Pomysł na kampanię – Misiek Plush przejmuje rolę pracownika w salonie Plusa. Odwiedzają go różne charakterystyczne osoby, które chcą zarejestrować swój numer.
Główna akcja kampanii zostaje przeprowadzona na Snapchacie. Jest wspomagana przez pozostałe kanały Suchara Codziennego – Instagram, Instagram Stories i Facebook.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
W ciągu 5 dni kampanii wszystkie materiały wideo zostały obejrzane 4,5 miliona razy. Wśród nich 3 mln wyświetleń dotyczyło bezpośrednio Plusha i rejestracji numerów.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Intro – wprowadzenie Plusha
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Snapchat – 10 snapów (wtorek – 09.08.16)
Kampanię rozpoczęliśmy we wtorek 9 sierpnia 2016 r. serią zabawnych snapów z Plushem w roli głównej, których celem było przedstawienie bohatera. Wykorzystaliśmy do tego dwie maskotki – małego i dużego miśka. Sceny z Plushem nawiązywały do jednych z głównych aspektów życia naszych fanów – jedzenia i nudzenia się 😉
Pokazanie miśka Plusha w zabawnym świetle sprawiło, że został on ciepło przyjęty przez naszych fanów.
Liczba wyświetleń wszystkich snapów w ciągu 24h dochodziła do około 50 tysięcy.
Pierwszą cześć kampanii zakończyliśmy snapami, w których Plush opowiedział, że jutro musi iść do pracy, ale bardzo mu się nie chce.
Salon I i II – Sześć scen rejestrowania numerów w salonie
Snapchat – 29 snapów (środa i czwartek 10-11.08.16)
Po pierwszym dniu zapytaliśmy uzytkowników, jak oceniają obsługę w salonie Plusa.
Salon I
Post na Instagram i Instagram stories (środa – 10.08.16)
Podczas gdy na Snapie misiek Plush rejestrował numery, na Instagramie opublikowaliśmy post, który nawiązywał do całej akcji.
W tym samym czasie na Instagram Stories nagraliśmy wideo z backstage’u salonu, opowiedzieliśmy o konieczności rejestrowania numerów oraz nawiązaliśmy do posta (“ksywka”) na Instagramie, pokazując najciekawsze komentarze naszych fanów.
Salon II
Wideo na Instagramie i Facebooku (czwartek – 11.08.16)
Następnego dnia opublikowaliśmy kolejny post na Instagramie oraz na Facebooku. Tym razem w formacie wideo.
Outro – suchary z Plushem
Snapchat – 4 snapy (piątek i sobota 12-13.08.16)
Kampanię zakończyliśmy czterema sucharami z Plushem.
W nawiązaniu do selfie miśka poprosiliśmy fanów o wysłanie nam swoich zdjęć. Otrzymaliśmy około 1000 snapów.
Podsumowanie
Kampania promująca rejestrację numerów pre-paid dla Plusha okazała się sukcesem. Nasi fani bardzo pozytywnie zareagowali na współpracę komercyjną Suchara Codziennego z marką. Chętnie wchodzili w interakcje: dawali lajki, komentowali oraz wysyłali snapy. 99,9% wszystkich wiadomości, które otrzymaliśmy były pochlebne.
Case study ukazało się pierwotnie na englishrebels.atavist.com