Jak wygrać w ekosystemie Google w dobie AI? [NAGRANIE WEBINARU]

webinar sales more
Jak utrzymać widoczność i efektywność kampanii, kiedy kampanie SEO oparte na słowach kluczowych przynoszą coraz gorsze efekty, a wynik wyszukiwania często jest podsumowaniem AI Overview, a nie listą 10 linków? Między innymi o tym rozmawialiśmy podczas webinaru. Zobacz nagranie.
O autorze
1 min czytania 2021-10-14

Kinga Mech (Biddable Media Director, Sales&More) i Łukasz Kacprzak (SEO & Content Director, Sales&More) podczas webinaru „Jak wygrać w ekosystemie Google w dobie AI?” przedstawili praktyczne rady dla marketerów, którzy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie walczyć o uwagę klientów w nowej erze cyfrowej.

Koniec z klasycznym SEO?

Eksperci Sales and More podkreślili, że zmiany w Google wymuszają odwrót od prostego SEO na rzecz budowania marki w oparciu o unikalne dane i spójność komunikacji. Algorytmy przestają patrzeć na produkty jako zbiór słów, a traktują je jako encje – obiekty o zdefiniowanych cechach.

Rewolucja w wyszukiwaniu jest faktem. Wprowadzenie AI Overview drastycznie zmieniło zachowania użytkowników.

– Według danych, AI overview obniżyło ilość kliknięć o ponad 34,5% – mówią eksperci.

Zamiast słów kluczowych, roboty szukają zbiorów cech.

Dziś nie postrzegamy już krzesła jako zbioru przypadkowych słów kluczowych, lecz jako obiekt – encję – posiadającą określone cechy, takie jak na przykład to, że może być biurowe, mieć pięć nóg czy podłokietniki – dodają.

Jak wygrać z AI?

Kluczem do wygrywania z AI jest dostarczanie unikalnych informacji i wiarygodności:

  • cytaty wzmacniają pozycję, np. wypowiedzi pracowników, specjalistów, branżowe,
  • treści muszą być proste,
  • ważna jest obecność w danych treningowych: warto dbać o obecność w bazach, z których uczy się AI.

Zobacz nagranie webinaru

Podczas wydarzenia nie zabrakło również pytań od uczestników. Zapytali oni między innymi o to:

  • jak wygląda obecnie sytuacja z wynikami w modelach językowych z Reddita i tego typu serwisach opiniowych,
  • jak ważne są linki zewnętrzne follow i artykuły sponsorowane na stronie,
  • czy warto mieć kampanie na słowa i AI w jednym czasie?

Jeśli chcesz poznać pozostałe pytania, a przede wszystkim odpowiedzi prelegentów, zobacz nagranie.

PS 1st Party Measurement Strategy – jak odzyskać kontrolę nad pomiarem marketingowym [NAGRANIE WEBINARU]