Według raportu w 2011 wydatki na reklamę kontekstową stanowiły 25,6% budżetów przeznaczanych na SEM przez klientów agencyjnych. Adkontekst odnosząc to do wyników badania IAB AdEx, które stwierdza, że udział wydatków na SEM stanowi 33% ogólnych wydatków na reklamę internetową, zakłada, że na reklamę kontekstową w Polsce przeznaczane jest 8,4 % ogólnych budżetów na reklamę w online.
Co ciekawe z raportu można dowiedzieć się również, jak marketerzy skłonni są klasyfikować reklamę kontekstową.
Zobacz również
Jak wynika z raportu najpopularniejsze formy reklamy kontekstowej to: reklama tekstowa (100%), grafika (95%) oraz flash (85%). Co znamienne aż o około 20% spadło zainteresowanie reklamą wideo (do 50%)
W raporcie sprawdzono również popularność sposobów targetowania, i tak na targetowanie kontekstowe po słowach kluczowych decyduje się 68% klientów. 90% klientów samodzielnie wybiera strony docelowe emisji. 60% wykorzystuje retargeting, a 55% targetowanie behawioralne.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Ciekawie również wygląda wykres przedstawiający cele, jakie były realizowane za pomocą kampanii kontekstowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Okazuje się także, ze zdecydowana większość klientów rozlicza się za reklamę kontekstową w modelu CPC (aż 85%).
Reklamę kontekstową szczególnie upodobała sobie branża motoryzacyjna. Branże IT oraz media i internet wskazywały na niską skuteczność tego typu działań.
Pełną wersję raportu „Reklama kontekstowa 2011” można znaleźć na stronie: http://www.adkontekst.pl/rynek-reklamy-kontekstowej-2011
źródło: Adkontekst