Zakup spersonalizowanych mebli przez internet dla niektórych może brzmieć sceptycznie, ale liczby mówią same za siebie – to na pewno innowacyjny biznes! O innowacyjne podejście w biznesie zapytaliśmy Jakuba Eichelbergera, który odpowiada za budowanie brandu Tylko na rynkach zachodnich, a w tym roku przewodniczy także grupie jurorskiej w konkursie Innovation 2022. Pytamy o to co, z jego perspektywy jest kluczowe przy tworzeniu innowacyjnych marek / produktów / usług?
Czy jest wyznacznik określający innowacyjność biznesową – na jakie Ty, jako przewodniczący w jury Innovation, projekty będziesz czekał?
Zobacz również
Jakub Eichelberger: Jest na szczęście coraz mniej ludzi, którzy są sceptycznie nastawieni do kupowania mebli przez internet. W tej chwili online to około 20% rynku i ciągle rośnie. Choć oczywiście ciągle to bardzo konserwatywna branża w porównaniu np. z fashion. Niemniej, co roku coraz więcej klientów kupuje od nas spersonalizowane regały i szafy, a niedługo też biurka. Wartość, którą wnieśliśmy na rynek, to demokratyzacja procesu tworzenia mebli na wymiar, który szczególnie na rynkach WE, jest drogi, czasochłonny i w związku z tym dla nielicznych. Doświadczenie online, które dajmy pozwala na magicznie łatwe zaprojektowanie regału czy szafy nie tylko w takim wymiarze zewnętrznym jaki nas interesuje, ale też takiego, który będzie miał odpowiednie miejsce na ekspozycję wyjątkowych i ważnych dla nas przedmiotów. Tym samym, umożliwiamy znacznie szerszej grupie ludzi coś, co wymagało wcześniej wiele wysiłku lub kompetencji. Czyli było znacznie mniej dostępne. Z mojej perspektywy na tym polega innowacyjność w biznesie: znalezienie nowego sposobu na spełnienie ludzkich potrzeb, które sprawi, że więcej ludzi będzie mogło skorzystać z naszego rozwiązania. Wtedy jesteśmy w stanie stworzyć wartość po obu stronach. Klienci mają szansę skorzystać z usługi czy jakości produktu który wcześniej był poza ich zasięgiem. Zrealizować pełniej swoją potrzebę. Z drugiej strony firma, dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, będzie mogła łatwiej zrealizować wysoką marżę i dalej się rozwijać. Czasami to może być zupełnie nowa technologia, czasami sprytne połączenie kilku istniejących, a w niektórych rozwiązaniach może zupełnie nie chodzić o technologię, lecz o twórcze przeformułowanie wyzwań stojących przed daną branżą. Tak więc, w Innovation czekamy na wszystkie projekty biznesowe, produktowe czy usługowe, którym udało się znaleźć nowy, bardziej efektywny sposób realizacji ludzkich potrzeb.
Dziś jest ostatni dzień na zgłoszenie do konkursu Innovation 2022. Można go dokonać na stronie https://innovation.sar.org.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing