TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kampania „YES, I don’t”: Fundacja SEXEDPL oraz YES oddają głos osobom niedzietnym z wyboru

Kampania „YES, I don’t”: Fundacja SEXEDPL oraz YES oddają głos osobom niedzietnym z wyboru
1 sierpnia przypada Międzynarodowy Dzień Bez Dzieci (International Childfree Day). Tego dnia, Fundacja SEXEDPL razem z marką YES startuje z miesięczną kampanią „YES, I don’t”. W ramach kampanii powstała seria filmów edukacyjnych, które prezentują historie oraz doświadczenia osób i par niedzietnych w różnym wieku. 
O autorze
2 min czytania 2024-08-01

Coraz więcej osób w Polsce decyduje się nie mieć dziecka. Powodów jest wiele, ale jednymi z najważniejszych są brak potrzeb rodzicielskich i potrzeba niezależności.

W ramach kampanii „YES, I don’t”, wraz z agencją Shootme, powstała seria filmów edukacyjnych, które prezentują historie osób oraz par niedzietnych w różnym wieku. Każdy z filmów dotyczy innego doświadczenia niemacierzyńskiego i pokazuje, że decyzje o bezdzietności mogą zostać podjęte z różnych pobudek. 

– Chcemy pokazać, jak bardzo różne mogą być te motywacje i z pomocą ekspertów wyjaśnić, jak odpowiadać na trudne pytania od bliskich, współpracowników czy nowego partnera/ki – mówi Agata Polak-Krygier (SEXEDPL).

– Aby poznać ludzi niedzietnych, musimy odrzucić uprzedzenia i wsłuchać się w to, co o sobie mówią. I temu ma służyć nasza kampania. Chcemy ujrzeć prawdziwych ludzi niedzietnych z bogactwem ich refleksji i emocji. Chcemy ich poznać i zrozumieć, bo żyją wśród nas – tłumaczy Edyta Broda, autorka jednego z najpopularniejszych blogów o bezdzietności i ekspertka projektu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Przewrotne hasło pozwoliło nam odwrócić narrację wokół tematu, który według społecznych norm z założenia powinien być dla każdej osoby (w szczególności kobiety) kuszący i aspiracyjny. Nie boimy się powiedzieć „tak, dobrze słyszysz, nie chcę mieć dzieci”. Chcemy szczerze i otwarcie rozmawiać o bezdzietności. Chcemy pokazać, że jest to świadoma i przemyślana decyzja wielu Polek i Polaków, którzy wciąż muszą się mierzyć z krzywdzącymi i nieprawdziwymi opiniami ze strony bliskich czy społeczeństwa” – mówi Martyna Wyrzykowska (SEXEDPL).

Osoby, które nie mają i nie planują mieć dzieci, coraz częściej nie chcą mówić o sobie jako „bezdzietne”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Przedrostek „bez” oznacza bowiem, że czegoś nam brakuje. Oznacza też stratę. A zatem słowo „bezdzietność” dotyczy osób, które chcą mieć dzieci, lecz z jakichś powodów ich nie mają. Coś tracą – z własnej woli lub z wyroku losu. Wolą mówić o „niedzietności”, która nie zakłada braku ani straty – dodaje Edyta Broda. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Reżyserką części filmów jest ceniona twórczyni, Monika Kmita, pasjonatka spraw społecznych. Kampanię wspierać będą treści edukacyjne przygotowane przez ekspertkę Edytę Brodę, autorkę popularnego bloga bezdzietnik.pl, a także ilustracje przygotowane przez czołowe polskie ilustratorki: Michalinę Tańską, Kamilę Szcześniak (@nieladnierysuje) oraz Marię Kaczorowską (@obrazkimile). Partnerem akcji została marka YES.

W ramach kampanii „YES. I don’t”, Fundacja SEXEDPL zaplanowała także konsultacje eksperckie z Edytą Brodą.

– Bardzo zależy nam na tym, aby każda kobieta mogła sama świadomie decydować, czy chce zostać mamą, czy nie i aby żadna z tych decyzji nie spotykała się ze społecznym ostracyzmem. Historie bohaterek kampanii „YES, I don’t” pokazują, że można być szczęśliwą i spełnioną kobietą na wiele różnych sposobów, również bez dzieci. Byłoby wspaniale, gdybyśmy wszyscy po prostu przyjęli to do wiadomości – mówi Justyna Lach (YES).  

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS „Kreatywność sprzedaje”: YES – „Jestem kobietą” [PODCAST]

W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Jestem kobietą” rozmawiamy z Justyną Lach, dyrektorką marketingu w YES Biżuteria.

PS2 „(Nie) mówmy o seksie”. Storytel i SEXEDPL odczarowują mity związane z seksem oraz seksualnością

Storytel startuje z kampanią „(Nie) mówmy o seksie”, w ramach której w aplikacji pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu. Słuchowiska zostały przygotowane we współpracy z fundacją SEXEDPL.