Od kiedy tylko sięgam pamięcią, fast foody nigdy nie cieszyły się dobrą opinią wśród konsumentów. Mówi się, że pełne są konserwantów oraz polepszaczy smaku i koloru – to zresztą one są odpowiedzialne za to, że tak łatwo uzależniamy się od niezdrowego jedzenia.
W obecnych czasach, kiedy to konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, co jedzą, sieci fast foodowe dwoją się i troją, by przekonać swoich klientów, że wszelkiego rodzaju burgery czy frytki nie są już takie złe, jak kiedyś. Świetnym tego przykładem jest chociażby tegoroczna kampania Burger Kinga, w którym marka dumnie zaprezentowała swojego pleśniejącego burgera, dając tym samym do zrozumienia, że produkt nie zawiera żadnych konserwantów, ani też sztucznych barwników.
Zobacz również
Niestety dobre imię fast foodów może zostać ponownie nadszarpnięte z uwagi na pewny filmik, o którym od kilku dni głośno w internecie. Przedstawia on bowiem 24-letniego burgera w zestawie z frytkami, który niewiele się różni od świeżego produktu. Co ciekawe, na potrawie nie widać śladu pleśni, mimo upływu ponad dwóch dekad.
Na odpowiedź sieci McDonald’s nie trzeba było długo czekać – firma zamieściła na swojej stronie obszerne oświadczenie, w którym obala mit o tym, że jej burgery nie ulegają rozkładowi.
Marka zwróciła przede wszystkim uwagę na to, że aby produkty mogły się rozkładać, potrzebne są do tego odpowiednie warunki – przede wszystkim wilgoć. „Bez dostatecznego poziomu wilgoci – zarówno w samej żywności, czy też w środowisku – bakterie oraz pleśń nie będą mogły się rozwijać, a więc rozkład produktu jest mało prawdopodobny. Jeśli więc z uwagi na brak wilgoci jedzenie wyschnie, istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że pojawi się na nim pleśń”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sieć zaznaczyła tym samym, że mięsa do burgerów nie zawierają żadnych konserwantów, a jedynie sól i pieprz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod koniec maja br. McDonald’s wprowadził szereg zmian w sposobie przygotowania swoich kultowych produktów, aby były one jeszcze soczystsze i smaczniejsze. Nowa, mocniej wypieczona bułka, gorętsze i bardziej soczyste mięso oraz jeszcze lepiej roztopiony ser, to tylko niektóre z nich.
PS2
Z okazji 50. urodzin flagowego produktu sieci McDonald’s, czyli McRoyala, marka postanowiła wprowadzić do sprzedaży świeczki o zapachu produktów, które znajdują się w burgerze.