Kampania teaserowa „Idealiści” promuje czwartą edycję Open Eyes Economy Summit

Agencja Eskadra startuje z oryginalną kampanią outdoorową „Idealiści”, która promuje międzynarodowy kongres ekonomii wartości – Open Eyes Economy Summit. Nowe billboardy, citylighty i cityscrolle są odpowiedzią na kontrowersyjne hasła sprzed tygodnia.
O autorze
2 min czytania 2019-10-21

1 października w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie pojawiła się nietypowa kampania. Na billboardach przedstawiono postacie z zamkniętymi oczami, którym towarzyszyły prowokujące hasła. Dziś billboardy zostały zamienione, a na ich miejscu ukazała się druga odsłona akcji „Idealiści”.

– „Idealista” to słowo, które bywa dziś traktowane z pewnym lekceważeniem – jest trochę staroświeckie i wydaje się nie pasować do naszej epoki. W ramach open eyes economy myślimy inaczej, a nasza podstawowa teza brzmi: „Nie ma przyszłości bez idealistów”. Idealizm to jedyny sposób na powstrzymanie globalnych kryzysów – zdrowy rozsądek na miarę naszych czasów – mówi Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny OEES, CCO Eskadry.

Kampanię promują twarze sześciu „idealistów” reprezentujących różne dziedziny życia: były minister w ekwadorskim rządzie, prezeska dużej firmy technologicznej, miejska aktywistka, założyciel jednego z najpopularniejszych uniwersytetów w Polsce oraz studentka. Każda z osób symbolizuje konkretne wartości, które są nieodłącznym elementem Open Eyes Economy Summit – międzynarodowego kongresu ekonomii wartości, który odbywa się w Krakowie.

– Hasła dopasowane są do sześciorga bohaterów noszących niebieskie okulary (symbol OEES). Jest wśród nich były Minister Energetyki i Górnictwa Ekwadoru Alberto Acosta – polityk, który stanął w obronie znajdującego się w amazońskiej dżungli Parku Narodowego Yasuní i mieszkających w nim plemion, stanowczo sprzeciwiając się wydobyciu ropy na tym terenie. Na innym billboardzie zobaczymy Dominikę Bettman – charyzmatyczną prezeskę firmy Siemens, która jest żywym dowodem na to, że kobiety są niezbędne w świecie nowych technologii. Kolejna postać to Piotr Voelkel – twórca meblarskiej marki VOX, mecenas sztuki i założyciel Uniwersytetu SWPS. W kampanii występują też krakowska animatorka kultury i miejska aktywistka Iza Chyłek oraz Jadzia Wytrwał – studentka z Krakowa. Każdy z naszych bohaterów to inna historia, inny problem i inny temat poruszany w ramach tegorocznego Open Eyes Economy Summit. – tłumaczy Katarzyna Kantner, copywriter w Eskadrze odpowiedzialna za koncept kampanii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poprzednim kreacjom towarzyszyły prowokacyjne hasła odwołujące się do stereotypów. W drugiej odsłonie zostały zastąpione komunikatami, które celnie ripostują użyte pierwotnie slogany.

– Na teaserowych bilbordach postanowiliśmy umieścić obiegowe opinie, niesprawiedliwe sądy i powszechnie powtarzane frazesy. Wydrukowane w dużym formacie kłują w oczy, prowokują, przyciągają uwagę. Dla nas to kwintesencja najgorszych cech starej ekonomii, od której odchodzimy na OEES – takiej, która za cel stawia sobie wyłącznie zysk, władzę i bezmyślny konsumpcjonizm. Widoczni na key visualach bohaterowie kampanii mają zamknięte oczy – to symbol braku świadomości. W revealu oczy postaci są już otwarte, a hasła są zgodne z ideami open eyes economy. – pointuje Kantner.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Idealiści” promuje tegoroczną edycję Open Eyes Economy Summit – międzynarodowego kongresu ekonomii wartości, który odbywa się 19 i 20 listopada w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Więcej informacji można uzyskać na: www.oees.pl.