KFC żegna się ze swoimi frytkami w nowej kampanii

KFC żegna się ze swoimi frytkami w nowej kampanii
Czy po 71 latach frytki KFC trafią do ziemniaczanego raju? Sieć nie chce ich opłakiwać, ale zmienić ich smak na lepszy. Tym samym KFC robi ukłon w stronę konsumentów, którzy mają zastrzeżenia do tej przekąski.
O autorze
1 min czytania 2023-07-31

„KFC ma najgorsze frytki. Kropka” i „KFC, please, zmień swoje martwe frytki” – takie głosy pojawiają się ze strony konsumentów, którzy porównują przekąskę od KFC z innymi, oferowanymi przez konkurencyjne restauracje. Szczególnie krytycznie wypowiadają się o frytkach KFC Kanadyjczycy, którzy narzekają na smak i strukturę tego dania. 

– Wiedzieliśmy, że Kanadyjczycy nie znoszą naszych starych frytek, więc uznaliśmy to za okazję do pokazania naszym fanom, że słyszymy ich głosy. Dowodem jest zmiana tej pozycji w naszym menu i chcieliśmy zrobić to w zabawny sposób – powiedział Azim Akhtar, dyrektor marketingu KFC Canada.

W ramach kampanii KFC przygotowało spot reklamowy, w którym widzimy trumnę pomalowaną w charakterystyczne dla sieci czerwono-białe paski. Trumna jest po brzegi wypełniona frytkami od KFC, które są do niej dosypywane przez żałobników. Na ekranie pojawia się napis „Słyszymy cię, Kanado”, co jest bezpośrednim odwołaniem się do życzeń konsumentów z tego kraju. 

– Rozumiemy. Nasze stare frytki są do niczego – czytamy napis pojawiający się na tle sceny z trumny – Dlatego chcemy się z nimi pożegnać.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednak kampania pożegnalna nie bazuje jedynie na tym jednym spocie reklamowym. KFC organizuje również „pogrzeb” swoich frytek, w którym specjalnie pojedzie karawan z napisem „R.I.P. Old KFC Fries: 1952-2023”. Kanadyjczycy mogą otrzymać zaproszenie na wydarzenie i do spróbowania nowych frytek za symbolicznego jednego dolara. Dla tych, którzy nie mogą zobaczyć procesji osobiście, KFC organizuje wydarzenie online o nazwie „Fry Funeral” – będzie można je obejrzeć 1 sierpnia w południe na stronie KFCFryFuneral.com.

PS Pierwsze w Europie boisko w kształcie ikonicznego kubełka KFC

Powstało pierwsze w Europie, wielofunkcyjne boisko KFC Spot, zlokalizowane w Ostrowie Wielkopolskim. Przestrzeń odpowiada na potrzeby młodych ludzi, zapewniając im miejsce do wspólnych spotkań, gry w piłkę nożną i koszykówkę. Całość została wybudowana w oryginalnym kształcie… kubełka KFC.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 KFC promuje pizzę z kurczakiem w 14-minutowym horrorze

Spot zatytułowany „La Massacre” to krótkometrażowy film w klimacie horrorów z lat 80. KFC Spain w centrum reklamy stawia pizzę ze smażonym kurczakiem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się