Co piąty Polak uczestniczy w programach lojalnościowych lub motywacyjnych. Najatrakcyjniejszymi nagrodami są dla nas sprzęty AGD i sprzęty elektroniczne. W dalszej kolejności wskazujemy bilety turystyczne lub pobyty w hotelu oraz długoterminowe zniżki na produkty lub usługi konkretnej firmy.
Nie interesują nas jednak przypadkowe nagrody – aż dla 64% Polaków marka upominku ma duże znaczenie. Aby program lojalnościowy lub motywacyjny był atrakcyjny dla jego uczestników, trzeba postawić na wartościowe nagrody sprawdzonych marek – mówi Katarzyna Ozimek, Key Account Manager B2Bz Groupe SEB Polska. W czasach, kiedy jesteśmy atakowani ze wszystkich stron różnymi ofertami, nie mamy możliwości, chęci ani czasu korzystać ze wszystkich dostępnych opcji. Aktywnie uczestniczymy jedynie w akcjach i programach, które dają nam realną korzyść, a taką jest produkt marki, którą lubimy i której ufamy – wyjaśnia.
Zobacz również
Zdecydowana większość Polaków (67%) chciałaby otrzymać jako nagrodę w programie lojalnościowym wysokociśnieniowy ekspres do kawy. Taki upominek ucieszyłby szczególnie osoby poniżej 40. roku życia (75%) i te z wyższym wykształceniem (78%). Polacy pytani o znanych i godnych zaufania producentów ekspresów do kawy najczęściej wskazują markę Krups, która oferuje ekspresy kapsułowe Nescafé Dolce Gusto Krups (19% badanych wymieniło ją jako pierwszą) oraz ekspresy automatyczne i kolbowe Krups, wskazane na drugim miejscu przez 9% badanych. Co ciekawe, niemal połowa Polaków (49%) nie zna jakiejkolwiek marki ekspresów do kawy, jednak parzenie kawy w ten sposób stopniowo staje się coraz popularniejsze i można przypuszczać, że znajomość producentów ekspresów będzie stopniowo rosła.
Jeszcze popularniejsze od ekspresów do kawy są wielofunkcyjne urządzenia kuchenne, zwane często robotami kuchennymi. 72% ankietowanych chciałoby otrzymać taki sprzęt jako nagrodę w programie lojalnościowym. Taki prezent byłby idealny przede wszystkim dla kobiet w wieku 40-59 lat (78%). W kategorii małe AGD Tefal jest uznawany za markę najbardziej godną zaufania, uważa tak co czwarty Polak. 22% badanych wskazało Tefal, 12% – Moulinex, a 10% – Rowentę. Producenci małego AGD są lepiej rozpoznawalni niż producenci ekspresów do kawy, jedynie 14% ankietowanych nie znało ani jednej marki.
Więcej informacji o tym, jak Polacy korzystają z programów lojalnościowych i motywacyjnych można znaleźć w branżowym raporcie 2015 Polacy w programach lojalnościowych, przygotowanym przez Groupe SEB Polska. Raport dostępny jest na stronie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing