Jedzenie w wersji couture: Heinz zaprezentował na Fashion Week sukienkę inspirowaną keczupem

Jedzenie w wersji couture: Heinz zaprezentował na Fashion Week sukienkę inspirowaną keczupem
Marka Heinz zaskoczyła świat mody: na paryskim Tygodniu Mody 2025 zaprezentowano suknię haute couture inspirowaną konsystencją i barwą ketchupu. Kreacja autorstwa Lory Sonney ma być ikoną, która łączy brand z kulturą wizualną – i redefiniuje, czym może być marketing produktu spożywczego.
O autorze
2 min czytania 2025-10-13

Na pokazie w Paryżu marka Heinz pokazała czerwoną suknię haute couture, stworzoną przez projektantkę Lorę Sonney, która interpretuje keczup jako materiał i motyw wizualny. Suknia, eksponowana podczas wydarzenia w Rouge Pigalle, została wykonana z warstw silikonu, odtwarzających połysk, fakturę i formę spływającego keczupu.

Celem tego projektu było nie tylko zaskoczenie widzów. Kampania marki Heinz przedstawia keczup jako ikonę wizualną, a nie wyłącznie produkt.

– Chcieliśmy przełamać konwencje luksusu, pozostając wierni naszemu DNA – tłumaczy Besma Baghdadli, dyrektorka marketingu Heinz.

Suknia z efektem wow

Suknia została skonstruowana z kilku warstw silikonowego materiału, które nadają jej efekt płynności i błysku keczupowej konsystencji. Lora Sonney tłumaczy, że zależało jej na oddaniu wizualnej i dotykowej natury produktu.

– Od razu pomyślałam o silikonie, by odtworzyć gładkość i zmysłowość ketchupu – tłumaczy projektantka nietypowego ubioru.

Wspólna realizacja Heinza i Sonney łączy modę, design i marketing – to projekt, który balansuje między estetyką, przerysowaniem a identyfikacją marki.

Jedzenie i moda na jednym wybiegu

W ramach tej niecodziennej kampanii marka Heinz udowadnia, że nie tylko sprzedaje produkt, ale chce być częścią narracji wizualnej i kulturowej. Poprzez tę inicjatywę brand wchodzi w obszar brand entertainment, w którym codzienny przedmiot staje się obiektem podziwu i dyskusji.

W tej kampanii moda spotyka gastronomię, a konsumenci zyskują powód, by dostrzec markę Heinz jako kreatora kultury – nie tylko producenta sosów. Ten zabieg wpisuje się w szerszy trend, w którym marki foodowe przenikają do świata sztuki i designu jako element stylu życia.

Podczas Tygodni Mody na całym świecie na wybiegach coraz częściej pojawiają się kreacje inspirowane jedzeniem. Przykładem może być choćby sukienka z owsianki, którą w marcu br. w Londynie zaprezentował influencerka biorąca udział w akcji „Deliciously Ugly” organizacji Quaker.

W 2024 roku sieć sklepów Lidl nawiązała natomiast współpracę z projektantem Nikiem Bentelem. Jej efektem była torebka inspirowana francuskim croissantem, a efekty wspólnych działań trafiły do gości londyńskiego Tygodnia Mody 2024.

PS Różowy sos Barbiecue od Heinz. Moda na Barbie nie ustaje