Tak zrodziła się idea jednej opowieści tysiąca autorów, której pomysłodawczynią jest dr Monika Górska, twórca pierwszej w Polsce Mistrzowskiej Szkoły Storytellingu Biznesowego.
Zobacz również
– „Poszukujemy ciekawych historii i chętnie ich słuchamy. Dlatego już kilka lat temu postanowiłam zarazić Polaków pasją do opowiadania, a dziś rzucam im wyzwanie: Stwórzmy razem jedną, najdłuższą opowieść nowoczesnej Europy. Mamy na to dwadzieścia cztery godziny równonocy wiosennej. Zaczynamy o godz. 00.01. Naszą kartką jest profil na Facebooku. Wystarczy udostępnić post z hasztagiem #ŚwiatowyDzieńStorytellingu i dopisać w komentarzu pod nim swój fragment historii”. – mówi dr Monika Górska, pomysłodawca akcji. Wszystkie fragmenty zostaną na końcu ze sobą połączone, a opowieść zostanie rozesłana wysłana wszystkim chętnym uczestnikom.
Idea Światowego Dnia Storytellingu zrodziła się w latach ’90 XX w. w Szwecji i kultywowana jest w wielu krajach na świecie. Wydarzenie przypadające na dzień 20 marca, nazwane zostało przez Szwedów „Alla berättares dag” (Dzień Opowiadaczy). Trudno dziś jasno określi genezę narodzin World Storytelling Day. Jako istotną datę wskazuje się dzień bombardowania Bagdadu w czasie wojny w Iraku – 20 marca 2003 roku. Wydarzenie to uznano za inspirację do skupienia się w konkretnym dniu w roku na opowieści ustnej. Tak, w 2004 roku, narodził się oficjalny World Storytelling Day, w którym wzięło udział 10 krajów. W tym roku, pod hasłem „Mądrzy Głupcy”, obchodzimy już 14. Światowy Dzień Storytellingu.
Propagatorką sztuki opowiadania w biznesie jest dr Monika Górska, twórca pierwszej polskiej Mistrzowskiej Szkoły Storytellingu Biznesowego: Storytelling for Business Success oraz członek elitarnej grupy światowych ekspertów content marketingu Platinum Mastermind Jeffa Walkera. Sama o sobie mówi, że jest jak znaczek pocztowy. Trzyma się jednej rzeczy w drodze do celu. Ta rzecz to opowieść, a jej cel: nauczyć przedsiębiorców tak opowiadać, by ich biznesy i życie stawały się najlepszą fabułą. Górska nie jest marketingowcem, ale praktykiem storytellingu biznesowego, i visual storytellingu, którego tajniki zgłębia od ponad dwudziestu lat. Jest też reżyserem i scenarzystą ponad stu filmów nagradzanych w Polsce i na Świecie. Opowiada historie, które zapadają w pamięć i na lepsze zmieniają postrzeganie świata. Zaraża swoją pasją do storytellingu każdego, kto w biznesie szuka nie tylko transakcji, ale autentycznych relacji i transformacji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing