Klientka pokazała 24-letniego burgera sieci McDonald’s bez śladu pleśni – teraz marka się tłumaczy

Klientka pokazała 24-letniego burgera sieci McDonald’s bez śladu pleśni – teraz marka się tłumaczy
Kilka dni temu do sieci trafił filmik, w którym pewna klientka sieci McDonald’s pokazała zakupionego w 1996 roku burgera. Wydawać by się mogło, że fast food będzie wyglądać odrażająco, tymczasem niewiele się on różni od świeżego burgera. Marka wydała w tej sprawie oświadczenie.
O autorze
1 min czytania 2020-09-10

Od kiedy tylko sięgam pamięcią, fast foody nigdy nie cieszyły się dobrą opinią wśród konsumentów. Mówi się, że pełne są konserwantów oraz polepszaczy smaku i koloru – to zresztą one są odpowiedzialne za to, że tak łatwo uzależniamy się od niezdrowego jedzenia.   

W obecnych czasach, kiedy to konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, co jedzą, sieci fast foodowe dwoją się i troją, by przekonać swoich klientów, że wszelkiego rodzaju burgery czy frytki nie są już takie złe, jak kiedyś. Świetnym tego przykładem jest chociażby tegoroczna kampania Burger Kinga, w którym marka dumnie zaprezentowała swojego pleśniejącego burgera, dając tym samym do zrozumienia, że produkt nie zawiera żadnych konserwantów, ani też sztucznych barwników.

Niestety dobre imię fast foodów może zostać ponownie nadszarpnięte z uwagi na pewny filmik, o którym od kilku dni głośno w internecie. Przedstawia on bowiem 24-letniego burgera w zestawie z frytkami, który niewiele się różni od świeżego produktu. Co ciekawe, na potrawie nie widać śladu pleśni, mimo upływu ponad dwóch dekad. 

Na odpowiedź sieci McDonald’s nie trzeba było długo czekać – firma zamieściła na swojej stronie obszerne oświadczenie, w którym obala mit o tym, że jej burgery nie ulegają rozkładowi. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marka zwróciła przede wszystkim uwagę na to, że aby produkty mogły się rozkładać, potrzebne są do tego odpowiednie warunki – przede wszystkim wilgoć. „Bez dostatecznego poziomu wilgoci – zarówno w samej żywności, czy też w środowisku – bakterie oraz pleśń nie będą mogły się rozwijać, a więc rozkład produktu jest mało prawdopodobny. Jeśli więc z uwagi na brak wilgoci jedzenie wyschnie, istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że pojawi się na nim pleśń”.

Sieć zaznaczyła tym samym, że mięsa do burgerów nie zawierają żadnych konserwantów, a jedynie sól i pieprz. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Pod koniec maja br. McDonald’s wprowadził szereg zmian w sposobie przygotowania swoich kultowych produktów, aby były one jeszcze soczystsze i smaczniejsze. Nowa, mocniej wypieczona bułka, gorętsze i bardziej soczyste mięso oraz jeszcze lepiej roztopiony ser, to tylko niektóre z nich.

PS2

Z okazji 50. urodzin flagowego produktu sieci McDonald’s, czyli McRoyala, marka postanowiła wprowadzić do sprzedaży świeczki o zapachu produktów, które znajdują się w burgerze.