Jak wygląda polski rynek reklamy kontekstowej?

Adkontekst opublikował swój najnowszy raport nt. rynku reklamy kontekstowej. Z badania wynika, że rynek reklamy w kontekstowej Polsce w 2011 roku był wart więcej niż 160 mln złotych - to o ponad 18% więcej niż poprzedzającym roku.
O autorze
1 min czytania 2012-05-23

Według raportu w 2011 wydatki na reklamę kontekstową stanowiły 25,6% budżetów przeznaczanych na SEM przez klientów agencyjnych. Adkontekst odnosząc to do wyników badania IAB AdEx, które stwierdza, że udział wydatków na SEM stanowi 33% ogólnych wydatków na reklamę internetową, zakłada, że na reklamę kontekstową w Polsce przeznaczane jest 8,4 % ogólnych budżetów na reklamę w online.

Co ciekawe z raportu można dowiedzieć się również, jak marketerzy skłonni są klasyfikować reklamę kontekstową.

Jak wynika z raportu najpopularniejsze formy reklamy kontekstowej to: reklama tekstowa (100%), grafika (95%) oraz flash (85%). Co znamienne aż o około 20% spadło zainteresowanie reklamą wideo (do 50%)

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W raporcie sprawdzono również popularność sposobów targetowania, i tak na targetowanie kontekstowe po słowach kluczowych decyduje się 68% klientów. 90% klientów samodzielnie wybiera strony docelowe emisji. 60% wykorzystuje retargeting, a 55% targetowanie behawioralne.

Ciekawie również wygląda wykres przedstawiający cele, jakie były realizowane za pomocą kampanii kontekstowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Okazuje się także, ze zdecydowana większość klientów rozlicza się za reklamę kontekstową w modelu CPC (aż 85%).

Reklamę kontekstową szczególnie upodobała sobie branża motoryzacyjna. Branże IT oraz media i internet wskazywały na niską skuteczność tego typu działań.

Pełną wersję raportu „Reklama kontekstowa 2011” można znaleźć na stronie: http://www.adkontekst.pl/rynek-reklamy-kontekstowej-2011

źródło: Adkontekst