JustWIFI jednym z kanałów promocji Notebooka HP Inc. z limitowanej edycji Star Wars® – case study

HP Inc. przy wsparciu domu mediowego OMD w grudniu 2015 roku prowadził kampanię promującą notebook ze specjalnej edycji Star Wars®. Jednym z kanałów komunikacji użytym podczas szeroko zakrojonej akcji promocyjnej było rozwiązanie do marketingu wi-fi w Polsce – JustWIFI.
O autorze
1 min czytania 2016-04-13

Kampania trwała od 8 grudnia 2015 roku do 3 stycznia 2016 roku, czyli w okresie, kiedy tematem numer 1 była premiera 7 części „Gwiezdnych Wojen”.

Celem kampanii przeprowadzonej na JustWIFI było wypromowanie nowego produktu HP Inc. – notebooka dedykowanego fanom Star Wars® (fabrycznie zainstalowane unikatowe tapety, wygaszacze ekranu, szkice oraz scenopisy obrazkowe z archiwów oryginalnej trylogii Star Wars). Targetem były osoby zamożne, aktywne, mobilne, zainteresowane kinem i filmami oraz robiące zakupy w okresie świątecznym. Dlatego kampania emitowana była między innymi w centrach handlowych, na lotniskach, w kinach. Dzięki geolokalizacji marketing wi-fi pozwolił na dotarcie z przekazem reklamowym do użytkowników mobilnych w określonych miejscach.

Marka HP postawiła przed nami ambitne cele i nie lada wyzwanie. Mieliśmy zrealizować skomplikowaną kampanię, której założeniem było kierowanie użytkowników w różne miejsca w zależności od ich intencji. Opracowaliśmy ścieżkę uwzględniającą wszystkie 3 KPI briefu: przekierowanie do sklepu (button „KUP”), do konkursu (button „WYGRAJ”) oraz na stronę z opisem produktu na hp.pl (button „Sprawdź i połącz”). Przygotowaliśmy dwa rodzaje kreacji – dla nowych i powracających użytkowników – które różniły się od siebie długością i treścią, by nie znużyć userów powtarzającymi się komunikatami. Zainteresowanie użytkowników wszystkimi trzema ścieżkami pokazało, że osiągnęliśmy założone cele – komentuje Zuzanna Strzałkowska, Chief Customer Success Officer JustWIFI.

Kampania dostarczyła łącznie 60 000 kontaktów reklamowych. Z czego 68,6% użytkowników powróciło do sieci i zobaczyło drugą kreację. CTR do strony marki HP osiągnął najwyższy poziom, bo aż 87%, do sklepu wyniósł on 4,3% a do konkursu 8,7%. Najwięcej interakcji odnotowano w centrach handlowych i klubach fitness oraz na lotniskach. Miejsca te wygenerowały łączenie 78,1% całego ruchu kampanii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

JustWIFI jako nowoczesne narzędzie wychwytujące użytkownika w określonym miejscu i łączące offline z online, wpisywał się w cel naszych działań, którym było dotarcie do konkretnej grupy docelowej w miejscu zakupu i przebywania potencjalnych konsumentów. Dzięki różnym ścieżkom wyboru w kreacji reklamowej mogliśmy skierować użytkownika do miejsca, w którym mógł zrealizować swój wybór. Oczekiwaliśmy konkretnych wyników i dzięki wykorzystaniu wi-fi w miejscach publicznych udało nam się osiągnąć cele. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy. JustWIFI to jedno z niewielu narzędzi umożliwiających dotarcie do konkretnego użytkownika w określonym miejscu i czasie – komentuje Luiza Dzienkiewicz-Kobus, Country Marketing Manager, HP Inc.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się