Zdjęcie royalty free z Fotolia
W tym artykule zapoznasz się z sześcioma najlepszymi sposobami na to, jak wykorzystać grupy na Facebooku pod kątem marketingu.
Zobacz również
Jak wykorzystać grupy na Facebooku w marketingu?
#1: Sprzedawaj produkty
Czy wiesz, że jako dodatek do sprzedaży produktów poprzez stronę e-commerce, produkty można sprzedawać przy pomocy grup na Facebooku? Kiedy założysz już grupę o funkcji sprzedażowej, za każdym razem, gdy zapragniesz opublikować nowy post, zauważysz opcję „sprzedaj coś„. Niestety w tym momencie nie wszystkie grupy posiadają tę opcję, ponieważ znajduje się ona jeszcze w fazie testowej. Na szczęście, niedługo możliwość sprzedaży produktów poprzez grupy na Facebooku powinna być dostępna dla wszystkich użytkowników.
#2: Stwórz suplement dla kursów e-mail lub wideo
Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą kursów wideo, kursów e-mail lub seminariów szkoleniowych, możesz stworzyć specjalną grupę na Facebooku, aby dodać więcej korzyści do oferty i usprawnić komunikację z klientami. W zamkniętej grupie możesz odpowiadać na pytania, publikować dodatkowe materiały szkoleniowe i zbudować długoterminowe relacje z klientami. Oprócz tego, grupa na Facebooku to znakomite miejsce na promocję nowych produktów i usług wśród ludzi, którzy darzą Cię zaufaniem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
#3: Zbuduj wizerunek eksperta
Jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie Facebookowych grup w biznesie jest zbudowanie wizerunku eksperta oraz dostarczanie przydatnych informacji potencjalnym klientom. Stwórz własną grupę lub przyłącz się do innych grup odnoszących się do Twojej dziedziny i zacznij publikować tam przydatne treści w formie artykułów, podcastów lub wideo. Najlepiej, jeśli pochodzą one z Twojego bloga, ponieważ w ten sposób możesz przyciągnąć użytkowników bezpośrednio na stronę, proponując im produkty lub usługi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najważniejsze, aby podczas działalności w grupie unikać autopromocji. Takie zachowanie w wielu przypadkach stanowi pogwałcenie zasad grupy i może doprowadzić do usunięcia postów oraz zbanowania użytkownika.
#4: Zbieraj feedback od klientów
Chcesz przetestować nowe pomysły wśród obecnej bazy klientów? Jednym ze sposobów, który umożliwi osiągnięcie tego celu jest założenie grupy, w której burze mózgów i innowacje są na porządku dziennym. Załóż tajną grupę na Facebooku, zaproś swoich najlepszych klientów i rozpocznij otwartą konwersację na temat pomysłów, które chcesz wykorzystać we własnym biznesie. Następnie, zbierz feedback, wykorzystując zebraną wiedzę i opinie. Stworzenie grupy tego typu umożliwia nawiązanie trwałych relacji z klientami, pomagając jednocześnie marketerom na zebranie szczerych opinii od klientów.
#5: Wykorzystaj grupę na Facebooku do obsługi klientów
Każdy biznes musi zaoferować klientom pomoc i odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące produktów lub usług. Można to zrobić poprzez udostępnienie formularza kontaktowego na stronie internetowej lub stworzenie chatu, na którym klienci będą w stanie szybko otrzymać odpowiedzi na zapytania. Stworzenie tajnej grupy na Facebooku jest kolejną opcją, którą warto wykorzystać.
Głównym powodem, dla którego warto założyć tajną grupę jest to, że nie można jej znaleźć przy pomocy wyszukiwarki lub po wpisaniu adresu do przeglądarki. Zamiast tego, aby wziąć udział w dyskusjach wewnątrz grupy, członkowie muszą otrzymać specjalne zaproszenie. Daje Ci to znacznie lepszą kontrolę nad tym, kogo zapraszasz do grupy. Oprócz tego, konwersacja nie będzie widoczna dla konkurencji lub niechcianych osób. Pamiętaj jednak, że grupa na Facebooku nie jest w stanie zastąpić tradycyjnego fanpage’a, który zawsze warto mieć w gotowości.
#6: Kontaktuj się ze swoim teamem
W przypadku wielu firm Facebook jest jednym z głównych kanałów komunikacji nie tylko z klientami, lecz również między pracownikami. Stworzenie Facebookowej grupy, do której będą należeć pracownicy firmy, może okazać się świetnym pomysłem.
Załóż sekretną grupę dla swojej firmy. Następnie zaproś do niej pracowników biurowych, freelancerów oraz praktykantów i wykorzystaj ją jako narzędzie do komunikacji z własnym teamem. Grupa może stać się kanałem pozwalającym na przedstawienie nowych członków firmy, dzielenie się aktualnymi informacjami, które zazwyczaj pojawiają się w firmowym newsletterze. Jeśli planujesz wykorzystać Facebookowe grupy we własnej firmie, najpierw upewnij się, że posiadasz skuteczną politykę dotyczącą social media, na którą zgadzają się wszyscy pracownicy.
Podsumowanie
Istnieje wiele sposobów na biznesowe wykorzystanie grup na Facebooku. Mogą one służyć do wzmocnienia komunikacji wewnątrz firmy, zbudowania relacji z klientami, jak również sprzedawania produktów. Grupy pozwalają też na wypracowanie nowych pomysłów oraz zebranie feedbacku od społeczności internetowych. Niezależnie od tego, czy masz własną grupę, czy działasz w grupie założonej przez inne osoby, warto wiedzieć, jak ją wykorzystać, aby wyciągnąć z nich jak najwięcej korzyści.
Marta Madelska
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE