Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na owoce i warzywa

Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na owoce i warzywa
Do woreczka z tkaniny zamiast do jednorazowej torebki. 10 października br. sieć Kaufland wprowadziła do sprzedaży wielorazowe woreczki m.in. na świeże owoce i warzywa.
O autorze
1 min czytania 2019-10-14

Od 10 października 2019 r. we wszystkich marketach sieci Kaufland w Polsce dostępne są wielorazowe woreczki na owoce i warzywa. Opakowanie zawiera dwa woreczki na zakupy w cenie 2,99 zł. Wielorazowe woreczki są wykonane z tkaniny i mogą być bez problemu prane w pralce. Ich wprowadzenie ma przyczynić się do dalszej redukcji plastiku – woreczki mają w istotnym stopniu zastąpić tzw. zrywki, cienkie torebki foliowe, które często po jednokrotnym użyciu są wyrzucane. 

– Produkty świeże, takie jak owoce i warzywa, cieszą się szczególnym zainteresowaniem naszych klientów. Zwrot ku naturze widać nie tylko w koszyku zakupowym, ale i w podejściu do kwestii ochrony środowiska. Zdajemy sobie sprawę, że jako sieć handlowa, to na nas spoczywa obowiązek oferowania klientom wyboru i korzystania z różnych ekologicznych zamienników, zgodnych z ich wartościami. Cieszymy się, że świadomość ekologiczna rośnie i wspólnie z naszymi klientami możemy przyczynić się do ograniczenia zużycia plastiku – mówi Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Z wyliczeń wynika, że zastąpienie „zrywek” woreczkami może przyczynić się do ograniczenia wykorzystania plastiku nawet do 445 ton w skali roku.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kaufland jest też kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sieć E.Leclerc wprowadziła możliwość pakowania produktów na wagę do swoich własnych opakowań wielokrotnego użytku. Testy takiej usługi prowadzone są aktualnie w sklepach sieci w Radomiu i Łodzi. Podobną usługę wprowadził w lipcu br. Carrefour.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

Spar Polska to kolejna sieć, która prowadzi działania mające na celu ograniczenie plastiku. Już teraz klienci mogą przynosić na zakupy swoje własne opakowania do pakowania mięsa, wędlin, serów czy ryb. Ponadto zamiast jednorazowych reklamówek, sieć oferuje te wielokrotnego użytku.