Kampania „BohaterON-włącz historię” to ogólnopolska akcja o tematyce historyczno-społecznej, która, nieprzerwanie od 10 lat, ma na celu upamiętnienie, uhonorowanie oraz bezpośrednią pomoc uczestnikom Powstania Warszawskiego. Od samego początku misją kampanii BohaterON było inspirowanie do dialogu międzypokoleniowego.
W nowej odsłonie kampanii powstaną audiobooki z bajkami z czasów dzieciństwa Powstańców Warszawskich. Do nagrania wybrano 6 historii autorstwa braci Grimm, Hansa Christiana Andersena, Mari Konopnickiej, Aleksandry Dudzianki, Juliana Ejsmonda i Janusza Korczaka – wszystkie łączy motyw krasnoludków. Wybór był nieprzypadkowy, ze względu na symbolikę postaci, która dla wielu pokoleń jest uosobieniem pomocy i opieki.
Zobacz również
W projekcie udział wzięli ambasadorzy: Magdalena Górska, Antoni Pawlicki, Magdalena Różczka, Karolina Gorczyca, Anna Dereszowska, Julia Kamińska oraz bohaterowie walk o stolicę: Irena Krajewska „Lala”, Czesław Lewandowski „Bystry”, Leszek Żukowski „Antek”, Zbigniew Daab „Kapiszon”, Halina Rogozińska „Mała” i „Niebieska”, Danuta Dworakowska „Lena”.
– Krasnoludki kojarzą się z czynieniem dobra. Chcą pomagać, tak jak my. W końcu kampanię BohaterON robią „dziewczynki z Wrocławia”, jak mówi o nas Pani Halinka Rogozińska, bo tu Fundacja ma siedzibę, a powszechnie wiadomo, że Wrocław to miasto Krasnali. Zapraszamy wszystkich do włączenia bajek i pomagania razem z nami Powstańcom Warszawskim i dzieciom w rodzinach zastępczych – dodaje Łesiuk-Krajewska.
Zespół Empik Go podjął się nie tylko nagrania bajek, ale także przygotował i zrealizował sesję fotograficzną oraz wideo z udziałem Powstańców Warszawskich i aktorów-ambasadorów w rolach głównych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Premiera na platformie Empik Go odbędzie się 1 sierpnia. Inicjatywa ma charakter charytatywny – każda sekunda z odsłuchów produkcji audio zostanie przekazana na rzecz Powstańców Warszawskich oraz wsparcie dzieci w rodzinach zastępczych z Fundacji Ukochani Magdaleny Różczki.
– Nasi przyjaciele, Powstańcy Warszawscy, to reprezentanci niesamowitego pokolenia. Poświęcili swoje dzieciństwo i młodość dla ojczyzny, to niezwykłe, ile mają woli, radości życia i poczucia humoru. Chętnie dzielą się swoimi historiami. Mają po 94 czy nawet ponad 100 lat, a doskonale rozumieją kolejne pokolenia i są chętni do pomocy, często sami nas pytają, co jeszcze mogą zrobić dla innych, chcą być pożyteczni i potrzebni, szczególnie w kontekście tej wyjątkowej 80. rocznicy. Tym razem zaprosiliśmy ich w sentymentalną podróż do przedwojennego dzieciństwa, przypominając bajki z tamtych czasów oraz pytając o wspomnienia. W końcu zanim stali się Powstańcami, byli po prostu dziećmi – wyjaśnia Agnieszka Łesiuk-Krajewska, organizatorka kampanii BohaterON-włącz historię, Prezes Zarządu Fundacji Pokolenia Kolumbów.
– Działalność społeczna jest mi bardzo bliska. Od 15 lat zajmuję się wsparciem dzieci i rodzin zastępczych, a od 8 lat wspieram kampanię BohaterON. Zrobiliśmy już razem wspaniałe projekty, np. w 2021 roku powstał niezwykły kalendarz stworzony przez cztery pokolenia w ramach projektu „Powstańcy Dzieciom”. Od 2024 roku prowadzę Fundację, której celem jest, aby każde dziecko, które z jakichś przyczyn, nie może być wychowywane przez biologicznych rodziców, trafiło do bezpiecznej, kochającej rodziny zastępczej. To cudowne, że Powstańcy Warszawscy tak chętnie nadal angażują się w pomoc innym, zwłaszcza dzieciom. Mają zadziwiającą energię i mądrość, z której możemy czerpać. Dzięki ich wsparciu oraz Empik Go możemy zmieniać małymi krokami świat – dodaje Magdalena Różczka, Prezes Zarządu Fundacji Ukochani, aktorka-ambasadorka, która od pierwszej edycji wspiera kampanię BohaterON.
– Mamy tę unikatową szansę, by nadać nowe życie bajkom, które towarzyszyły Powstańcom Warszawskim w okresie ich dzieciństwa i dojrzewania. Produkcja 6 tytułów autorstwa m.in. Janusza Korczaka czy Marii Konopnickiej to sentymentalna podróż nie tylko do dzieciństwa naszych bohaterów, ale także wielu z nas. W Empik Go mamy misję – chcemy docierać z niesamowitymi historiami do wszystkich pokoleń. Nagranie na nowo tych utworów miało za zadanie odświeżenie ich, a my przy użyciu siły naszej marki chcieliśmy pokazać je jak najszerzej. Każda z historii opatrzona jest wstępem od Powstańca, w którym zaprasza do poznania kawałka jego przeszłości. I ja wraz z całym zespołem Empik Go do tego zaproszenia się dołączamy – mówi Anna Winnicka, Prezeska Empik Go i Virtualo.
Warszawskie lotnisko wita Powstańców
Lotnisko Chopina w Warszawie również oddaje hołd Powstańcom. W związku ze zbliżającymi się obchodami, do stolicy zjeżdżają się kolejni bohaterowie. Obsługa lotniska oraz przedstawiciele służb zadbali o ich godne przywitanie.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko