W Polsce w ciągu ostatnich trzech dekad liczba osób zdiagnozowanych wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając w 2010 roku ponad 140,5 tys. przypadków.
99% mężczyzn, którzy wcześnie wychwycą raka jąder, może spodziewać się całkowitego wyleczenia. Dlatego Kolumbijska Liga Raka stworzyła spot, który ma promować samobadanie wśród mężczyzn. Codziennie dotykamy różnych przedmiotów, więc czemu nie dotykać siebie, jeśli miałoby to uratować nasze życie?
Zobacz również
PS
Czy publiczne, nagminne „wkładanie ręki w spodnie” może wpłynąć pozytywnie na społeczeństwo? Niemieccy urologowie przygotowali spot z piłkarzami w roli głównej, który również traktował o męskim samobadaniu.
„Game of Balls” to akcja, która miała zwiększyć świadomość na temat raka jąder i ich badania. Agencja M&C Saatchi współpracując z firmą Digital Playground, jednym z największych studiów filmów dla dorosłych, stworzyła film na podobieństwo serialu „Gra o Tron”. W środku akcji gwiazda porno zatrzymuje się, zwraca do widza i pokazuje, jak przeprowadzić samobadanie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3
Samobadanie piersi u kobiet jest równie ważne, jak u mężczyzn, dlatego CoppaFeel, w dość ciekawy sposób, zachęca do samobadania piersi. Po raz pierwszy w brytyjskiej telewizji pokazano kobiecy sutek. Spot został stworzony, aby zachęcać młode dziewczyny do samobadania piersi w celu wykrywania nietypowych zmian, które mogą oznaczać raka piersi.
PS4
Jak wiadomo kluczową rolę w profilaktyce raka jąder odgrywa samobadanie. Dlatego w Polsce działała akcja #łapjaja!
Organizatorzy kampanii zaprosili do udziału influencerów. Zobaczcie nagrania, które powstały.