Kampania Dexcom „Czas w zakresie” z Nickiem Jonasem na rzecz poprawy jakości życia osób z cukrzycą

Dexcom, światowy lider w ciągłym monitorowaniu glikemii u osób z cukrzycą, ogłosił rozpoczęcie w Polsce kampanii edukacyjnej „Czas w zakresie docelowym”, mającej na celu lepsze zrozumienie pojęcia „czasu w zakresie docelowym glikemii” jako standardu postępowania w leczeniu cukrzycy.
O autorze
2 min czytania 2021-11-18

Niedawne badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii* wykazało, że pomimo korzyści klinicznych i poprawy jakości życia, większość osób z cukrzycą leczoną insuliną nie wykorzystuje czasu w zakresie docelowym do monitorowania wyrównania cukrzycy. Czas w zakresie docelowym (eng. TIR – time in range) definiuje się jako procent czasu spędzonego w docelowym poziomie glukozy, zakres docelowy jest ważnym miernikiem nowoczesnego leczenia cukrzycy i ułatwia ludziom zrozumienie, jak poprawić kontrolę glikemii.

W rzeczywistości czas przebywania w zakresie jest tak istotny, że ponad połowa (51%) respondentów stwierdziła, że wolałaby „pływać z rekinami niż być w hipoglikemii podczas ważnego spotkania lub wydarzenia”.

– Time in Range to danie chorym na cukrzycę narzędzi i zasobów, które pomogą im czuć się zdrowiej i żyć tak, jak chcą – powiedział Nick Jonas, muzyk, aktor i filantrop wspierający akcję promującą kampanię „Time in Range”.

– Żyjąc z cukrzycą typu 1 przez ponad połowę mojego życia, wiem, o ile lepiej się czuję, gdy mój poziom glukozy utrzymuje się w ustalonym zakresie. Nadszedł czas, aby cała społeczność diabetologiczna uznała czas w zakresie za jeden z najważniejszych wskaźników optymalnego leczenia cukrzycy – dodaje Nick Jonas.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Polsce do akcji dołączyło się wielu influencerów cukrzycowych jak @idiabetic_cukrzyk, czy autor portalu „Być tatą diabetykiem. Jerzy Magiera o cukrzycy”.

Czas w zakresie docelowym pomaga również osobom z cukrzycą leczonym insuliną w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących leczenia, zamiast polegać wyłącznie na średniej trzymiesięcznej, jaką zapewnia tradycyjny test HbA1c. Inne kluczowe wyniki badania obejmują:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Zdecydowana większość (83%) osób z cukrzycą leczoną insuliną twierdzi, że czują się lepiej, gdy spędzają więcej czasu w zasięgu, jednak dwie trzecie (59%) osób nie używa czasu w zasięgu jako miernika skuteczności leczenia.
  • Podczas gdy większość (77%) osób z cukrzycą leczoną insuliną twierdzi, że czuje się lepiej, gdy spędza więcej czasu w zakresie, większość (62%) twierdzi, że nie rozmawia o tym regularnie ze swoim lekarzem.
  • Około dwie trzecie (66%) ankietowanych osób z cukrzycą leczoną insuliną przyznało, że zgadza się, że obowiązkiem ich świadczeniodawcy jest zwrócenie uwagi na nowe standardy opieki.
  • Ponad połowa (58%) osób z cukrzycą leczoną insuliną zgadza się, że gdyby spędzali więcej czasu w zakresie, czuliby się pewniej realizując swoje marzenia lub pasje.
  • Wielu respondentów (68%) stwierdziło, że ogólnie życzyliby sobie lepszego zrozumienia dostępnych technologii pomagających w leczeniu cukrzycy.

– Na naszym rynku od kilku lat są urządzenia wyznaczające czas w zakresie docelowym. Pomimo jasnych korzyści stosowania tego parametru wyrównania cukrzycy, by wyznaczyć % TIR potrzebny jest ciągłe monitorowanie glikemii. Nadal nie wszyscy w Polsce mają dostęp do tej technologii ze względów finansowych i ograniczoną refundację – powiedział Tomasz Borowy, prezes zarządu Poliglikemii, dystrybutora Dexcom w Polsce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aby uzyskać więcej informacji na temat czasu w zakresie docelowym glikemii i dostępu do zasobów dla osób chorych na cukrzycę, a także pracowników służby zdrowia, odwiedź stronę Dexcom.com/InRange lub dexcompolska.pl/wzakresie. Dołącz do rozmowy w mediach społecznościowych na #WhenInRange.