TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kampania „BohaterON-włącz historię”: audiobooki z bajkami z czasów dzieciństwa Powstańców Warszawskich

Kampania „BohaterON-włącz historię”: audiobooki z bajkami z czasów dzieciństwa Powstańców Warszawskich
Z okazji 80. rocznicy Powstania Warszawskiego, organizatorzy kampanii „BohaterON-włącz historię", Fundacja UKOCHANI Magdaleny Różczki oraz EMPIK Go, łączą siły w ramach wspólnego projektu charytatywnego. Efektem będzie seria audiobooków z bajkami dla dzieci z czasów dzieciństwa Powstańców Warszawskich, czytanych przez znanych aktorów oraz samych Powstańców.
O autorze
3 min czytania 2024-07-31

Kampania „BohaterON-włącz historię” to ogólnopolska akcja o tematyce historyczno-społecznej, która, nieprzerwanie od 10 lat, ma na celu upamiętnienie, uhonorowanie oraz bezpośrednią pomoc uczestnikom Powstania Warszawskiego. Od samego początku misją kampanii BohaterON było inspirowanie do dialogu międzypokoleniowego. 

W nowej odsłonie kampanii powstaną audiobooki z bajkami z czasów dzieciństwa Powstańców Warszawskich. Do nagrania wybrano 6 historii autorstwa braci Grimm, Hansa Christiana Andersena, Mari Konopnickiej, Aleksandry Dudzianki, Juliana Ejsmonda i Janusza Korczaka – wszystkie łączy motyw krasnoludków. Wybór był nieprzypadkowy, ze względu na symbolikę postaci, która dla wielu pokoleń jest uosobieniem pomocy i opieki. 

W projekcie udział wzięli ambasadorzy: Magdalena Górska, Antoni Pawlicki, Magdalena Różczka, Karolina Gorczyca, Anna Dereszowska, Julia Kamińska oraz bohaterowie walk o stolicę: Irena Krajewska „Lala”, Czesław Lewandowski „Bystry”, Leszek Żukowski „Antek”, Zbigniew Daab „Kapiszon”, Halina Rogozińska „Mała” i „Niebieska”, Danuta Dworakowska „Lena”.

Krasnoludki kojarzą się z czynieniem dobra. Chcą pomagać, tak jak my. W końcu kampanię BohaterON robią „dziewczynki z Wrocławia”, jak mówi o nas Pani Halinka Rogozińska, bo tu Fundacja ma siedzibę, a powszechnie wiadomo, że Wrocław to miasto Krasnali. Zapraszamy wszystkich do włączenia bajek i pomagania razem z nami Powstańcom Warszawskim i dzieciom w rodzinach zastępczychdodaje Łesiuk-Krajewska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zespół Empik Go podjął się nie tylko nagrania bajek, ale także przygotował i zrealizował sesję fotograficzną oraz wideo z udziałem Powstańców Warszawskich i aktorów-ambasadorów w rolach głównych. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Premiera na platformie Empik Go odbędzie się 1 sierpnia. Inicjatywa ma charakter charytatywny – każda sekunda z odsłuchów produkcji audio zostanie przekazana na rzecz Powstańców Warszawskich oraz wsparcie dzieci w rodzinach zastępczych z Fundacji Ukochani Magdaleny Różczki.

– Nasi przyjaciele, Powstańcy Warszawscy, to reprezentanci niesamowitego pokolenia. Poświęcili swoje dzieciństwo i młodość dla ojczyzny, to niezwykłe, ile mają woli, radości życia i poczucia humoru. Chętnie dzielą się swoimi historiami. Mają po 94 czy nawet ponad 100 lat, a doskonale rozumieją kolejne pokolenia i są chętni do pomocy, często sami nas pytają, co jeszcze mogą zrobić dla innych, chcą być pożyteczni i potrzebni, szczególnie w kontekście tej wyjątkowej 80. rocznicy. Tym razem zaprosiliśmy ich w sentymentalną podróż do przedwojennego dzieciństwa, przypominając bajki z tamtych czasów oraz pytając o wspomnienia. W końcu zanim stali się Powstańcami, byli po prostu dziećmi – wyjaśnia Agnieszka Łesiuk-Krajewska, organizatorka kampanii BohaterON-włącz historię, Prezes Zarządu Fundacji Pokolenia Kolumbów.

Działalność społeczna jest mi bardzo bliska. Od 15 lat zajmuję się wsparciem dzieci i rodzin zastępczych, a od 8 lat wspieram kampanię BohaterON. Zrobiliśmy już razem wspaniałe projekty, np. w 2021 roku powstał niezwykły kalendarz stworzony przez cztery pokolenia w ramach projektu „Powstańcy Dzieciom”. Od 2024 roku prowadzę Fundację, której celem jest, aby każde dziecko, które z jakichś przyczyn, nie może być wychowywane przez biologicznych rodziców, trafiło do bezpiecznej, kochającej rodziny zastępczej. To cudowne, że Powstańcy Warszawscy tak chętnie nadal angażują się w pomoc innym, zwłaszcza dzieciom. Mają zadziwiającą energię i mądrość, z której możemy czerpać. Dzięki ich wsparciu oraz Empik Go możemy zmieniać małymi krokami świat – dodaje Magdalena Różczka, Prezes Zarządu Fundacji Ukochani, aktorka-ambasadorka, która od pierwszej edycji wspiera kampanię BohaterON. 

– Mamy tę unikatową szansę, by nadać nowe życie bajkom, które towarzyszyły Powstańcom Warszawskim w okresie ich dzieciństwa i dojrzewania. Produkcja 6 tytułów autorstwa m.in. Janusza Korczaka czy Marii Konopnickiej to sentymentalna podróż nie tylko do dzieciństwa naszych bohaterów, ale także wielu z nas. W Empik Go mamy misję – chcemy docierać z niesamowitymi historiami do wszystkich pokoleń. Nagranie na nowo tych utworów miało za zadanie odświeżenie ich, a my przy użyciu siły naszej marki chcieliśmy pokazać je jak najszerzej. Każda z historii opatrzona jest wstępem od Powstańca, w którym zaprasza do poznania kawałka jego przeszłości. I ja wraz z całym zespołem Empik Go do tego zaproszenia się dołączamy – mówi Anna Winnicka, Prezeska Empik Go i Virtualo.

Warszawskie lotnisko wita Powstańców

Lotnisko Chopina w Warszawie również oddaje hołd Powstańcom. W związku ze zbliżającymi się obchodami, do stolicy zjeżdżają się kolejni bohaterowie. Obsługa lotniska oraz przedstawiciele służb zadbali o ich godne przywitanie.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Agencja Pomysły stworzyła hasło i plakaty 79. rocznicy Powstania Warszawskiego

PS2 Firma Ball Watch prezentuje: Wyjątkowy model zegarka w okrągłą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego