KFC wysłało bulwersującą wiadomość do swoich klientów. Sieć przeprasza za pomyłkę

KFC wysłało bulwersującą wiadomość do swoich klientów. Sieć przeprasza za pomyłkę
Użytkownicy aplikacji mobilnej KFC w Niemczech otrzymali szokujące powiadomienie. Sieć fast foodów zachęcała do świętowania z okazji rocznicy… nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów w 1938 roku. Teraz KFC przeprasza za „błąd w systemie”.
O autorze
1 min czytania 2022-11-10

fot. depositphotos.com

„To dzień pamięci nocy kryształowej! Zafunduj sobie bardziej delikatny ser na chrupiącym kurczaku” – taką wiadomość w minioną środę otrzymali użytkownicy aplikacji KFC w Niemczech. Informacja o skandalicznym powiadomieniu szybko okrążyła sieć, a na stanowcze reakcje nie trzeba było dużo czekać.

W noc kryształową – z 9 na 10 listopada 1938 roku – dokonano bowiem pogromu ludności żydowskiej na terenie nazistowskich Niemiec. Tej nocy ulice ówczesnych niemieckich miast pokryły się szkłem z okien domów, synagog i sklepów tysięcy Żydów.

Niedługo po otrzymaniu szokującej wiadomości, do klientów KFC dotarło kolejne powiadomienie – tym razem na temat błędu w systemie. „PRZEPRASZAMY. POPEŁNILIŚMY BŁĄD” – zakomunikowała firma.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Na aplikację mobilną wysłaliśmy fałszywą i nieodpowiednią wiadomość. Bardzo nam przykro z tego powodu. Natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne regulacje i procesy, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości – wyjaśniło KFC.

Takie tłumaczenie nie zdołało jednak całkowicie ostudzić oburzenia internautów.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak można pomylić się w sprawie nocy kryształowej… KFC, wstydź się! – napisała na Twitterze Daria Grinfeld, wicedyrektor ds. europejskich w Lidze Przeciw Zniesławieniu (ADL).
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najprawdopodobniej „pomyłka” KFC pojawiła się ze względu na wykorzystywanie zautomatyzowanego procesu tworzenia treści w aplikacji według wcześniej ustalonych szablonów. System jest połączony z kalendarzem uwzględniającym różne święta i dni upamiętniające ważne wydarzenia. Niestety w przypadku Nocy Kryształowej firma nie zareagowała w porę i nie wykryła niestosownego powiadomienia, które następnie trafiło do klientów w całym kraju.

PS
Reklama brytyjskich linii lotniczych nawiązująca do ofiar drugiej wojny światowej spotkała się z ogromną krytyką w mediach społecznościowych. Firma easyJet przeprosiła za „nieumyślny błąd”.