Szacujemy, że 75,1% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 84,283 mld PLN. Była ona o 8,2% wyższa niż we wrześniu i o 2,3% wyższa niż przed rokiem. Obroty w e-handlu w październiku 2024 roku stanowiły 9,1% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (84,283 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,670 mld PLN. Były one o 10,7% większe niż we wrześniu. Wzrost miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 2,5% wyższe niż przed rokiem.
Zobacz również
Październik był bardzo dobrym miesiącem dla e-handlu. Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w internecie wystrzeliła w górę o 10,2% i patrząc na poszczególne kategorie według klasyfikacji GUS, wypada podkreślić, że wszystkie zakończyły październik na plusie. W porównaniu do października 2023 r., e-handel wzrósł o 2,5%.
Udział e-handlu w całej sprzedaży detalicznej w grupie sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia wynosi już ponad 25%, co oznacza wzrost o 1/4 w ostatnim czasie. W październiku 2024 jego wartość wyniosła ponad 1 mld 213 mln złotych, czyli niemal 250 mln więcej niż uprzednio.
W siłę rośnie też sektor sprzedaży pojazdów samochodowych, motocykli i części. W porównaniu do września wydatki w tej kategorii wzrosły bowiem aż o 44,8% i podwoiły się w porównaniu do października 2023 roku.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w październiku 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.
Zdjęcia: raport Krajowej Izby Gospodarczej „E-handel w październiku 2024”