Kampania jest skalowaniem i rozwinięciem wcześniejszej akcji marketingowej opartej na Wielkim Teście Produktów ALDI, w trakcie którego klienci, blogerzy, influencerzy testowali marki własne sieci i oceniali je, wskazując ich walory. Zebrane w teście opinie sieć uzupełniła wynikami badań jakościowych, finalnie tworząc koncepcję 1001 powodów, dla których warto wracać i robić zakupy w ALDI, w myśl hasła Raz ALDI, zawsze ALDI. W wyniku badań okazało się bowiem, że nie tylko unikatowe produkty są powodem, dla którego warto wpaść do ALDI.
– Przyjęta przez nas dotychczasowa strategia komunikacji oparta o wyjątkowe produkty marek własnych doskonale sprawdziła się na etapie budowania i poszerzania rozpoznawalności marki, a dodatkowo pozwoliła nam zebrać unikatowe cechy budujące przewagę konkurencyjną ALDI na rynku. Konsumenci szczególnie cenią w ALDI świeżość, doświadczenia zakupowe, obsługę, jakość, czy właśnie produkty marek własnych. Chcemy, by na codzienne zakupy wybierali nasze sklepy w sposób świadomy i naturalny, a zrobią to, gdy będą mieli powód. Nasza kampania ma na celu stale dostarczać, nagłaśniać i przybliżać im te powody – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor Marketingu i Komunikacji.
Zobacz również
Kampania 1001 powodów, by wpaść do ALDI obecna będzie we wszystkich kanałach reklamowych, które sieć wykorzystywała dotychczas. Dodatkowo na kanale YouTube ALDI pojawi się seria filmów z udziałem Kingi Kosik Burzyńskiej oraz Mateusza Lewandowskiego z Klubu Komediowego, którzy rzucają wyzwanie marce i w atrakcyjny, zaskakujący oraz zabawny sposób sprawdzają, czy rzeczywiście istnieje 1001 powodów, by wpadać do ALDI.
– Klienci pokochali dotychczasową komunikację ALDI za przymrużenie oka, lekkość i humor. Nowa kampania utrzymuje tę narrację i przenosi ją do nowego kanału, jakim jest YouTube. Chcemy tu stworzyć miejsce, do którego konsumenci będą wracać z uśmiechem, z niecierpliwością oczekując na kolejne odcinki. To nietypowy i nowatorski pomysł odbiegający od standardowego formatu spotu reklamowego, w dużym stopniu będący swoistą improwizacją. Klub Komediowy idealnie wpisuje się w tożsamość marki ALDI – to powiew świeżości na rynku reklamowym, ma doskonałe wyczucie rynku, z dystansem i ogromnym poczuciem humoru potrafią w swych improwizacjach uchwycić sedno przekazu. Cieszymy się, że to oni będą gospodarzami naszej nowej platformy i że to właśnie ALDI rozpoczyna z Klubem Komediowym pierwszą komercyjną współpracę – dodaje Barańska.
Do tej pory podstawową platformą komunikacji dla kampanii wizerunkowej była dedykowana strona www.zawszealdi.pl, gdzie sieć informowała o kolejnych etapach i wynikach Wielkiego Testu Produktów ALDI. Tym razem źródłem informacji będziekanał YouTube. Tam pokazane zostaną filmowe relacje z odwiedzin Kingi i Mateusza w sklepach ALDI, podczas których sprawdzą oni istnienie 1001 powodów, dla których warto odwiedzać ALDI. Na kanale pojawią się filmy prezentujące wyniki testów dla poszczególnych kategorii asortymentowych – pieczywa, nabiału, warzyw i owoców oraz słodyczy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wykorzystane w kampanii nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy internetowe, w social mediach oraz dedykowany kanał na YouTube, którego hostami są Kinga Kosik Burzyńska i Mateusz Lewandowski z Klubu Komediowego. Pomysł i kreację kampanii przygotowała agencja Scholz&Friends Warszawa, należąca do Grupy S/F i obsługująca ALDI od ponad 3 lat, zaś za launch i prowadzenie kanału ALDI na Instagramie odpowiada agencja The Digitals z Grupy S/F”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing