Z okazji tegorocznego Black Friday kolektyw Szeptszum zabiera nas w świat magicznych wspomnieć ukrytych w rzeczach, które stanowią dla nas wartość sentymentalną. Projekt #juzwszystkomam ma na celu zwrócenie uwagi na nadmierny konsumpcjonizm i zachęcenie społeczeństwa do świadomego podejścia do otaczających nas rzeczy, w zupełnie nowym, pozytywnym wydaniu.
Jednocześnie kampania ma na celu podkreślenie, że warto świadomie podejmować decyzje zakupowe, tak aby rzeczy, które kupujemy, mogły z nami pozostać na dłużej.
Zobacz również
– Z jednej strony to apel, abyśmy rozejrzeli się dookoła siebie i przyjrzeli się rzeczom, które już mamy, które zabierają nas w sentymentalną podróż, z drugiej to podróż do przyszłości, którą chcemy widzieć, droga do ochrony naszej planety – mówią pomysłodawczynie projektu #jużwszystkomam.
Do akcji przyłączyli się między innymi: Michał Słodowy – muzyk, członek zespołu Kamp, Grzegorz Layer – architekt, Oscar Grąbczewski – architekt, Marcin Szczelina – krytyk i kurator architektury, Bartek Barczyk – fotograf, Kev Fox – muzyk, Maciej Szupica – reżyser, producent, polski artysta wideo, grafik; Dominika Zieleńska – architekt, propagatorka postawy less waste, Patryk Szwichtenberg – aktor, Monika Surowiec – projektantka, Kinga Rajcher – psycholog, Marta Malikowska – aktorka, Ewelina Ulanicka – ekologiczna aktywistka, Barbara Sołtysińska – założycielka i właścicielka IndaHash, Paulina Rutkowska-Gauvry – PRG consultancy, expert ds marketingu i PR marek modowych oraz lifestyle’owych, i inni.
W ramach akcji osoby, które przyłączyły się do inicjatywy, zrobiły zdjęcia rzeczom, które są dla nich naprawdę ważne. Na Facebooku oraz Instagramie kolektywu Szeptszum będzie można sprawdzić, czyje rzeczy do kogo należą i jaka historia się za nimi kryje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pomysłodawczynie projektu zachęcają wszystkich do wzięcia udziału w akcji i oznaczania swojej historii z hashtagiem #juzwszytkomam.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nie ukrywamy, że to dopiero początek historii, w planach mamy nie tylko większą publikację, ale kto wie, może i wystawę – mówią założycielki Szeptszum.
PS
Najpierw pokazywała, jak dawać drugie życie znoszonym butom i ratowała zagrożone likwidacją najstarsze zakłady szewskie, teraz zielonego podejścia i CSR-u chce uczyć inne marki. Z Martyną Zastawną rozmawiamy o jej nowym „dziecku” – agencji Szeptszum, którą współtworzy.
PS2
Z okazji tegorocznego święta zakupów nowozelandzka marka Allbirds, zamiast oferować swoim klientom promocje, postanowiła podnieść ceny swoich produktów. Wszystko to z myślą o naszym środowisku.
PS3
Są marki, które z okazji Czarnego Piątku wprowadzają liczne promocje, ale są też i takie, które… podwyższają ceny swoich produktów. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym dniem.