Katarzyna Lorenz (Cyber Kids on Real): Obiecujący trend to oksymoron

Katarzyna Lorenz (Cyber Kids on Real): Obiecujący trend to oksymoron
Na pytania z Marketingowej 11 odpowiedziała tym razem Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.
O autorze
3 min czytania 2016-02-23

1. W marketingu najważniejsze jest…

Dwa lata temu wypełniając Marketingową 11 odpowiedziałam: „Zrozumienie dla kogo (dla jakiej marki) pracujemy, odpowiedzialność i konsekwencja.”

To nadal aktualne. Rozumienie marki to fundament, na nim opiera się cała komunikacja, którą tworzymy dla marki.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Kampanie, które udało nam się zrobić w ubiegłym roku dla marek: Aegon, Comedy Central, Nickelodeon oraz MTV w większości były kampaniami 360. Duże produkcje umożliwiają nam realizację naszego konceptu we wszystkich obszarach działań komunikacyjnych. Cieszy nas to, że nie pracujemy wówczas na „wycinku działań”, na przykład dziedzicząc strategię i kreację innych agencji, ale za projekt odpowiadamy kompleksowo, od początku do końca. Lubimy nad wszystkim panować.

Skrzydeł dodaje mi zaufanie nowych klientów i współpraca z nimi przy kolejnych projektach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Powiedziałabym, że prowadzenie Cyber Kids on Real jest dla mnie najtrudniejszym wyzwaniem – zamieniłabym jednak słowo “najtrudniejszym” na “największym”. To wyzwanie, w którym stale idziemy do przodu: pozyskujemy nowych klientów, realizujemy nowe projekty, rozwijamy się, stajemy się coraz lepsi. To jest też najciekawsze doświadczenie zawodowe z jakim przyszło mi się zmierzyć.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Powiem coś z pozoru pro sprzedażowego – każde zlecenie to dla nas powód do dumy. Nie jesteśmy wielką agencją i cenimy sobie jakość pomysłów i projektów. Jesteśmy bardzo zaangażowani w każdy nasz projekt: kampanię czy produkcję, którą realizujemy. Mamy starannie dobrany zespół, kierujemy się jakością, a nie masowością. Każda realizacja dzieje się za sprawą profesjonalistów, ponieważ nie tolerujemy przypadkowości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Wirus z Johnem Travoltą w roli Vincenta Vegi – gdyby był kampanią wchodzącego na ekrany filmu Pulp Fiction – zazdrościłabym!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A tak na poważnie: zazdroszczę działań marketingowych, które wykorzystują okazję. Widać w nich szybkość działania poprzez sprawną, inteligentną i zabawną odpowiedź. Takie działania podchwytują najaktualniejsze motywy z otaczającej nas rzeczywistości.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Wypełniam marketingową 11 drugi raz i śledząc trendy dochodzę do wniosku, że obiecujący trend to oksymoron, bo trendy przychodzą i odchodzą.

Stawiam więc nie na trend, a na kierunek rozwoju komunikacji. Ten kierunek rozwoju reklamy jest związany z coraz większą świadomością odbiorców działań marketingowych. Marki muszą podążać tą drogą i poszukiwać nowych sposobów mówienia do grupy docelowej. Nie ma miejsca na wciskanie „kitu” odbiorcom. Dlatego dla nas, jako agencji, ważne jest, aby nasza komunikacja reklamowa dawała coś „ekstra” od marki – czyli rozrywkę. Wierzymy, że rozrywka jest bezinteresownym „prezentem” dla odbiorcy.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Temat tzw. “banner blindness”. Zgadzam się, że w natłoku banerów odbiorca jest na nie mniej wyczulony. Jednak skala tego zjawiska nie jest tak duża, by tworzenie kreacji displayowych straciło sens. Banery wciąż mają się dobrze i nic nie zapowiada rewolucji, po której miałyby całkowicie zniknąć.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Partnerstwo i zaufanie, ponieważ w związkach 😉 ważne są zdrowe relacje. Kiedy projekty są trudne, dobrze mieć partnerów w jednej drużynie.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Lubię zastrzyk energii w postaci spotkań z ludźmi czynu – takimi którzy działają, czynnie rozwiązują problemy i myślą w sposób twórczy o świecie, w którym żyjemy. Takie konfrontacje są dla mnie dodatkowym wektorem w działaniach. Cenię etos pracy i doceniam przedsiębiorczość. To „nakręca” mój umysł do działania.

10. Moja kampania marzeń…

W najbliższym czasie organizujemy wystawę pod tytułem „Dreams & Marketing”. Tam pokażemy w przewrotny sposób kampanie naszych marzeń. Niech odpowiedzią na to pytanie będzie zaproszenie na wystawę. Śledźcie nasz profil na facebooku.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Marketing jako zbiór zasad i badań opisuje wycinek rzeczywistości. W pewien sposób są to zasady uniwersalne, w logiczny sposób opisujące procesy: przyczyny i ich następstwa, relacje i sytuacje ze świata. Marketing jest parabolą naszej rzeczywistości. Odpowiada na nasze potrzeby, przyzwyczajenia i reakcje, co więcej, opisuje je i tworzy wiedzę na ich temat. To jest po prostu bardzo interesujące.

 

Katarzyna Lorenz
CEO Cyber Kids on Real

Zarządzająca w agencji Cyber Kids on Real, absolwentka filozofii. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami oraz tworzeniu strategii komunikacji marketingowej i koncepcji kreatywnych dla marek 360, projektów kulturalnych i edukacyjnych. Pracowała m.in. dla: Aegon Polska, Axe, Avon, Brief, Centrum Nauki Kopernik, Comedy Central, Greenpeace, Immobel Polska, Komisja Europejska, Lotto, MTV, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Narodowy Instytut Audiowizualny, Nestle Nutrition, Newsweek Polska, Nivea, Paramount Channel, Teatr Narodowy, Tic-Tac Ferrero, Tyskie.

Projekty, przy których współpracowała otrzymały nagrody, min.: KTR, Projekt Roku, Kreatura, Webstar, Dobry Wzór, Golden Arrow, Złote Orły.