Pierwsza odsłona akcji „Odłóż smartfon i żyj” miała miejsce w czerwcu b.r. Wtedy też Tramwaje Warszawskie przygotowały wstrząsający spot.
Druga część kampanii przenosi się na ulice. Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich rozpoczęły znakowanie przejść dla pieszych w okolicy ponad 200 warszawskich szkół. W ciągu dwóch tygodni przed zebrami pojawią się duże napisy z hasłem „Odłóż smartfon i żyj”. Tymi działaniami twórcy kampanii prowadzą ofensywę przeciwko smartfonowym zombie, którzy na co dzień nieuważnie spacerują po ulicach z telefonami w dłoni.
Zobacz również
– Trzeba powiedzieć jasno, że coraz częstszą przyczyną wypadków komunikacyjnych jest nieodpowiedzialne korzystanie ze smartfonów i innych urządzeń mobilnych w ruchu drogowym. Często ofiarami takich zdarzeń są piesi, którzy są najbardziej bezbronnymi uczestnikami ruchu, ale też i najczęściej poruszają się po ulicach z telefonami w dłoni. Chcąc zmienić ten stan rzeczy musimy działać, dlatego Warszawa chętnie wspiera i inicjuje kampanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa – zwłaszcza pieszych. Głęboko wierzę, że uda nam się zwiększyć świadomość problemu smartfonowych zombie wśród warszawiaków – mówi Renata Kaznowska, Wiceprezydent m. st. Warszawy.
Kampania społeczna „Bądźmy Razem Bezpieczni” z roku na rok znajduje coraz większe grono odbiorców, co znacząco przekłada się na zmniejszenie ilości wypadków na drogach. Tramwaje Warszawskie rozpoczęły kampanię w 2009 roku. Działania te odniosły oczekiwany skutek. Na przestrzeni kolejnych 9 lat liczba wypadków z udziałem pieszych oraz samochodów na warszawskich torowiskach zmniejszyła się o ponad 30%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS ZDM: 10 metrów
„Gdzie mam zaparkować, jak wszystko zajęte”, „Tu wszyscy tak parkują”, „Mnie stać na to, żeby sobie tu stać”, „Ja tylko na chwilę” – to tylko wybrane wymówki, które można usłyszeć w spocie kampanii społecznej „10 metrów” Zarządu Dróg Miejskich.
PS2
W 2013 roku ZTM przygotowało kampanię „Empatia. Zobacz człowieka”, której celem jest zachęcenie do drobnych, uprzejmych gestów wobec współpasażerów
PS3 Road Safety: When You Get Home
Z danych Europejskiego Barometru Odpowiedzialnej Jazdy 2016 wynika, że nawet co trzeci polski kierowca (30%) pisze SMS-y w trakcie jazdy samochodem, a blisko co drugi (48%) rozmawia przez telefon bez użycia zestawu głośnomówiącego. Spot „When You Get Home” pokazuje jak niebezpieczne jest używanie telefonu komórkowego podczas jazdy.
źródło: ztm.waw.pl