KLM jest pierwszą linią na świecie, która wykorzystała ChatGPT do działań marketingowych, w ramach swojej akcji walentynkowej. Narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, wykorzystuje głębokie uczenie się do generowania tekstu w odpowiedzi na zapytanie użytkownika
Za pośrednictwem maila, Facebooka, Instagrama lub Twittera, uczestnicy akcji otrzymywali link oraz zaproszenie do napisania specjalnych życzeń walentynkowych dla bliskiej osoby. Na podstawie odpowiedzi udzielonych w ramach krótkiej ankiety, system KLM tworzył spersonalizowane wiadomości walentynkowe.
Zobacz również
Następnie na ich podstawie, użytkownik mógł skorzystać z dodatkowej opcji wygenerowania listu za pomocą ChatGPT. Tak stworzona przez sztuczną inteligencję „walentynka” zyskiwała unikalną i pomysłową formę, a jej treść była za każdym razem inna. Kampania opracowana przez KLM we współpracy z LiveWall spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. W sumie ponad 32 tys. osób z 50 krajów wysłało wyjątkowe kartki walentynkowe.
ChatGPT to innowacja, którą KLM aktualnie bada i rozważa w kontekście jej funkcjonalności i możliwości zastosowania w kontakcie z klientem. Z innowacjami technologicznymi, w tym ze sztuczną inteligencją linia eksperymentuje już od 2016 roku, a w 2017 zaoferowała pierwsze usługi przy pomocy czatbota o imieniu BlueBot, który rozpoczął pracę, jako wsparcie pracowników w dziale obsługi klienta. ChatGPT stanowi kolejne wyzwanie i otwiera nowe możliwości w szybszej i lepszej komunikacji z klientem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]