W postać przewodnika po decyzjach wcielił się aktor Adam Cywka. W spocie pojawił się też Maciej Musiał. Muzykę napisał Marcin Pawłowski, znany jako Pawbeats.
Nowy spot wizerunkowy PKO Banku Polskiego to podróż po świecie decyzji. Głównym bohaterem filmu jest chłopiec, który zwierza się ojcu, że chce zostać kosmonautą. Ojciec pokazuje mu na czym polega podejmowanie decyzji na przykładzie członków rodziny – siostry, mamy, babci, a nawet przodków uwiecznionych na portretach. Każda decyzja, czy to dotycząca doboru sprzętu kuchennego, koloru ścian podczas remontu, czy też hobby, może okazać się kluczowa. Przekonuje, że decyzji innych osób nie należy oceniać, ale starać się je zrozumieć. Jedne warto podjąć, inne mogą jeszcze zaczekać, lecz każda dobrze podjęta decyzja może przyczynić się do budowania lepszego jutra.
Zobacz również
– Od lat wspieramy Polaków w podejmowaniu kluczowych decyzji. Inspirujemy do działania i umożliwiamy to, mądrze doradzając i oferując wartościowe rozwiązania. Stąd też hasło przewodnie kampanii „Kluczowe decyzje”. Będą je podejmować bohaterowie reklam, a przewodnikiem prowadzącym ich od pomysłu do decyzji będzie wrocławski aktor, Adam Cywka– mówi Michał Kuczmierowski, dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji PKO Banku Polskiego. – Do współpracy zaprosiliśmy też Marcina Pawłowskiego znanego jako Pawbeats, muzyka młodego pokolenia oraz reżysera, mistrza w łączeniu animacji ze światem fabularnym oraz polskiej tradycji z nowoczesnością – Tomasza Bagińskiego – dodaje Kuczmierowski.
Spot „Kluczowe decyzje” zawiera wiele nawiązań do polskich tradycji oraz do szlacheckich i romantycznych korzeni. Na ścianie z portretami przodków, znajduje się wizerunek legionisty oraz poety romantycznego. Starsza siostra głównego bohatera ćwiczy fechtunek szablą w Arkadii w Nieborowie. Wszystko to w nowoczesnej formule, łączącej przeszłość z przyszłością.
– Wychodzę z założenia, że pracując nad każdą formą filmu, także nad reklamą, warto rozważyć, jakie fundamentalne prawdy funkcjonują w danym kraju i kręgu kulturowym – mówi Tomasz Bagiński, reżyser, Platige Image. – Po pierwsze, chcieliśmy odbić się od prostej rzeczy, od tego jak decyzje determinują przyszłość. Po drugie – mówimy o PKO Banku Polskim, największym banku w naszym kraju, więc nie ma powodu, by nie mówić o polskości. Warto umieścić motyw decyzji w trochę czarodziejskiej, ale jednak Polsce. Przedstawiamy tradycyjną, wielopokoleniową rodzinę, stawiamy na szlacheckie akcenty – wyjaśnia reżyser.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Polskość pokazana, jako tradycja połączona z nowoczesnością i technologią, tworzy kanwę opowieści, której pierwszy plan stanowią rodzinne wartości i dobra relacja ojca z synem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Pisząc skrypt do spotu wizerunkowego dla PKO Banku Polskiego, chcieliśmy pokazać, że bank ma odpowiedź na niemal każdą życiową potrzebę i może być blisko codziennych decyzji każdego człowieka. Jest jak wspierający ojciec, z którym zawsze możemy porozmawiać, towarzyszy nam w podejmowaniu decyzji, rozumie nas. Tworząc spot, poszukiwaliśmy też terytoriów wizualnych, które nie były jeszcze wykorzystywane przez banki. Dlatego przystaliśmy na wizję reżysera, by za pomocą akcentów onirycznych, światła przepuszczonego przez kolorowy witraż, olbrzymich figur czy nakładających się ujęć, pokazać świat, znany przez chłopca, lecz widziany na nowo, przez pryzmat jego wyobraźni – mówi Łukasz Witkiewicz, Head of Creative, Agencja Warszawa.
W postać ojca – przewodnika po decyzjach – wcielił się aktor Adam Cywka. Nawiązanie do innych materiałów Banku, stanowi udział w spocie Macieja Musiała, jako poety romantycznego na jednym z portretów. Aktor występuje równolegle w najnowszych reklamach Banku, promujących Konto dla Młodych.
Muzykę do spotu napisał młody polski kompozytor, producent i multiinstrumentalista, Pawbeats. Scenografię stworzył Jeremi Brodnicki. Spot wyprodukowany został przez dom produkcyjny Dobro, postprodukcją zajął się Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.
Główny spot wizerunkowy trwa 100 sekund i będzie emitowany w internecie i kinach w całej Polsce. 30-sekundowy zobaczymy w telewizji. Kampania wizerunkowa potrwa do końca marca br.