W każdym z czterech spotów aktorzy opowiadają o powstaniu widzianym oczami postaci historycznych. Ignacy Jan Paderewski, Józef Dowbor-Muśnicki, Leon Prauziński, szeregowy powstaniec – to tylko cztery z tysięcy bohaterskich postaci związanych z wielkopolską insurekcją.
– Przygotowując się do roli, dużo czytałem o powstaniu i byłem pod wielkim wrażeniem dokonań Wielkopolan. W innych regionach kraju wciąż tak mało wiemy o tym, że podczas gdy w listopadzie 1918 roku większość Polaków cieszyła się już wolnością, Wielkopolanie gotowali się do walki o niepodległość i powrót tej ziemi do odrodzonej po 123 latach zaborów Rzeczypospolitej – mówi Mateusz Damięcki.
Zobacz również
Koncepcja filmów zrywa z tradycyjnym przedstawianiem faktów historycznych. Aktorzy przekazują wiedzę poprzez emocje, które grają w spotach bardzo ważną rolę. Widz ma szansę przenieść się wyobraźnią do wydarzeń sprzed stu laty i poczuć, jak ważne było Powstanie Wielkopolskie dla walczących o naszą wolność bohaterów.
– Obchody 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego to także nasze podziękowanie za wolność, która liczy się dla nas dziś tak samo, jak dla tych, którzy o nią walczyli. Ważna jest dla każdego z nas, bez względu na wiek, miejsce zamieszkania i to, czym na co dzień się zajmujemy. Potrzebujemy jej, by tworzyć i by żyć tak, jak chcemy. To ważne! – mówi aktorka Katarzyna Herman.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W drugiej odsłonie kampanii, na przełomie listopada i grudnia, tematem kolejnych czterech filmów z aktorami będzie wolność, która tak jak i hasło kampanii – buduje pomost między pokoleniami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pierwszy spot „wolnościowy” ukaże się już 15 listopada na kanale Powstanie Wielkopolskie – 27 grudnia 1918 na YT.
30 listopada rusza z kolei kinowa kampania reklamowa z udziałem ambasadorów. W sieci kin Multikino będzie można zobaczyć spot o wolności z udziałem wszystkich ambasadorów.
Za produkcję filmów video odpowiada dom produkcyjny Sputnik. Reżyserem spotów w oparciu o koncept i scenariusz opracowany przez 4Frame jest Dominika Podczaska. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada agencja 4Frame.