Klienci z własnym kubkiem zapłacą mniej za kawę w Żabce

Klienci sklepów Żabka każdorazowo oszczędzą 1 zł przy zakupie kawy lub dowolnego gorącego napoju. Wystarczy, że przygotują je we własnym kubku, z którym przyjdą do sklepu. Akcja potrwa do 14 września br.
O autorze
1 min czytania 2022-08-18

Kawa na wynos we własnym kubku

Promocja „Z Twoim kubkiem płacisz 1 zł mniej” obejmuje wszystkie gorące napoje takie jak: espresso, kawa czarna, kawa z mlekiem, latte, cappuccino, herbata, czekolada. Promocja potrwa od 17 sierpnia do 14 września br. i nie obowiązuje w autonomicznych sklepach Żabka Nano.

W Żabce promujemy odpowiedzialne zachowania i wspieramy klientów w podejmowaniu świadomych i dobrych decyzji. Dlatego zachęcamy do przychodzenia do Żabki po kawę z własnymi kubkami. Są one jednym z rozwiązań, dzięki którym możemy mieć bezpośredni wpływ na minimalizację produkcji odpadów. Promocyjna cena jest dodatkową zachętą do tego, aby możliwość zamówienia kawy we własnym kubku powoli stawała się dobrym przyzwyczajeniem –  mówi Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu w Żabka Polska.

89% respondentów kojarzy Żabkę jako miejsce serwujące kawę

Według najnowszych badań Café Monitor 2022[1] dotyczących zwyczajów związanych ze spożyciem kawy w Polsce, Żabka plasuje się pośród trzech najczęściej wymienianych miejsc, do których można się udać, aby wypić kawę. 6% respondentów pije kawę z Żabki każdego dnia, 32% kilka razy w tygodniu, a 40% kilka razy w miesiącu. Do tego kawę można kupić przy okazji innych zakupów. Z analiz sprzedażowych sieci wynika, że klienci najczęściej sięgają po caffé latte, a ulubioną porą zakupu w tygodniu jest 8:00-9:00 oraz 11:00-12:00 w trakcie weekendu. 

Badani deklarują też, że średnio wypijają 2,5 kawy dziennie. Wskaźnik ten jest bardzo zbliżony niezależnie od ich płci, miejsca zamieszkania czy wykształcenia. Statystycznie najwięcej kawy piją osoby w wieku 40-49 lat, a najmniej – w wieku 16-19 lat. Ponad połowa Polaków chociaż raz w miesiącu spożywa kawę poza domem, a 9% kobiet i 10% mężczyzn deklaruje, że kawę „na mieście” pije każdego dnia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

[1] Raport z badania syndykatowego ARC Rynek i Opinia Warszawa 2022.

PS
Sieć Starbucks od lat oferuje zniżki na zakup napoju w ramach akcji „Bring Your Own Tumbler”. Stały rabat 1 zł wprowadziła także sieć LOTOS, a do akcji „Z własnym kubkiem” dołączyła również kawiarnia Green Caffe Nero.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się