– To złoto dla nas jako agencji OneMulti, ale przede wszystkim dla Polek, które gremialnie wzięły udział w wyborach parlamentarnych 15 października 2023 roku. Jestem zatem podwójnie dumna i szczęśliwa. Zwyciężyła prospołeczna i proobywatelska postawa naszych rodaczek. Pokazaliśmy również strategiczne znaczenie komunikacji i public relations w kampaniach, które mają na celu zmianę postaw społecznych – komentuje sukces w międzynarodowym konkursie IPRA Golden World Awards 2024 Barbara Pleban, partnerka w OneMulti.
Nagrody IPRA Golden World Awards for Excellence in PR są przyznawane przez międzynarodowe stowarzyszenie profesjonalistów w obszarze komunikacji.
Zobacz również
Na kilka miesięcy przed wyborami parlamentarnymi w 2023 r., wedle badań More in Common, zaledwie mniej niż połowa młodych Polek deklarowała, że weźmie udział w głosowaniu. Do aktywnego udziału w nadchodzących wyborach przekonać miała kobiety kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Zosię Sanejko, Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet – grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet. Celem kampanii było uświadomienie kobietom sprawczości i siły ich głosu w wyborach, w kwestiach dla nich fundamentalnych. Kampania prowadzona była przy wsparciu niezależnych specjalistów pracujących pro bono.
Najważniejszym wynikiem była jednak oczywiście frekwencja. W wyborach wzięło udział blisko 74 proc. kobiet w wieku 18-34. Od 1989 roku w Polsce nie było takiej liczby kobiet przy urnach.
Zdjęcia: mat. pras.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing