Projekt UNIQUE został wdrożony przez Bank Pekao SA i Mastercard w październiku 2022 roku. Jest unikalny na skalę międzynarodową i łączy w sobie produkt bankowy, art branding i nowoczesne technologie NFT pod hasłem „Kiedy sztuka kreuje biznes”.
Bank Pekao S.A. jako pierwsza tradycyjna instytucja finansowa na świecie stokenizowała sztukę. NFT z elementami kompozycji malarskiej Rafała Bujnowskiego są powiązane z 440 kartami płatniczymi UNIQUE wprowadzonymi wspólnie z Mastercard. Każda z kart na awersie ma nadrukowany fragment obrazu „Ściana pracowni”, z którym jest powiązany niewymienialny token.
Zobacz również
Za koncept kreatywny i realizację projektu UNIQUE odpowiada agencja Focus Nation dla klienta Mastercard i Bank Pekao SA.
– Karty płatnicze zwane potocznie „plastikami”, to produkt który do tej pory nie budził emocji w sercach konsumentów i trudno się dziwić, bo podejście do ich tworzenia przez lata było bardzo generyczne. W ramach projektu UNIQUE udało nam się wznieść karty na zupełnie nowy poziom, faktycznie przenosząc sztukę wysoką na przedmiot codziennego użytku. Stworzyliśmy w ten sposób kolekcję 440 ekskluzywnych, limitowanych kart, z których każda jest inna i wyjątkowa. Nawet przez chwilę nie wątpiłem, że karty UNIQUE zwyciężą w plebiscycie Cashless Pay, bo to najciekawsze karty na rynku polskim, a być może również światowym – mówi Michał Ceglarz, group account manager w Focus Nation.
Plebiscyt Cashless Pay, w którym zwyciężyła karta UNIQUE, ma na celu promocję instytucji, które nie ustają w wysiłkach i wprowadzają na rynek innowacyjne produkty i usługi płatnicze. Nagroda dla Najciekawszej Karty Płatniczej została wręczona 31.01.2023.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing