Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Najnowsza wiedza z zakresu SEO i content marketingu, międzynarodowi prelegenci, praktyczne warsztaty i nieograniczony relaks w Termach Bania – upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

KFC wysłało bulwersującą wiadomość do swoich klientów. Sieć przeprasza za pomyłkę

KFC wysłało bulwersującą wiadomość do swoich klientów. Sieć przeprasza za pomyłkę
Użytkownicy aplikacji mobilnej KFC w Niemczech otrzymali szokujące powiadomienie. Sieć fast foodów zachęcała do świętowania z okazji rocznicy… nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów w 1938 roku. Teraz KFC przeprasza za „błąd w systemie”.
O autorze
1 min czytania 2022-11-10

fot. depositphotos.com

„To dzień pamięci nocy kryształowej! Zafunduj sobie bardziej delikatny ser na chrupiącym kurczaku” – taką wiadomość w minioną środę otrzymali użytkownicy aplikacji KFC w Niemczech. Informacja o skandalicznym powiadomieniu szybko okrążyła sieć, a na stanowcze reakcje nie trzeba było dużo czekać.

W noc kryształową – z 9 na 10 listopada 1938 roku – dokonano bowiem pogromu ludności żydowskiej na terenie nazistowskich Niemiec. Tej nocy ulice ówczesnych niemieckich miast pokryły się szkłem z okien domów, synagog i sklepów tysięcy Żydów.

Niedługo po otrzymaniu szokującej wiadomości, do klientów KFC dotarło kolejne powiadomienie – tym razem na temat błędu w systemie. „PRZEPRASZAMY. POPEŁNILIŚMY BŁĄD” – zakomunikowała firma.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Na aplikację mobilną wysłaliśmy fałszywą i nieodpowiednią wiadomość. Bardzo nam przykro z tego powodu. Natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne regulacje i procesy, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości – wyjaśniło KFC.

Takie tłumaczenie nie zdołało jednak całkowicie ostudzić oburzenia internautów.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak można pomylić się w sprawie nocy kryształowej… KFC, wstydź się! – napisała na Twitterze Daria Grinfeld, wicedyrektor ds. europejskich w Lidze Przeciw Zniesławieniu (ADL).
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najprawdopodobniej „pomyłka” KFC pojawiła się ze względu na wykorzystywanie zautomatyzowanego procesu tworzenia treści w aplikacji według wcześniej ustalonych szablonów. System jest połączony z kalendarzem uwzględniającym różne święta i dni upamiętniające ważne wydarzenia. Niestety w przypadku Nocy Kryształowej firma nie zareagowała w porę i nie wykryła niestosownego powiadomienia, które następnie trafiło do klientów w całym kraju.

PS
Reklama brytyjskich linii lotniczych nawiązująca do ofiar drugiej wojny światowej spotkała się z ogromną krytyką w mediach społecznościowych. Firma easyJet przeprosiła za „nieumyślny błąd”.