Panująca na całym świecie epidemia koronawirusa wymusza na marketerach wprowadzenie pewnych zmian w związku z emisją niektórych reklam. Przekonała się o tym marka KFC, która pod koniec lutego br. zaprezentowała swoją kampanię pod hasłem „Finger Lickin’ Good”.
W spocie, a także na billboardach wyprodukowanych w ramach kampanii, przedstawione zostały osoby, które z rozkoszą oblizują swoje palce po zjedzeniu potrawy marki. Reklama niefortunnie była jednak emitowana w Wielkiej Brytanii w czasie, gdy brytyjski rząd głośno podkreślał, jak ważne jest zachowanie higieny rąk i niedotykanie twarzy w związku z panującą epidemią koronawirusa.
Zobacz również
Krótko po emisji, brytyjskie Advertising Standards Authority otrzymało wiele skarg na wspomnianą reklamę – wiele osób napisało bowiem, że promowanie „oblizywania palców” jest wielce niewłaściwie w związku z panującą epidemią. KFC postanowiło więc wstrzymać tymczasowo swoją kampanię. Nie wycofało jej natomiast całkowicie, bo jak przyznali przedstawiciele marki – „jesteśmy z niej bardzo dumni i nie możemy się doczekać, by przywrócić ją w odpowiednim momencie”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Podobne działanie podjęła firma Hershey, która znana jest głównie z produkcji czekoladowych ciasteczek – spoty marki, przedstawiające osoby wymieniające się m.in. uściskami dłoni, czy też przytulające się, zostały zastąpione reklamami, które skupiają się jedynie na zaprezentowaniu produktów brandu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Koronawirus rozprzestrzenia się coraz szybciej i zbiera coraz większe żniwa. W celu wyjścia naprzeciw tej trudnej sytuacji wiele marek zdecydowało się wesprzeć swoich klientów na różne sposoby.
PS2
W odpowiedzi na rozprzestrzeniającą się epidemię koronawirusa wietnamskie Ministerstwo Zdrowia stworzyło piosenkę oraz animowany teledysk, który obrazuje, jak chronić się przed zarażeniem. Wideo stało się już viralem.