Jak w kilka minut utworzyć logo online

Jak w kilka minut utworzyć logo online
Logo jest bardzo ważne dla każdej firmy – czy to dużej, czy to małej. Wszakże ukazuje ono znak towarowy Twej firmy, dzięki któremu jest ona rozpoznawana na rynku. Jest to kluczowy element, na którym opiera się tożsamość Twojej marki.
O autorze
3 min czytania 2018-11-14

Logo pokazuje Twojej grupie docelowej, w jakiej branży działasz. Wpływa na pierwsze wrażenie, jakie wywołuje Twoja marka u klientów. Nigdy nie dostaniesz drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia, prawda? Dlatego nie bagatelizuj znaczenia tworzenia firmowego logo.

Kluczowe elementy logo:

Ikona

Istotne jest, aby wybrać ikonę pasującą do Twojej branży zarówno w kwestii motywu, jak i stylu. Inaczej narażasz się na niewłaściwy przekaz i utratę klientów. Nim zaczniesz pracować nad swoim designem, poświęć czas na określenie, co reprezentuje Twoja branża i jakie są Twoje cele i wartości. Upewnij się, że Twoja ikona odzwierciedla te informacje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolor

Do kolorów popularnych przy projektowaniu logo należą czerwony, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony, fioletowy oraz kolory achromatyczne. Przy takiej różnorodności odcieni, wybór kolorystyki może być trudny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nazwa i slogan

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Posługując się nazwą lub sloganem swojej firmy, jesteś w stanie przekazywać informacje w bardziej bezpośredni sposób. Dodanie tekstu do swego logo to efektywny sposób na poinformowanie potencjalnych klientów, jakie produkty i usługi oferujesz. Upewnij się, że Twój tekst jest zwięzły i na temat.

Font

Font, który wybierzesz musi pasować do Twojej ikony (grafiki) i wspomagać tożsamość Twojego logo. Nie przesadzaj z ozdobnymi znakami. Większość z nich staje się nieczytelna po przeskalowaniu, co oznacza problemy przy powielaniu swego designu.

Jak stworzyć logo firmowe

Istnieje aż 5 sposobów na stworzenie logo reprezentującego Twoją markę:

Zrób je samodzielnie

Jeśli pragniesz mieć logo za darmo, przygotuj się na poświecenie 10-20 godzin na samodzielne jego projektowanie. Największym plusem tego rozwiązania jest to, że możesz mieć wszystko pod kontrolą i stworzyć design wyglądający dokładnie tak, jak tego chcesz. Jeśli jednak Twoja wizja artystyczna i umiejętności graficzne nie są dość dobre, istnieje ryzyko, że Twoi potencjalni klienci i partnerzy biznesowi nie będą poważnie postrzegać Twojej działalności. Kiepsko wykonana ikona może sprawić, że Twoi potencjalni klienci i partnerzy nie będą poważne postrzegać Twojej działalności.

Zleć zadanie projektantowi

Ta metoda wymaga nakładu czasu i pieniędzy. W zależności od kompetencji projektanta, logo będzie kosztować Cię od 50$-100$ do 500$-1000$. Przygotuj się na nawet kilka tygodni oczekiwania na rezultaty. Większość projektantów zrealizuje takie zlecenie, możesz więc liczyć na profesjonalny design. Pamiętaj jednak, że nie będziesz mieć całkowitej kontroli nad procesem twórczym. Nie możesz mieć pewności, że Twoje logo będzie wyglądać dokładnie tak, jak sobie je wyobrażasz. Dodatkowo ryzykujesz, że zleceniobiorca Cię zawiedzie rozchorowując się, wycofując się lub po prostu zrywając kontakt.

Zleć zadanie studiu projektowemu

Jeśli pieniądze nie są dla Ciebie problemem, możesz powierzyć tworzenie logo studiu projektowemu. Podczas gdy ceny w mniejszych studiach zaczynają się od 1000$, cenione firmy mogą zażądać do 20000$-50000$. Okaż cierpliwość. Czas realizacja waha się od jednego tygodnia do dwóch miesięcy. W przeciwieństwie do samodzielnych projektantów, tutaj możesz mieć pewność, że studio zatroszczy się o wszystkie Twoje wymagania i zapewni jak najlepsze możliwe rezultaty.

Crowdsourcing

Budżet crowdsourcingowy waha się od 100$ do 200$. Chociaż metoda ta sugeruje brak ostatecznego terminu jako takiego, gotowe logo możesz otrzymać już w dwa do czterech dni. Internet ma do zaoferowania różnorodne strony crowdsourcingowe, jak DesignCrowd (od 240$ za unikatowy design) i 99designs (99$, chociaż ikony nie są unikatowe). Zarejestruj konto, przedstaw swoje wymagania i ustal budżet. Otrzymasz logotypy od projektantów z całego świata. Możesz wybrać jedną lub kilka opcji. Jeśli żaden z oferowanych projektów Ci nie odpowiada, nadal musisz wybrać najlepszy i za niego zapłacić.

Skorzystaj z programów online do tworzenia logo

Do najpopularniejszych usług online należy Logaster. Tworzenie logo zajmie Ci jedynie parę minut. Bez znajomości Photoshopa czy robienia grafiki, samodzielne zaprojektujesz efektywne, dobrze wyglądające logo.

Jak Działa Logaster?

W pierwszym kroku musisz wprowadzić tekst, który pragniesz wykorzystać w swym logo.

Następnie klikasz „Utwórz logo”, po czym Logaster zacznie przetwarzać dane. Po zakończeniu tego procesu uzyskasz długą na całe strony listę różnych propozycji. Szybko znajdziesz logo, które Ci będzie Ci odpowiadać.

Kiedy już zdecydujesz się na swój design, możesz go zapisać lub edytować. Edytor pozwala zmienić ikonę, font, kolorystykę, dodawać lub usuwać slogan itp.

Aby zachować logo, musisz utworzyć konto. Następnie możesz pobrać niewielkie logo za darmo lub wykupić projekt w wysokiej rozdzielczości.

Po utworzeniu logo z Logaster, możesz wygenerować wizytówkę dla swojej firmy. Wkrótce będziesz też w stanie stworzyć na stronie całą tożsamość marki. Jeśli pragniesz utworzyć niezłe logo szybko i za darmo, powinieneś zajrzeć do kreatora logo Logaster.

Przydatne rady

  1. Nie używaj wielu fontów. Jeden font to najlepszy wybór, dwa są akceptowalne tylko wtedy, gdy tekst dominuje na Twoim logo.
  2. Nie zaśmiecaj logo. Rozpoznawalna ikona i czytelna nazwa (lub krótki slogan) to jedyne, czego Twoje logo tak naprawdę potrzebuje.
  3. Nie przesadzaj z kolorami. Najlepiej wykorzystać jeden lub dwa. Nawet, jeśli tworzysz jasne logo, unikaj stosowania powyżej 4 kolorów.
  4. Pozostaw dość wolnej przestrzeni przy krawędziach.
  5. Pamiętaj, aby Twoje logo było dostępne w wersji wektorowej i rastrowej.

Przykłady kreatywnych logotypów firmowych