Eksperci pracujący ze wszystkich Grupach Roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprezentowali w jednym dokumencie najważniejsze trendy w marketingu interaktywnym ubiegłego roku. Prezentacja pokazuje podzieloną na kategorie (wg grup roboczych) listę zjawisk w marketingu internetowym, które eksperci uznali za najciekawsze w 2012 roku, a tu min.: wyraźny wzrost wydatków na wideo online, pierwsze projekty oparte o mobile, rozwój technologii LTE, coraz większe wykorzystanie danych behawioralnych do tworzenia wysoce spersonalizowanych kampanii mailingowych i wiele więcej.
- Agencje interaktywne biorą coraz większą odpowiedzialność za markę i kompleksowość obsługi pod jednym dachem (rozwój strategii, kreacji, poszukiwania w kierunku ATL, BTL). Postępuje coraz większa specjalizacja agencji interaktywnych: pozycjonują się jako strategiczno-kreatywne, developerskie, social mediowe, full service digital, specjalizujące się w ecommerce itd. Rynek agencji interaktywnych coraz bardziej się również rozdrabnia.
- Skok Felixa / Red Bull uznano za najbardziej spektakularną kampanię wszech czasów.
- Marketerzy dostrzegają potencjał grywalizacji i wykorzystują ją w działaniach reklamowych (Jeep, Play, Danone).
- Od bieżącego roku RWD (responsive web design) – projektowanie na wiele urządzeń staje się koniecznością
-
Oferowanie przez nadawców treści wideo za pomocą różnych platform to już nie tylko trend, ale coraz istotniejsza część biznesu. W przypadku czołowych telewizji internetowych w Polsce ruch na platformach nonPC stanowi już nawet 40% oglądalności na wszystkich platformach.
– Prezentacja jest podsumowaniem najważniejszych wydarzeń w branży internetowej i działań grup roboczych IAB Polska. Została przygotowana przez przedstawicieli grup. Od października 2012 roku zostały wprowadzone nowe zasady funkcjonowania grup roboczych, co umożliwi nam w roku 2013 sprawniejszą współpracę w ramach wspólnych projektów oraz zaangażuje więcej firm członkowskich w aktywne działania przyczyniające się do rozwoju całej polskiej branży internetowej i popularyzacji Internetu jako skutecznego narzędzia marketingowego – powiedziała Anna Wątła, menedżer ds. grup roboczych i edukacji.