Jakub Żulczyk i Juliusz Strachota po raz pierwszy tworzą wspólny projekt – podcast „Co ćpać po odwyku”. Jest to cykl rozmów na temat tego, jak radzą sobie z uzależnieniem. Z dystansem do siebie i swoich doświadczeń, z poczuciem humoru, ale też na poważnie – przedstawiają swoją drogę do wyjścia na prostą i życia na trzeźwo.
– Podczas lockdownu zdałem sobie sprawę, że mimo sześciu lat w trzeźwości jest to dla mnie trudny czas, w którym walka z nałogiem nabrała innego wymiaru. A skoro jest trudny dla mnie, to jak bardzo nieznośny musi być dla tych, którzy dopiero rozpoczęli swoją drogę w walce z uzależnieniem, albo tych współuzależnionych, nagle zamkniętych w domu z pijącymi i ćpającymi? Pandemia była lekcją tego, że żaden nałogowiec nie chce być sam. Dlatego zdecydowaliśmy się z Julkiem powiedzieć im, że wcale sami nie są, że jesteśmy z nimi – mówi Jakub Żulczyk.
Zobacz również
W cyklu 6 odcinków podcastu pisarze odpowiedzą na pytanie, jak to jest być alkoholikiem, lekomanem i narkomanem, będą rozmawiać o tym, jak radzić sobie z tymi obciążeniami. Poruszą również kwestie korzyści, które zapewniały im używki, a także będą rozważać na temat sensu i bezsensu życia w trzeźwości. Zastanowią się, czy wszyscy niepijący są smutni, czy artysta musi pić, a także opowiedzą, jak każdy z nich mierzył się z lękiem, wstydem i przede wszystkim – co ćpać po odwyku.
– Temat uzależnień nie stanowi już tak wielkiego tabu jak przed laty i na szczęście ludzie zaczynają się powoli otwierać i chcą o tym rozmawiać. Bardzo mi zależy na tym, żeby uzależnienie i wychodzenie z niego nie łączyło się już ze wstydem. Chcę, żeby było zaliczane do zwyczajnych, normalnych przypadłości, które można i warto leczyć – powiedział Juliusz Strachota.
Od dzisiaj na Storytel dostępna jest seria 6 odcinków podcastu autorstwa Jakuba Żulczyka i Juliusza Strachoty „Co ćpać po odwyku”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing