wyślemy wiadomość z podziękowaniem i nagraniem.
  • Mail follow-up: a po pewnym czasie (oczywiście po wykluczeniu adresów naszych obecnych klientów) prześlemy maile o bardziej sprzedażowym charakterze.

Z jakich narzędzi AI skorzystać?

Jestem właścicielem biura rachunkowego, nie copywriterem. Nie mam ani czasu, ani ochoty na samodzielne tworzenie treści. Na dodatek nie chcę zwiększać budżetu: nie będę więc nikomu zlecać tego zadania czy płacić za dodatkowe subskrypcje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Podstawowe pytanie brzmi wobec tego: z jakich narzędzi AI mogę skorzystać? Do wyboru pozostają przede wszystkim trzy bezpłatne opcje:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Chat GPT 3.5
  • Bing
  • Bard

Wszystkie trzy dobrze radzą sobie z językiem polskim i są bezpłatne. W każdym przypadku obsługa wygląda niemal identycznie. Wystarczy wprowadzić prompt i kliknąć enter, aby uzyskać odpowiedź.

Gotowe prompty i odpowiedzi

Pora przejść do praktyki (ufff). Przygotowałem dla Ciebie zestawy promptów i odpowiedzi wygenerowanych przez Bard. Dlaczego akurat narzędzie stworzone przez Google? Z mojego doświadczenia wynika, że sprawdza się naprawdę nieźle w zadaniach tego typu.

Kontekst

Najpierw wprowadzamy prompt zawierający kontekst – opisuję w nim dokładnie, kim jestem, co robię i czego będę oczekiwał od narzędzia. Prompt może wyglądać w następujący sposób:

Poniżej znajdziesz kontekst niezbędny do wykonania dalszych zadań. Przeanalizuj go i zapamiętaj informacje:

Pracuję w biurze rachunkowym Księgowex. Organizujemy bezpłatny webinar pod tytułem „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów”. Jego celem jest dotarcie do przedsiębiorców i zainteresowanie ich ofertą naszego biura. W trakcie webinaru Milena Nowak – doświadczona księgowa – opowie między innymi o tym:

  • czym jest Księga Przychodów i Rozchodów,
  • co można zaliczyć do kosztów,
  • jakich błędów unikać, prowadząc KPiR,
  • w jakiej formie prowadzić KPiR,
  • czy elektroniczna Księga Przychodów i Rozchodów wystarczy,
  • ekspertka udzieli również odpowiedzi na pytania zadawane w sesji Q&A.

Bezpłatny webinar „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów” odbędzie się w czwartek 30.11.2023 roku w godzinach 17:00-18:00. Aby wziąć w nim udział, wystarczy zarejestrować się, klikając w podany link prowadzący do platformy ClickMeeting.

W odpowiedzi Bard potwierdza, że zrozumiał kontekst i przedstawia podsumowanie informacji. Możemy przechodzić do konkretów.

Mail z zaproszeniem

Na pierwszy ogień idzie mail z zaproszeniem. Prompt może być naprawdę prosty:

„Napisz mail z zaproszeniem na webinar. Jego adresatami będą przedsiębiorcy. Mail ma zachęcać do wzięcia udziału w webinarze „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów”. Ma skupiać się na korzyściach i nosić marketingowy charakter. Zwracaj się do odbiorcy na ty, bądź bezpośredni, ale unikaj języka potocznego.”

Odpowiedź Barda jest następująca:

„Temat: 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów – zaproszenie na webinar

Witaj [imię odbiorcy],

czy prowadzisz działalność gospodarczą? Jeśli tak, to koniecznie musisz wiedzieć, jak prawidłowo prowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów (KPiR). To niezbędne, aby prawidłowo rozliczać się z urzędem skarbowym i uniknąć przykrych konsekwencji.

Zapraszam Cię na bezpłatny webinar „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów”. Podczas webinaru Milena Nowak, doświadczona księgowa, opowie Ci między innymi o tym:

  • czym jest KPiR,
  • co można zaliczyć do kosztów,
  • jakich błędów unikać, prowadząc KPiR,
  • w jakiej formie prowadzić KPiR,
  • czy elektroniczna KPiR wystarczy.

Webinar odbędzie się w czwartek 30.11.2023 roku o godzinie 17:00. Aby wziąć w nim udział, wystarczy zarejestrować się, klikając w link:

[link do rejestracji]

Udział w webinarze to świetna okazja, aby:

  • dowiedzieć się, jak prawidłowo prowadzić KPiR,
  • uniknąć błędów w księgowości,
  • poprawić swoją sytuację finansową.

Nie czekaj, zarejestruj się już dziś i dowiedz się, jak prowadzić KPiR jak profesjonalista!

Pozdrawiam,

[Twoje imię]

Biuro rachunkowe Księgowex”

Całkiem nieźle. Oczywiście kolejnymi promptami możesz nanosić zmiany w tekście. W wielu przypadkach wygodniejsze okaże się jednak wprowadzanie modyfikacji ręcznie.

Posty w mediach społecznościowych

Tutaj skorzystamy z podobnego promptu:

„Na podstawie przekazanych informacji utwórz treść posta, który zostanie opublikowany na facebooku. Tekst jest adresowany do przedsiębiorców. Ma być bardzo zwięzła i nastawiona marketingowo. Zwracaj się do użytkownika na ty.”

Bard poradził sobie z zadaniem w następujący sposób:

„Prowadzisz działalność gospodarczą? Przestań tracić pieniądze na błędach w księgowości!

Dowiedz się, jak prawidłowo prowadzić KPiR na bezpłatnym webinarze. Webinar odbędzie się w czwartek 30.11.2023 roku o godzinie 17:00.

Prowadzi Milena Nowak, doświadczona księgowa.

Zarejestruj się już dziś i zyskaj pewność, że Twoja księgowość jest prowadzona prawidłowo! [Link do rejestracji]”

Bonus: Bard dorzucił do treści posta zdjęcie naszej hipotetycznej księgowej wraz z linkiem prowadzącym do profilu na LI osoby, która faktycznie tak się nazywa i faktycznie zajmuje się finansami (acz na trochę wyższym poziomie).

Tekst na grafiki

Pora na uzupełnienie kreacji graficznych. Nie mamy tu zbyt wiele miejsca, więc prompt może wyglądać w następujący sposób:

„Przygotuj propozycję tekstów, które pojawią się na grafice promującej webinar. Powinny przedstawiać jedynie najważniejsze informacje i być jak najbardziej zwięzłe.”

Bard przygotował dwie wersje:

„1. Webinar | 30.11.2023 | 17:00

Prowadzi Milena Nowak, doświadczona księgowa

[Call to action] Zarejestruj się już dziś!”

„2. Bezpłatny webinar o Księdze Przychodów i Rozchodów

Dowiedz się, jak prawidłowo prowadzić KPiR i unikaj błędów! [Call to action]”

Reklama Google Ads

Google Ads to prawdziwa zmora dla większości narzędzi. Problemem jest oczywiście limit znaków (30 zzs dla nagłówka i 90 zzs. dla opisu). Bard również ma problemy z dostosowaniem się do reguł gry.

Pierwszy prompt wyglądał w następujący sposób:

„Na podstawie przekazanych informacji utwórz reklamę Google Ads. Ma zachęcać do rejestracji na webinar i jest adresowana do przedsiębiorców. Treść reklamy składa się z nagłówka i opisu. Długość nagłówka to 30 znaków ze spacjami. Długość opisu to 90 znaków ze spacjami. Tekst nie może być dłuższy niż wskazane wartości.”

Dopiero po kilku poprawkach udało mi się osiągnąć całkiem satysfakcjonujący rezultat:

„Webinar: wszystko o KPiR

Dowiedz się, jak prawidłowo prowadzić KPiR i unikaj błędów!”

Mail z podziękowaniem

Dobra, udało się: webinar za nami. Pora na wysłanie do uczestników i rejestrantów maila z nagraniem i podziękowaniami.

Prompt jest nieco bardziej rozbudowany, bo przy okazji chcemy osiągnąć pierwsze cele marketingowe:

„Na podstawie podanych informacji napisz mail z podziękowaniem dla uczestników webinaru i osób, które się na niego zarejestrowały, ale nie mogły wziąć udziału. Podziel się linkiem z nagraniem webinaru, który powinien znaleźć się w pierwszej części maila.

W następnej sekcji wskaż, czego dowiedzą się z nagrania. Napisz o materiałach dodatkowych.

Poinformuj adresatów o możliwości uzyskania 15% zniżki na obsługę księgową firmy w biurze rachunkowym. Umieść dobrze wyeksponowany link prowadzący do strony z rejestracją.

Zwracaj się do uczestników na ty. Mail ma mieć marketingowy charakter i pozytywny ton zachęcający do działania.”

Co odpowiedział Bard?

„Temat: Podziękowanie za udział w webinarze „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów”

Cześć [imię odbiorcy],

chciałbym/chciałabym serdecznie podziękować za udział w moim webinarze „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów”.

Bardzo się cieszę, że zdecydowałeś/zdecydowałaś się do mnie dołączyć. Wierzę, że zdobyta na webinarze wiedza pozwoli Ci prawidłowo prowadzić KPiR i uniknąć błędów, które mogą mieć poważne konsekwencje finansowe.

Jeśli nie mogłeś/mogłaś wziąć udziału w webinarze, to nic straconego! Dostęp do nagrania jest dostępny w Twoim panelu klienta.

W nagraniu znajdziesz odpowiedzi na następujące pytania:

  • czym jest KPiR,
  • co można zaliczyć do kosztów,
  • jakich błędów unikać, prowadząc KPiR,
  • w jakiej formie prowadzić KPiR,
  • czy elektroniczna KPiR wystarczy.

Dodatkowo przygotowałem/am dla Ciebie materiały dodatkowe, które zawierają m.in.:

  • przykładowe formularze KPiR,
  • wzory faktur,
  • kalkulator kosztów.

Jeśli chcesz skorzystać z mojej oferty obsługi księgowej, to zapraszam do kontaktu. Przy rejestracji otrzymasz 15% zniżki na moje usługi.

Link do strony z rejestracją: [link]

Pozdrawiam serdecznie,

[Twoje imię]

Księgowy/Księgowa”

Mail follow-up

Pora na ostatnią treść. Tym razem ma mieć bardziej marketingowy charakter, ale nie chcemy zniechęcić jeszcze nierozgrzanych leadów.

„Napisz treść maila follow-up adresowanego do osób, które zarejestrowały się na webinar. Nawiąż do jego zawartości. Przypomnij o 15% zniżce na obsługę rachunkową – wyeksponuj tę informację i umieść button służący do zapisu w pierwszej części wiadomości. Zwracaj się do odbiorcy na ty. Treść ma mieć charakter marketingowy, ale ton ma być wyważony.”

I treść maila:

„Temat: 15% zniżki na obsługę księgową dla uczestników webinaru

Cześć [imię odbiorcy],

Jeszcze raz dziękujemy za udział w naszym webinarze „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Księdze Przychodów i Rozchodów”.

Zdobyta w jego trakcie wiedza na pewno pozwoli Ci prawidłowo prowadzić KPiR.

Aby jeszcze bardziej ułatwić Ci prowadzenie księgowości, przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną ofertę.

Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z naszej obsługi księgowej, otrzymasz 15% zniżki!

[Zarejestruj się]

Oferta jest ważna tylko do [data].

Nasza oferta obejmuje:

  • prowadzenie KPiR,
  • prowadzenie kadr i płac,
  • rozliczenia z ZUS,
  • rozliczenia podatkowe.

Zapraszamy do współpracy!

Pozdrawiamy serdecznie,

[Twoje imię]

Biuro rachunkowe Księgowex”

Podsumowanie, czyli zasada ograniczonego zaufania

Jak widzisz, dzięki AI przygotowywanie wydarzeń online może być jeszcze prostsze. Ale nie możesz ufać im bezgranicznie. Pamiętaj, że koniec końców to Ty bierzesz odpowiedzialność za treść, a narzędzia nie są nieomylne (wręcz przeciwnie – czasami po prostu konfabulują). Stosuj więc zasadę ograniczonego zaufania. W większości przypadków okaże się też, że wprowadzenie ręcznie drobnych korekt pozwoli uzyskać całkiem satysfakcjonujący rezultat. Powodzenia!

Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z ClickMeeting.
Paweł Łaniewski – Content expert w ClickMeeting. Od 2016 roku zajmuje się digital marketingiem i działalnością szkoleniową w zakresie content marketingu. W ClickMeeting odpowiada za zarządzanie treścią. Współpracował z największymi polskimi portalami i agencjami marketingowymi. Pracował nad dziesiątkami kampanii marketingowych, wspierając je piórem i zdolnościami analitycznymi. Doktor nauk humanistycznych związany z Uniwersytetem Śląskim. Poza marketingiem zajmuje się również redakcją tekstu i tłumaczeniami.