Zagadnienie to było tematem piętnastego z cyklu meetupów marketingowo-technologicznych organizowanych przez DIGITALKOD, we współpracy z ekspertami z różnych obszarów digitalu.
W trakcie eventu odbyły się trzy merytoryczne prelekcje, do których prowadzenia zaproszeni zostali przedstawiciele biznesu. Doświadczeniami podzielili się: Marcin Sokołowski (Sharebee), Radek Zaleski (Netguru) oraz Małgorzata Kroh (Philips). Wydarzenie prowadziła Anna Kreiser.
Zobacz również
Dominującymi wątkami w trakcie spotkania były korzyści oraz wyzwania związane z usprawnienia działań i procesów marketingowo-sprzedażowych. Dyskusja na temat współpracy obu zespołów nie dotyczy bowiem, albo przynajmniej nie tylko, kwestii budowania przyjaznej atmosfery w firmie. U jej podstaw jest silne uzasadnienie biznesowe. Jak potwierdzają liczne badania, synergia działań obu zespołów przekłada się bowiem na wyższe zyski przedsiębiorstw, lepszy poziom retencji oraz zadowolenia klientów. Jak się jednak okazuje, pomimo ewidentnych korzyści finansowych oraz biznesowych, skoordynowane i spójne działania między marketingiem i sprzedażą wciąż są rzadkością. Marketerzy, którzy nie dostarczają rezultatów i sprzedaż, która nie rozumie współczesnego biznesu oraz marnuje cenne leady to nie tylko powielane stereotypy, ale wciąż rzeczywistość dla wielu firm. Według badań firmy Forrester zaledwie w 8% przedsiębiorstw można mówić o spójnej i dobrze funkcjonującej współpracy. Informacje, o tym gdzie tkwi źródło problemu oraz wskazówki jak je wyeliminować, zdaniem prelegentów, znajdziecie w poniższych prezentacjach.
Prawie nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby marketing i sprzedaż (nie tylko w B2B) się lubiły, a przede wszystkim współpracowały efektywnie. Wystarczy tylko wyeliminować elementy, które stoją im to utrudniają lub uniemożliwiają.
O spotkaniach
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Celem cyklicznych meetupów marketingowo-technologicznych, organizowanych po godzinach przez DIGITALKOD CONSULTING i we współpracy z zaprzyjaźnionymi ekspertami, jest wsparcie rozwoj nowoczesnych kompetencji cyfrowych. W nieformalnej atmosferze, wśród praktyków z różnych obszarów digitalu dzielimy się doświadczeniami i ułatwiamy nawiązywanie nowych relacji biznesowych. Informacje o spotkaniach oraz wybrane materiały dostępne na stronie organizatora.
Słuchaj podcastu NowyMarketing