Jan Mirosław i Inez Kujda otworzyli agencję Pomysły

Kreatywni zostali partnerami w spółce, która swojej szansy upatruje w powrocie do korzeni. Zdaniem jej twórców, rynek reklamowy znów znajduje się w miejscu, w którym jedyną kartą przetargową jest jakość kreacji.
O autorze
2 min czytania 2022-04-26

Pierwsza realizacja agencji to najnowsza odsłona She Moves Us marki Puma – kampania #BezPorównania, w której udział wzięły Manuela Gretkowska i Ofelia.

Pomysły to nazwa i jednocześnie propozycja. Chcemy pracować dla klientów, którzy czują się nieusatysfakcjonowani obecną ofertą rynku, który skoncentrował się na oferowaniu dużej ilości serwisu i małej ilości pomysłów. My chcemy jak najmniej akcentować tak zwany proces i jak najszybciej dochodzić do tego, czym tak naprawdę powinny zajmować się agencje: prezentowaniem rozwiązań w formie gotowych do realizacji, nośnych konceptów i egzekucji –wyjaśnia Jan Mirosław.

Według Inez Kujdy, filozofia firmy odpowiada temu, czego potrzebują dzisiejsze marki. 

Wiemy, że podczas prezentacji klienci przebierają nogami podczas przydługich wstępów i chcą usłyszeć jedno: pomysły. Bo nie założenia biorą udział w walce o oczy, umysły i serca odbiorców – lecz idee opowiedziane w oryginalny i angażujący sposób – mówi Inez Kujda.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Partnerzy podkreślają, że start projektu wiąże się z przewartościowaniami, jakich branża była świadkiem w ostatnim czasie.

Ostatnie lata dowiodły, że kreatywność nie potrzebuje wielkich struktur i wszystko polega na kapitale ludzkim. Kreacja reklamowa, czy szerzej – komunikacja – to dziś efekt pracy małych zespołów, złożonych z ludzi, którzy coś potrafią – komentuje Mirosław.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Według Kujdy, skala przestała mieć znaczenie: 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Wierzymy, że biorąc nasze doświadczenie zdobyte przy największych produkcjach, jesteśmy w stanie przenieść je na dowolny grunt i zaproponować produkt, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. A jednocześnie chcemy ten produkt tworzyć w bardziej kameralnych, sprzyjających warunkach, także markom, którym rynek nie miał do tej pory nic do zaproponowania. Naszym zdaniem to sytuacja typu win/win. Pierwszeństwo kreacji w naszym wydaniu nie oznacza odjechania w abstrakcyjne myślenie. Przeciwnie, czujemy że tylko rozmawiając o pomysłach, rozmawia się o konkretach. Naszą misją jest przekuwanie założeń w propozycje. W pomysły – podsumowuje.

Inez Kujda do lutego była senior copywriterką w DDB Warszawa. Wśród jej głośnych prac znajdują się kampanie dla fundacji Rak’n Roll: #CośDoNichMam oraz niedawna z syrenką warszawską, jak również takie kampanie dla McDonald’s, jak #NajbardziejEkipowyKlipEver z Dawidem Kwiatkowskim czy rekordowe na tik toku #wszyscyzakladamymaski. Ma na koncie wiele nagród KTR, Facebook Awards, Effie, Mixx i Innovation.

Jan Mirosław to były deputy creative director DDB Warszawa, który przez ostatnie lata odpowiadał za kreację dla McDonald’s. W tym czasie marka dwa razy z rzędu zdobyła tytuł Klienta Roku na Effie Awards. Kampanie współtworzone przez niego tylko w ostatnich 3 latach zdobyły kilkanaście nagród KTR. Mirosław jest twórcą kampanii „Mata przejmuje Maka” oraz platform komunikacji Drwala i Maestro. Ma na koncie również nagrody Golden Drum i Epica.