fot. depositphotos.com
Niebezpieczne wyzwanie na TikToku
„Kia Challenge” pojawiło się na platformie społecznościowej już w 2021 roku. Użytkownicy TikToka ze Stanów Zjednoczonych mogli natknąć się na coraz większą liczbę filmików, na których młodzi ludzie podejmowali próby uruchomienia samochodów marki Kia i Hyundai bez użycia klucza, a za pomocą.. kabla USB. Wyzwanie polegające na omijaniu zabezpieczeń samochodu szybko stało się viralem, a jego uczestników zaczęto nazywać „Kia Boys”.
Zobacz również
Z czasem zabawa wymknęła się spod kontroli, a na platformę trafiały nagrania z kradzieży samochodów i niebezpiecznych manewrów. Jak podaje Amerykański Urząd ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), „Kia Challenge” doprowadziło do kradzieży ponad 7 tys. samochodów w USA oraz do co najmniej 14 wypadków, w których zginęło łącznie 8 osób.
Dane pokazują, że w minionym roku zgłoszenia dotyczące kradzieży prawie dwa razy częściej dotyczyły aut koreańskiego koncernu niż pojazdów innych marek. Samochody, które padły łupem złodziei, nie zostały wyposażone w immobilizery, co znacząco ułatwiało włamania.
Kia i Hyundai rozpoczynają akcję serwisowania aut
Pierwsza reakcja marki Kia zdecydowanie nie usatysfakcjonowała kierowców. W 2022 roku producent zaproponował właścicielom samochodów bezpłatne blokady na kierownicę. Bardziej zdecydowane kroki podjęto z początkiem bieżącego roku. Koncern Hyundai (właściciel obu marek) ogłosił pilną modyfikację oprogramowania 3,8 miliona kwalifikujących się samochodów Hyundai i 4,5 miliona samochodów Kia w USA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Właściciele felernych aut otrzymają bezpłatną aktualizację systemu bezpieczeństwa, która do tej pory kosztowała co najmniej 170 dolarów. Odtąd do uruchomienia samochodu będzie potrzebny kluczyk w stacyjce. Ponadto wydłuży się długość działania alarmu przeciwkradzieżowego – z 30 sekund do 1 minuty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Hyundai i Kia rozpoczną darmowe serwisowanie jeszcze w tym miesiącu. Każdy pojazd po aktualizacji otrzyma naklejkę na szybę, informującą o działającym systemie antykradzieżowym. Marki mają nadzieję, że prowadzone działania skutecznie zakończą rozprzestrzenianie się niebezpiecznego trendu na TikToku.
PS. Makabryczny challenge na TikToku
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych trendów na TikToku był tzw. #holokaustchallenge. Użytkownicy wcielali się w role ofiar Holocaustu i opowiadali, w jaki sposób umarli.
PS 2. KęKę kontra KIA
Raper KęKę podzielił się swoimi przykrymi doświadczeniami z samochodem marki KIA. Utwór „Możesz mi” który na pozór opowiada o nieudanym związku, odnosi się do licznych problemów z autem.