Po dużym sukcesie zeszłorocznej edycji skierowanej przede wszystkim do pieszych uczestników ruchu drogowego, w tym roku największa w Polsce spółka zajmująca się miejskim transportem szynowym zmieniła nie tylko swoją podstawową grupę docelową, którą zostali kierowcy, ale również podejście. Zamiast kolejnego spotu edukacyjnego, Tramwaje Warszawskie opracowały kompleksowe badanie społeczne, przedstawiające postawy warszawiaków względem bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Tylko 69% warszawiaków deklaruje, że przestrzega przepisów ruchu drogowego.
- Aż 85% badanych kierowców przyznaje, że zdarzyło im się rozmawiać przez telefon podczas jazdy samochodem, 64% – pisało wiadomości, 57% – robiło zdjęcia/nagrywało filmy.
- Aż 50,4% badanych uważa, że rozmowa przez telefon w trakcie jazdy jest dopuszczalna lub dopuszczalna w wyjątkowych sytuacjach.
- 60,8% badanych kierowców przyznaje, że zdarzyło im się przejeżdżać na czerwonym.
- Tylko 32,5% osób nie ma obaw w związku z udzielaniem pierwszej pomocy.
Zobacz również
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
To tylko niektóre wyniki przeprowadzonego przez Spółkę przeprowadzonego przez Instytut Badawczy IPC badania, dowodzącego jak ważna jest systematyczna i konsekwentna edukacja wszystkich uczestników ruchu drogowego w zakresie bezpieczeństwa. W tegorocznej edycji Tramwaje Warszawskie chcą zwrócić uwagę dorosłych mieszkańców Warszawy na kwestie bezpiecznego przemieszczania się samochodem po Warszawie, zwłaszcza w kontekście przestrzegania przepisów i uważania na ruch tramwajowy, nieużywania smartfonów w trakcie prowadzenia pojazdów oraz dawania dobrego przykładu dzieciom.
– Będąc liderem na rynku miejskiego transportu publicznego w Polsce, chcemy wyznaczać zarówno sobie samym, jak i swoim partnerom, najwyższe standardy postępowania w każdym obszarze naszej działalności. Dlatego po dużym sukcesie zeszłorocznej edycji – edukacyjny spot „Odłóż smartfon i żyj!” wyświetlono na Facebooku i portalu YouTube ponad 2 mln razy, w mediach pojawiło się prawie 300 powiązanych z akcją publikacji – w tym roku postanowiliśmy pójść krok dalej i stworzyć kompleksowe badanie społeczne, przedstawiające postawy warszawiaków względem bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dzięki pozyskanej z niego wiedzy, będziemy w stanie lepiej edukować i promować prawidłowe zachowania – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W październiku 2018 roku Miasto Stołeczne Warszawa, Tramwaje Warszawskie i Zarząd Dróg Miejskich ruszyły z kolejną odsłoną kampanii Bądźmy Razem Bezpieczni. Tym razem ofensywa przeciw smartfonowym zombie będzie prowadzona w pobliżu warszawskich szkół.
PS2
„Gdzie mam zaparkować, jak wszystko zajęte”, „Tu wszyscy tak parkują”, „Mnie stać na to, żeby sobie tu stać”, „Ja tylko na chwilę” – to tylko wybrane wymówki, które można usłyszeć w spocie kampanii społecznej „10 metrów” Zarządu Dróg Miejskich.