JetBlue promuje czytelnictwo i uruchamia automaty do zamawiania książek

JetBlue promuje czytelnictwo i uruchamia automaty do zamawiania książek
Amerykańskie linie lotnicze JetBlue wprowadziły automaty, dzięki którym dzieci mogą zamawiać nowe książki zupełnie za darmo. Maszyny uruchomiono w okresie letnim, kiedy to stan czytelnictwa wśród najmłodszych znacznie się pogarsza.
O autorze
1 min czytania 2022-07-01

fot. soarwithreading

W lipcu i sierpniu najmłodsi mieszkańcy stanu New Jersey będą mogli powiększyć swoją domową biblioteczkę o wiele nowych tytułów. Wystarczy, że złożą zamówienie w jednym z pięciu automatów znajdujących się w bibliotekach na terenie miasta Newark. Następnie książki zostaną dostarczone w to samo miejsce w ciągu tygodnia.

Maszyny, które wyglądają jak wielkie tablety, to część dwunastej edycji kampanii „Soar with Reading” linii lotniczych JetBlue. W ten sposób firma chce zapewnić dzieciom w okresie letnim dostęp do nowych książek dostosowanych do ich wieku i umiejętności czytania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. cbsnews

Dla dzieci ze społeczności z problemami finansowymi lato często oznacza początek niesławnego „letniego slajdu” (…) Ten program umożliwia dzieciom zdobywanie książek i zwalczanie utraty wiedzy, która tak często towarzyszy im latem – mówi dr Susan B. Neuman, pisarka, pedagog i profesor na NYU Steinhardt. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

JetBlue współpracuje z wieloma partnerami wydawniczymi, aby przygotować szeroki wybór książek dla wszystkich grup wiekowych. Tytuły, które zostały wybrane przez organizatorów akcji, opowiadają losy bohaterów reprezentujących różne środowiska, aby promować akceptację i równość. Dzieła dla dzieci są dostępne zarówno w języku angielskim, jak i hiszpańskim.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do tej pory firma JetBlue, w ramach inicjatywy „Soar with Reading”, przekazała potrzebującym dzieciom książki o wartości ponad4 mln dolarów.

JetBlue współpracuje z Newark, aby stworzyć innowacyjny program, który zapewni naszej młodzieży swobodny dostęp do książek przez całe lato. Ważne jest, aby nasze dzieci odnalazły się w opowiadaniach i obrazach, w książkach. Najpierw uczymy się czytać, potem czytamy, żeby się uczyć. Dziękuję naszym partnerom za zapewnienie naszym dzieciom dostępu do literatury. To holistyczne podejście do definiowania przyszłości naszej młodzieży, a co za tym idzie, przyszłości naszego miasta – powiedział Ras Baraka, burmistrz Newark.

PS
Na początku roku czytelnicy Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu mogli wypożyczać książki przy okazji… zakupów w Lidlu. Wszystko to, dzięki instalowanym przy sklepach sieci książkomatom.