Jak wynika z badania „Jakie są współczesne Polki” serwisu Prezentmarzeń, aż 83 proc. Polaków obchodzi Dzień Kobiet a 77 proc. ankietowanych jest zdania, że Polki lubią swoje święto. Według 45 proc. respondentów jest to dla nich bardzo ważny dzień lub obchodzą go z przyzwyczajenia (32 proc.). Co trzeci Polak uważa, że najczęściej o Dniu Kobiet pamięta partner lub mąż.
Badanie miało charakter sondażowy i zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1134 respondentów w formie ankiety online oraz stacjonarnie w lutym 2024.
Zobacz również
– Kobiety lubią być zaskakiwane niestandardowymi upominkami z okazji ich święta, jak twierdzi aż 84 proc. respondentów. Lubią upominki związane z możliwością relaksu (39 proc.) oraz pozwalające im zdobyć nowe doświadczenia lub przeżyć ciekawą przygodę (45 proc.). Największą radość sprawiłby im masaż relaksacyjny lub dzień w SPA (32 proc.), indywidualna sesja zdjęciowa (30 proc.) lub lekcja tańca (21 proc.). Najchętniej otrzymałyby voucher na realizację prezentu z kategorii relaks i uroda (34 proc.) oraz kulinaria i degustacje (29 proc.). Najczęściej na prezenty z okazji Dnia Kobiet wydaje się 50 zł-100 zł – mówi Aleksandra Skimina z serwisu Prezentmarzeń.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Również co trzeci ankietowany jest zdania, że współczesne Polki są przebojowe, silne i niezależne, a także szalone i chętne przygód (29 proc.). Wyodrębniono także takie atrybuty jak spokój, opiekuńczość i empatię (21 proc.). Wśród cech najbardziej dominuje chęć rozwoju i niezależność (31 proc.), wielozadaniowość i inteligencja (25 proc.) oraz szczerość i zaufanie (24 proc.). Współczesne Panie coraz częściej są również liderkami, szczególnie wśród młodszego pokolenia (49 proc.). Główne cechy takich kobiet to decyzyjność i skuteczność (32 proc.), inspirowanie i motywowanie innych (25 proc.), podejmowanie ryzyka (22 proc.) oraz asertywność (21 proc.).
Współczesne Panie oczekują przede wszystkim traktowania na równi z mężczyznami (37 proc.), docenienia i odciążenia (27 proc.) oraz wsparcia i partnerstwa (21 proc.). Dla co trzeciej Polki najczęściej wsparciem jest partner, następnie mama (27 proc.), siostra (22 proc.) i na końcu przyjaciółka (20 proc.).
Odnośnie sposobu spędzania czasu wolnego zdania są podzielone. Respondenci wskazali takie odpowiedzi jak czas spędzony na zakupach (29 proc.), relaks w salonie SPA lub u kosmetyczki czy masażu (26 proc.), uprawiając sport (23 proc.), z rodziną lub przyjaciółmi oddając się domowym i plenerowym rozrywkom (22 proc.). Plany na przyszłość to głównie podróże i rozwój zawodowy (34 proc.), ale także posiadać dom i rodzinę (31 proc.).
Najbardziej irytujące stereotypy, które denerwujące kobiety to te mówiące, że sporty ekstremalne nie są dla nich (33 proc.), przedstawiające panie jako gorszych kierowców (25 proc.) czy sugerujące, że płeć piękna to „matki Polki” (27 proc.). Najbardziej złości je brak romantyzmu (33 proc.), wyjścia z kolegami (27 proc.) czy brak czasu (26 proc.).
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
PS Zdaniem połowy Polaków idealny wizerunek Barbie może mieć negatywny wpływ na samoocenę kobiet. Chcą urealnienia sylwetki lalki
Sukces amerykańsko-brytyjskiego filmu „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig ponownie wzbudził większe zainteresowanie tą kultową lalką. Jednocześnie powróciła dyskusja o tym, czy ta zabawka może wpływać na tworzenie się odrealnionego wizerunku idealnej kobiety.
PS2 Przełamywanie granic i inspirowanie siłą, czyli jak marki sportowe zmieniają wizerunek kobiet w kampaniach
Otaczające nas środowisko wpływa na zmiany społeczne, a wraz z nimi transformacji ulega rynek reklamowy. W tym procesie ważną rolę odgrywają marki sportowe, które walczą ze stereotypowym wizerunkiem kobiet. W artykule przyjrzymy się, jak marki sportowe odmieniają jego oblicze w swoich kampaniach.